VONQ partnert met Oracle om recruitment beter te kunnen voorspellen

Peter Boerman Op 07 september 2017 Gem. leestijd 2 min435x gelezen
Deel dit artikel:
VONQ partnert met Oracle om recruitment beter te kunnen voorspellen

Het Nederlandse VONQ heeft een samenwerking beklonken met cloudbedrijf Oracle. Daarmee moeten recruiters de mogelijkheid hun vacatures nog makkelijker kunnen verspreiden op relevante media.

Het gaat om de integratie van het Job Marketing Platform van VONQ met Oracle’s zogeheten Talent Acquisition Cloud. Die integratie moet het werk van recruiters effectiever en efficiënter maken, aldus de twee partijen.

Stap naar predictive hiring

Volgens Wouter Goedhart gaat het om ‘een nieuwe, belangrijke stap richting predictive hiring‘, naar eigen zeggen ‘de droom’ van de ceo en co-founder van VONQ, dat recent al erkend werd als Gold level-partner in het PartnerNetwork van Oracle (OPN).

‘Dit maakt het mogelijk om de ROI van een recruitmentcampagne beter te voorspellen’

wouter goedhart vonqPredictive hiring geeft recruiters de mogelijkheid om te voorspellen wat de meest succesvolle kanalen zullen zijn voor de distributie van hun vacatures en wat het succes van een vacatureplaatsing zal zijn (zoals het aantal views en clicks), aldus Goedhart (foto). ‘Dit maakt het mogelijk om de ROI van een recruitmentcampagne beter te voorspellen en het helpt recruiters resources op de juiste manier in te zetten.’

De beste mix

Veel bedrijven gebruiken slechts enkele websites voor het uitzetten van hun vacatures, terwijl potentiële kandidaten zich in de praktijk vaak op duizenden websites bevinden. VONQ claimt recruiters steeds beter te kunnen helpen de beste mix van recruitmentmediakanalen samen te stellen om hun doelgroep te bereiken en aan te trekken.

‘Dit helpt recruiters significant hun time to hire en cost per hire te verlagen

De integratie van het eigen Job Marketing Platform met Oracle’s Talent Acquisition Cloud is dan de volgende stap. ‘Recruiters kunnen nu profiteren van één centrale plek vanuit waar zij hun vacatures kunnen managen, media kunnen inkopen en de vacatures kunnen verspreiden. Dit helpt recruiters significant hun time to hire en cost per hire te verlagen en het zal uiteindelijk de kwantiteit en kwaliteit van hun kandidaten verbeteren’, stelt Goedhart.

Lees ook:

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Adver-Online Group
BRANDMANNEN
Bullhorn
Compagnon
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Mysolution
OTYS
Pro Contact
Ravecruitment
Recruitment Accelerator
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
RecruitNow
Timetohire
ToTalent.eu
WBNRS
YOBZ