Waarom ForceFlow wéér verkozen is als beste bedrijf in recruitmenttech

Recruitmentsystemen zijn er inmiddels in overvloed, maar welk systeem wordt nu het best beoordeeld? Voor het tweede jaar in successie blijken klanten van ForceFlow het meest enthousiast. Waar schuilt dat geheim in?

Peter Boerman Op 15 april 2022
Gem. leestijd 5 min 1213x gelezen
Deel dit artikel:
Waarom ForceFlow wéér verkozen is als beste bedrijf in recruitmenttech

‘Twee keer winnen. Dat bevestigt voor mij dat we goed bezig zijn’, zegt Marc Gruben. En Eric-Jan van Gorkum vult aan: ‘Juist dat onze klanten ons zo waarderen maakt dat we nog trotser zijn. We hebben daarom ook veel zin in de toekomst. Uiteraard blijven wij onze klanten zo goed mogelijk helpen, maar nu met nóg meer energie en plezier! Als je ergens veel passie en energie in steekt is het fijn om te merken dat het wordt gewaardeerd.’

‘Als je ergens veel passie en energie in steekt is het fijn om te merken dat het wordt gewaardeerd.’

Marc Gruben is co-founder van ForceFlow, Van Gorkum is implementatiepartner van dat recruitmentsysteem. Beiden zijn er maar wat trots op dat hun systeem recent voor de tweede keer in successie als meest gewaardeerde leverancier van recruitmentsoftware van Nederland werd uitgeroepen door de bezoekers van Recruitment Tech. ‘Het is een uitslag die we helemaal aan onze klanten te danken hebben’, aldus Gruben in de livestream van de Recruitment Tech Monthly van 6 april, waar de uitslag bekend werd gemaakt.

‘Wat ik mooi aan ze vindt: elke klant is een klant, ook een eenpitter of zzp’er’, zegt bijvoorbeeld Kim Werensteijn, oprichter van Werkimago.nl en daar begeleider van recruiters om zelf makkelijk employer branding en recruitment marketing in te zetten. ‘Ik had laatst als gebruiker bijvoorbeeld behoefte aan een bepaalde optie. Dat gaf ik aan, maar meer eigenlijk als vraag of suggestie. Maar een week later zat het in het systeem. Terwijl ik niet eens doorhad dat ze dit gingen ontwikkelen. Bij grote partijen moet er dan meteen weer een projectmanager aan te pas komen. Maar hier is het blijkbaar snel geregeld. Echt klantgericht dus.’

Behoefte aan overzicht

Werensteijn gebruikt het ForceFlow-systeem sinds begin dit jaar. ‘Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik werkte hiervoor nog met een excellijstje. Maar door de groei van Werkimago en het aannemen van personeel kon dit echt niet meer. Ik had simpelweg behoefte aan overzicht en automatisering om tijd te besparen. Daarnaast wilde ik meer inzicht krijgen in wat wel en niet werkt qua type benadering voor specifieke doelgroepen. Alles bij elkaar opgeteld kwam ik tot de conclusie echt een recruitmentsysteem nodig te hebben. Ik kan me nu niet meer voorstellen hoe het is om zónder ATS te werken!’

‘Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik werkte hiervoor nog met een excellijstje.’

Ze koos ForceFlow ‘omdat de software heel visueel is. Je kunt makkelijk zien welke kandidaten in welke fase zitten. Hierdoor hoef je maar één blik te werpen om te weten waarmee je aan de slag moet. Daarnaast vind ik het mooi dat er de optie is voor aparte klantomgevingen. Elke recruiter en hiring manager ziet alleen zijn eigen omgeving en kandidaten. Dit is ideaal voor mij, maar natuurlijk ook voor RPO’s, want je kunt elk bedrijf met eigen brand aanmaken in jouw omgeving.’

Byner op 3

ForceFlow is natuurlijk niet de enige technologiepartij die van zijn klanten lof kreeg toegezwaaid. Zo steeg Digital Recruitment Agency Getnoticed (foto) dit jaar van plek 4 naar de tweede plaats en het ATS van Byner, nieuw in de lijst, maakt de top 3 compleet. ‘Gaaf!’, reageert Joram Timmerman, businessdeveloper bij Byner. ‘Als nieuwkomer gelijk de top 3 binnenkomen van meest gewaardeerde leveranciers van recruitmentsoftware is voor mij een mooie waardering voor onze snelle groei met tevreden klanten, partners en een topteam van collega’s.’

De top 6 is helemaal voor ATS-leveranciers of specialisten in recruitmentmarketing.

Opvallend: de top 6 is helemaal gereserveerd voor technologieleveranciers die óf zijn gespecialiseerd in recruitmentmarketing, óf een ATS leveren. Ook elders in de lijst duiken daar veel specialisten in op, zoals BRANDMANNEN (14), VONQ (16), Carerix (21), OTYS (23) en Brockmeyer (27). Verder vallen de vele hoge posities op voor 6 leveranciers van data en dashboards, en voor relatief jonge bedrijven als Joboti en Recruit Robin.

forceflow rte 35

De lijst is tot stand gekomen dankzij bijna 250 recruiters, werkzaam aan corporate of bureauzijde, die hun oordeel gaven over de recruitmentsoftware die ze in 2021 gebruikten. Net als vorig jaar beoordeelden ze de tooling op 6 criteria: productkwaliteit, klantgerichtheid, prijs/kwaliteitsverhouding, innovatievermogen, servicegerichtheid en proactief meedenken. Om in de Top 35 te komen, moest een leverancier minimaal 5 keer zijn beoordeeld.

De volledige RT35 van 2022

Survey 2022

Recruitment Tech Survey 2022De RT35 maakt onderdeel uit van het rapport Recruitment Tech Survey 2022. Deze is gratis te downloaden in ruil voor medewerking aan het onderzoek in 2023, of via de Recruitment Tech Shop.

Meer over Recruitment Tech?

Op donderdag 9 juni 2022 vindt in Utrecht de zevende editie plaats van het Recruitment Tech Event, gecombineerd met het gratis Demo_Day. Aanmelden kan hier:

Demo_Day Tech Event

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners