VOJB (Verliefd Op Je Bedrijf) wil wervingscampagnes minder op elkaar laten lijken

L.O.V.E. is de rode draad, zeggen ze zelf. Oftewel: Leuk, Onderscheidend, Verliefd makend en Effectief. Zie daar het recept waarmee VOJB (Verliefd Op Je Bedrijf) wervingscampagnes meer onderscheidend wil maken. Hoe pakt dat uit in de praktijk?

Peter Boerman Op 28 maart 2024
Gem. leestijd 2 min 30x gelezen
Deel dit artikel:
VOJB (Verliefd Op Je Bedrijf) wil wervingscampagnes minder op elkaar laten lijken

Werkgevers zijn niet echt gewend om zich origineel te onderscheiden bij recruitment. De noodzaak is er ook nooit echt geweest, zeggen ze bij VOJB (oftewel: Verliefd Op Je Bedrijf). Met als gevolg: ‘Wervingscampagnes lijken op elkaar, met saaie opsommingen van werkzaamheden en eisen. Bedrijven zijn onzichtbaar door veelal slaapverwekkende uitingen.’

‘Een goed en geloofwaardig verhaal is nodig om aandacht te trekken van geschikte kandidaten.’

En daarmee kom je volgens niet meer weg in tijden van krappe arbeidsmarkt, met enorme concurrentie en kandidaten die vacatures voor het uitkiezen hebben. Wat nodig is, zo zeggen ze, is: ‘een frisse, inspirerende kijk op recruitment. Met een goed en geloofwaardig verhaal waarmee je volop aandacht trekt van geschikte kandidaten. Wat leidt tot significant meer reacties en betere kandidaten. L.O.V.E. is de rode draad: Leuk, Onderscheidend, Verliefd makend en Effectief. Voor sprankelende wervingscampagnes met formidabele resultaten.’

L.O.V.E

Leuk’ trekt volgens het bedrijf aandacht en zegt iets over jou en jouw organisatie. ‘Het wordt zelden ingezet, maar is een uitstekende manier om op te vallen. En veelvuldig gedeeld te worden.’ ‘Onderscheidend’ moet vervolgens laten zien dat je anders bent dan al die anderen. ‘Je maakt het verschil, springt eruit en ontstijgt het grijze concurrentieveld.’

L.O.V.E. is de rode draad, zeggen ze zelf. Oftewel: Leuk, Onderscheidend, Verliefd makend en Effectief. Zie daar het recept waarmee VOJB (Verliefd Op Je Bedrijf) wervingscampagnes meer onderscheidend wil maken. Hoe pakt dat uit in de praktijk?

‘Leuk wordt zelden ingezet, maar is een uitstekende manier om op te vallen. En veelvuldig gedeeld te worden.’

‘Verliefd makend’ wil daarnaast zeggen dat je heel aantrekkelijk wordt voor kandidaten, zodat ze eerder geneigd zijn om voor jou te kiezen. ‘Laat zien waarom je interessant bent om voor te werken, geef bijvoorbeeld je medewerkers het woord. Zij zijn echt, geloofwaardig en tonen authentiek hun liefde en passie.’En ‘Effectief’ is ten slotte een keiharde randvoorwaarde, zegt het bedrijf. ‘Hoe leuk of aantrekkelijk je jezelf ook presenteert, onder de streep wil je gewoon de juiste kandidaten hebben. En die belofte lossen wij in.’ Gemiddeld realiseert VOJB een reactieratio van boven de 30%. ‘Zelfs op moeilijk vervulbare vacatures.’

Waardevolle verhalen

VOJB gaat naar eigen zeggen op zoek naar waardevolle verhalen in een bedrijf en vertaalt dit naar wervende recruitmentcampagnes. ‘Met scherpe focus op de doelgroep die je wilt bereiken. Daarom onderzoekt VOJB eerst waar potentiële werknemers gevoelig voor zijn. Wat pakt ze? Maar ook: 75% van werkend Nederland is latent zoekend. Spreek mensen al in hun oriëntatiefase aan en je bent concurrenten te snel af. Met die waardevolle input creëren we campagnepagina’s, videocontent en rake advertentiecampagnes op social media.’

Lees ook

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners