Wander Wierda (SendtoDeliver): ‘Wij gebruiken de identiteit van een organisatie als hart van onze aanpak’

SendtoDeliver helpt bedrijven met recruitmentcampagnes, nieuwe werkenbij-websites en het ontwikkelen van social media-content. Medeoprichter Wander Wierda deelt de visie én aanpak om unieke concepten te ontwikkelen voor online recruitment.

Jasper Spanjaart Op 18 januari 2024
Gem. leestijd 3 min 57x gelezen
Deel dit artikel:
Wander Wierda (SendtoDeliver): ‘Wij gebruiken de identiteit van een organisatie als hart van onze aanpak’

Dynamisch én volop in beweging. Noem de synoniemen en clichés maar op: ze gaan allemaal op voor de wereld van online recruitment. SendtoDeliver, onderdeel van Loyall, is een Digital Marketing Agency in Amsterdam. Ze maken marketingcampagnes op social media en Google, schrijven pakkende content in de vorm van vacatures en websiteteksten, managen social media-kanalen en vinden de juiste kandidaten met recruitmentmarketing.

‘Het is van groot belang dat organisaties materialen ontwikkelen die écht uniek zijn en een verschil maken in de markt.’

‘We zien momenteel binnen online recruitment veel gebeuren’, vertelt medeoprichter Wander Wierda. ‘Met name in het genereren van online connecties via kunstmatige intelligentie. Maar daarin is het wel van groot belang dat organisaties materialen ontwikkelen die écht uniek zijn en een verschil maken in de markt. Ze moeten nauw aansluiten bij de doelgroep waarvoor we ze ontwikkelen.’

Wierda zette Loyall op, samen met compagnon Jan-Hein de Wilde. Aanvankelijk onder de naam SendtoDeliver, maar toen de activiteiten breder werden dan alleen community management voor recruitment, kwam de naam van het overkoepelende moederbedrijf erbij, naast labels als Wilde Amsterdam (voor design), Site.nu (voor development) en Hoox (voor integraties). De focus blijft echter onveranderd: het bouwen van een authentieke digitale connectie met allerlei doelgroepen, door de hele lifecycle heen.

Employer branding als kern

De aanpak van SendtoDeliver begint bij de identiteit van een organisatie. ‘We zien de employer branding als de basis van hun strategie. Wij vinden het leuk om creatieve concepten te ontwikkelen, maar dat kan alleen door de identiteit van een organisatie, ofwel de employer branding, als hart van onze aanpak te gebruiken. Dan kunnen we door met het totale doel: je organisatie helpen groeien. Je wil mensen betrekken bij je bedrijf én aannemen.’

‘Wij gebruiken de identiteit van een organisatie, ofwel de employer branding, als hart van onze aanpak.’

SendtoDeliver gebruikt verschillende middelen, zoals het draaien van campagnes, de bouw van nieuwe werkenbij-sites en het ontwikkelen van social media content, om dat doel uiteindelijk makkelijker te maken. ‘Om uiteindelijk die connectie van iemand die helemaal onbekend is bij het bedrijf te brengen naar een aangenomen medewerker. Het hele proces eromheen: daar gaan we je mee helpen.’ Dat gebeurt óók met de benodigde duidelijkheid over de return on investment voor klanten. ‘Voor management en de investeerders is het hartstikke belangrijk om te weten wat ze ervoor terugkrijgen. Daar maken we dan ook een verwachting in met eerlijke modellen. Het gaat erom dat alles wat wij ontwikkelen ook écht voor én van organisaties is.’

Is het werkgeversmerk duidelijk?

Tot slot deelt Wierda een drietal pijlers om als organisatie ‘online momentum’ op te bouwen, gericht op employer branding, een sterke marketingstrategie en een langetermijnplan. ‘Wil je echt momentum opbouwen online, dan moet je goed weten wat je employer branding is, oftewel de employer identity. Zodra je die hebt weet je welk verhaal je kunt vertellen namens je organisatie.’ In het verlengde daarvan ligt de marketingstrategie. ‘Hoe gaan we verschillende onderdelen aan elkaar koppelen? Is Facebook het juiste platform, of juist LinkedIn? En willen we automation toepassen om bepaalde zaken op te vangen?’ 

‘We stellen samen met hun klanten targets op, variërend van het aannemen van vijf tot vijfhonderd mensen.’

Het geheel komt allemaal samen in de laatste pijler: de langetermijnstrategie. ‘We stellen samen met klanten targets op, variërend van het aannemen van 5 tot 500 mensen. Dit verschil beïnvloedt het plan van aanpak en het budget. Met die targets maken we samen objectives én weten we welke onderdelen in het plan van aanpak vallen. Je wilt uiteindelijk samen dat doel behalen: mensen aannemen en de organisatie laten groeien.’

Foto en video door Werf&, in samenwerking met Jasper Spanjaart [www.spnjrt.com]

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners