Met nieuwe look & feel presenteert UP ook meteen aangescherpte visie

Recruitment is geen jacht, het is verleidingskracht. De beste kandidaten zijn namelijk niet op zoek naar jou. Je moet ze zelf zien te vinden, volgen en verleiden. Dat is de visie die ten grondslag ligt aan de nieuwe look & feel van de recruitmentmarketeers van UP.

Peter Boerman Op 02 november 2022
Gem. leestijd 2 min 417x gelezen
Deel dit artikel:
Met nieuwe look & feel presenteert UP ook meteen aangescherpte visie

Traditioneel recruitment zit op een dood spoor, zegt Caroline Pols, oprichter van UP in Business. ‘Als je heel eerlijk bent, is het peperduur prijsschieten. En met dat krampachtig zoeken op korte termijn doe je zowel de kandidaat als jezelf tekort.’

‘Met dat krampachtig zoeken op korte termijn doe je zowel de kandidaat als jezelf tekort.’

Met een nieuwe site, met compleet nieuwe look & feel én een aangescherpte visie, wil Pols laten zien hoe het volgens haar beter kan, met Recruitment Marketing Automation als dé oplossing voor vastgeroeste recruitmenttechnieken. ‘De beste kandidaten zijn namelijk niet op zoek naar jou’, zegt ze. ‘Althans, nóg niet… Je moet ze zelf zien te vinden, volgen en verleiden. Want recruitment is geen jacht, het is verleidingskracht.’

Niet jagen, maar verleiden

Pols voerde samen met haar collega’s de afgelopen tijd allerlei gesprekken over de nieuwe visie. Samen met alle ervaringen, projecten en successen die ze de afgelopen jaren beleefde, leidde dat tot de nieuwe belofte, zegt ze. ‘Daarin benoemen we een herwaardering van het mooie recruitment-vak, en dat we de tools in handen geven om het weer over de inhoud te kunnen hebben. Om niet te jagen, maar om te verleiden.’

Down the funnel kweek je merkvoorkeur en oogst je concrete interesse.’

Volgens Pols is vinden, volgen en verleiden van kandidaten een continu proces. ‘Je bouwt al een relatie op ver voordat een talent überhaupt een baan overweegt. Down the funnel kweek je merkvoorkeur en oogst je concrete interesse. Dat is een organisch proces, géén kwestie van pushen. Met een warme database behaal je gegarandeerd hogere en betere conversie. Zo verbeteren wij het recruitmentproces structureel. En niet onbelangrijk: we verrijken het vak met een positieve benadering van kandidaten. Sterker nog, we verleiden talent naar een plek en omgeving waar ze zich gelukkiger en nog beter thuis voelen.’

Ze zegt dat mensen en bedrijven zich moeten kunnen blijven ontwikkelen. ‘Daaraan werken we continu, ook voor onszelf. We blijven leren van onze samenwerkingen, klanten, medewerkers, partners en leveranciers. On and on…’ Om de nieuwe look & feel en de visie nog meer kracht bij te zetten volgt er binnenkort ook een Digitaal Magazine, zo belooft ze, bomvol inspirerende klantverhalen en interviews met partners uit de recruitmentbranche.

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners