VONQ trekt grote investeerder aan en wil nu ook Amerika veroveren

VONQ heeft 54% van zijn belang verkocht aan investeerder capital D. Hierdoor hoopt het technologiebedrijf de komende jaren sneller te kunnen groeien, onder andere in Amerika.

Peter Boerman Op 28 oktober 2019 Gem. leestijd 3 min1200x gelezen
Deel dit artikel:
VONQ trekt grote investeerder aan en wil nu ook Amerika veroveren

Wouter Goedhart, medeoprichter en CEO van het van oorsprong Rotterdamse VONQ reageert opgetogen over de overname van zijn bedrijf: ‘Het team van capital D heeft veel ervaring in het naar een hoger niveau tillen van bedrijven. We hebben in hen een partner gevonden die onze groei verder kan versnellen. Ze kunnen helpen om de wereldwijde positie van onze recruitmentmarketingtechnologie te vergroten. Wij zien dit als een geweldige kans om hiring teams te helpen de juiste kandidaten aan te trekken.’

Ook wordt voor het eerst het vizier verlegd naar de nieuw aan te boren Amerikaanse markt.

Volgens VONQ geeft de huidige krapte op de arbeidsmarkt, de ‘war for talent’, wel aan hoe belangrijk het is om goede recruitmentmarketingtechnologieën voor je vacatures te gebruiken en hoe groot de potentie voor VONQ’s groei en succes is. Een aanzienlijk deel van de investering die nu aan boord wordt gehaald zal het bedrijf besteden aan het verder benutten, versterken en in de markt zetten van die recruitmentmarketingtechnologie. Dit moet onder andere gebeuren via ‘een robuuste marktplaats-strategie’ in Europa. Ook verlegt het bedrijf voor het eerst het vizier naar de nieuw aan te boren Amerikaanse markt.

Ruim 2.000 mediakanalen geïntegreerd

VONQ is een marketingplatform dat momenteel ruim 2.000 mediakanalen integreert om je vacatures kenbaar te maken, van algemene tot niche vacatureboards, aggregators, online hubs & communities, social media kanalen, e-commerce en nieuwssites, tot apps. Zo wil het bedrijf recruiters helpen om kosten te besparen en de duur van een recruitmenttraject te verkorten. Maar dan wel met behoud van kwaliteit van sollicitanten.

Het bedrijf wil recruiters kosten besparen en de duur van een traject verkorten, met behoud van kwaliteit van sollicitanten.

De basis hiervoor is een algoritme dat media-aanbevelingen doet. De technologie is gebaseerd op dataperformance-inzichten om zo aanbevelingen te maken op het gebied van mediakanalen. Hiring teams en recruiters kunnen hierdoor zelf via het platform advertenties plaatsen. Bovendien biedt het platform mogelijkheden resultaten te meten en campagnes te optimaliseren.

Foto boven: directie VONQ samen met de investeerders van Capital D, een private equity-fonds dat investeert in innovatieve middelgrote ondernemingen in heel Europa.

Lees ook:

Tags:
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.