Weinig campagnes in het onderwijs? ThiemeMeulenhoff start er wel eentje

Peter Boerman Op 26 maart 2018
Gem. leestijd 3 min 611x gelezen
Deel dit artikel:
Weinig campagnes in het onderwijs? ThiemeMeulenhoff start er wel eentje

Een hippe video met ruim 20 kinderen in 40 seconden moet duidelijk maken dat je bij ThiemeMeulenhoff kunt werken aan ‘het beste onderwijs voor de toekomst’.

Marion de Vries, juryvoorzitter van de Werf& Awards, vroeg zich vorige week nog af waarom ze toch zo weinig arbeidsmarktcampagnes ziet in het onderwijs. Terwijl allerlei instellingen in de zorg van alles uit de kast halen om zich positief te onderscheiden, blijft het in het onderwijs opmerkelijk stil. ‘Maar daar is toch ook een enorm tekort?’ zo stelde De Vries retorisch.

Wordt ze op haar wenken bediend?

Om nu te zeggen dat ze op haar wenken bediend wordt, dat gaat misschien wat ver. ThiemeMeulenhoff is tenslotte ook geen onderwijsinstelling. Maar opvallend is het natuurlijk wel, dat de educatieve uitgeverij net deze week met een nieuwe arbeidsmarktcampagne naar buiten komt.

Weet jij m/v wat leerlingen willen?

silene geuzeDe campagne, met het motto ‘Weet jij m/v wat leerlingen willen’ heeft als doel het werkgeversimago van de uitgeverij sterker te maken en natuurlijk ook ‘meer conversie op de vacatures te creëren’, aldus recruitment professional Silene Geuze, die momenteel nog actief is bij de uitgeverij.

De leerling staat centraal

ThiemeMeulenhoff wil ‘vernieuwer zijn van het onderwijs’, aldus Geuze, ‘en heeft de ambitie online en offline leermiddelen te ontwikkelen die aansluiten bij de belevingswereld van de leerling.’ De campagne bestaat uit een goed geschoten employer-branding-video, een nieuw werkenbij-deel op de website, en vacaturevideo’s om specifieke doelgroepen te bereiken.

‘Werk dat ertoe doet, dat sluit goed aan bij de drijfveer van nieuwe generaties’

In de campagne staat de leerling centraal die vertelt wat hij/zij in het onderwijs wil. Met de campagne wordt de doelgroep aangesproken op hun persoonlijke drive om werk te doen dat ertoe doet. ‘Dit sluit heel goed aan bij de drijfveer van nieuwste generaties’, stelt Geuze.

thiememeulenhoff weet jij het

‘Frisse Employer Value Proposition

Bij de start van het ontwikkelingstraject van de employer branding van ThiemeMeulenhoff is de werkgeverspropositie als vertrekpunt gekozen. Onder leiding van Rik Blokland, creative director in employer branding, is er met de directie en een dwarsdoorsnede uit de organisatie eerst ‘een frisse Employer Value Proposition‘ vastgesteld. Op basis van dit EVP is vervolgens het creatieve concept ontwikkeld.

Testimonials en lage drempels

De behoefte en belevingswereld van de sollicitant speelt een belangrijke rol in hoe het nieuwe werkenbij-deel op de site is ontwikkeld, zegt Geuze. ‘Dit is vooral te zien aan testimonials, laagdrempelige en persoonlijke communicatie en content van de mensen en cultuur van ThiemeMeulenhoff.’

thiememeulenhoff ontwikkeling site

CompanyMatch doet ook mee

Ander opvallend onderdeel van de nieuwe site is de ‘CompanyMatch‘-functionaliteit. Hiermee kunnen sollicitanten op een makkelijke manier online testen of ze passen bij de kernwaarden en bedrijfscultuur van ThiemeMeulenhoff.

thiememeulenhoff match test

Lees ook:

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners