20 miljoen voor Spielwork-concurrent Welcome to the Jungle

Welcome to the Jungle, een Franse start-up die net als het Nederlandse Spielwork werkt aan ‘eerlijke vacatures’, heeft in een nieuwe investeringsronde zo’n 20 miljoen euro opgehaald. Wat kunnen we daarvan verwachten?

Peter Boerman Op 30 oktober 2019 Gem. leestijd 3 min227x gelezen
Deel dit artikel:
20 miljoen voor Spielwork-concurrent Welcome to the Jungle

Welcome to the Jungle is zowel een mediabedrijf als een tech-start-up. Het bedrijf helpt zijn klanten mee om aandacht voor vacatures te genereren, maar biedt tegelijk een soort ATS en faciliteert ook de onboarding als de kandidaten eenmaal zijn aangenomen. Het bedrijf richt zich met name op IT-kandidaten.

Of Nederland ook bij de uitbreidingsplannen zit is nog even afwachten.

Met de investeringsronde, die werd geleid door Gaia Capital Partners, wil Welcome to the Jungle nu de stap maken naar meer landen en tegelijk nieuwe producten ontwerpen. Of Nederland daar ook bij zit is nog even afwachten. De producten van het bedrijf zijn tot nu toe verkrijgbaar in Frankrijk, Spanje en Tsjechië. Het vizier voor uitbreiding ligt vooralsnog vooral op Duitsland en Groot-Brittannië, waar ook extra kantoren zullen worden geopend.

De methode van inbound recruitment

Welcome to the Jungle werkt volgens de methode van inbound recruitment: het bedrijf heeft fotografen en een videocrew in dienst die high quality profielen kunnen maken van bedrijven die mensen zoeken. Ongeveer net zo’n methode als die van Nederlandse Spielwork dus. Die methode van ‘realistic job previews’ blijkt aan te slaan: er zijn inmiddels al zo’n 2.500 bedrijven die de diensten afnemen, waaronder zo’n 250 in Spanje en 100 in Tsjechië.

Er zijn inmiddels al zo’n 2.500 bedrijven die de diensten afnemen, waaronder zo’n 250 in Spanje en 100 in Tsjechië.

Recent zijn er nog wat extra diensten toegevoegd, zoals de Welcome Kit, een applicant tracking system dat ook vacatures en sollicitaties netjes kan afhandelen. Met Welcome Kit kun je niet alleen een werkenbij-site ontwikkelen, maar ook vacatureteksten schrijven en sollicitatieformulieren creëren. Je recruitmentteam kan dan gezamenlijk de sollicitaties beoordelen en met de kandidaten communiceren vanuit 1 systeem. Inmiddels werken al zo’n 4.000 bedrijven met zo’n Welcome Kit, goed voor zo’n 150.000 vacatures en 2,5 miljoen sollicitanten.

Fotografen en een videocrew kunnen high quality profielen maken van bedrijven die mensen zoeken.

En dan komt er binnenkort ook nog een dienst onder de naam Welcome Home. Dit moet een soort antwoord worden op het gouden oude intranet, en voor nieuwe medewerkers een thuisgevoel creëren, zodat ze niet snel weer vertrekken. Het gaat met andere woorden vooral om een onboardingprogramma, dat vroegtijdig verloop moet kunnen tegengaan.

Welcome to the Jungle is opgericht in 2015, en telt momenteel zo’n 140 medewerkers.

Lees ook:

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.