Waarom Minescape vanaf nu door het leven gaat als: RecruitNow

Peter Boerman Op 06 juli 2018 Gem. leestijd 2 min689x gelezen
Deel dit artikel:
Waarom Minescape vanaf nu door het leven gaat als: RecruitNow

Minescape heeft een nieuwe naam: RecruitNow. Die naam wil meer daadkracht uitstralen en duidelijk maken waar het bij het bureau om gaat: recruitment, in alle facetten.

Gisteren werd in Amersfoort de naam onthuld tijdens een drukbezocht seminar. Op de foto verrichten coo Paul Wilkens (l) en ceo en oprichter André Polderman (r) de officiële onthulling van de naam bij het pand, waar tegenwoordig zo’n 50 mensen werken.

Hernieuwd design en hernieuwde focus

Tegelijk met de naamsverandering presenteert RecruitNow zich ook met een hernieuwd design van alle bedrijfsuitingen. En met een hernieuwde focus op de markt. ‘Als Minescape hebben we in 15 jaar een solide reputatie opgebouwd als expert in het online recruitment-proces,’ zegt Polderman. ‘Als RecruitNow willen wij de absolute urgentie van succesvol recruitment klip en klaar maken. Er is voor ondernemers echt geen tijd te verliezen.’

‘Als RecruitNow willen wij de absolute urgentie van succesvol recruitment klip en klaar maken’

De naamsverandering weerspiegelt het allesoverheersende belang voor bedrijven nú de juiste medewerkers aan te trekken, aldus Polderman. Dat is dan ook de missie van RecruitNow, vult Wilkens hem aan. ‘Bedrijven helpen met cruciale kennis en de goede aanpak voor het vinden van de juiste medewerkers.’

Grote hobbel wegnemen

Voor steeds meer bedrijven is het een grote hobbel om goede medewerkers te vinden. Daardoor blijft mogelijke groei achterwege. ‘Medewerkers werven is de meest urgente en bedrijfskritische succesfactor van dit moment. En daarom lanceert RecruitNow een hernieuwd offensief op de arbeidsmarkt’, aldus Polderman.

Overzicht, helderheid en effectiviteit

Recruitment speelt zich tegenwoordig grotendeels online af. Maar het online recruitmentproces is voor bedrijven vaak nog wel wispelturig en ondoorzichtig, zien ze bij RecruitNow. Met onvoorspelbare resultaten, die soms ook nog bitter tegenvallen. Wilkens: ‘Wij richten ons erop dat proces te versimpelen en voorspelbaar te maken. Met slimme en innovatieve oplossingen die zorgen voor overzicht, helderheid en effectiviteit.’

Betrouwbaarheid, daadkracht en continue innovatie

Aan de naamswijziging ging een traject vooraf, waarin over de identiteit van de organisatie werd nagedacht. Daaruit kwamen onder meer kernwaardes als betrouwbaarheid, daadkracht en continue innovatie. ‘Dit is waar we voor staan en wie we zijn’, zei Wilkens bij de onthulling.

Lees ook:

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.