Home Arbeidsmarktcommunicatie Deze werkenbij-site moet VDL aan 1.500 technici helpen (VDL)

Deze werkenbij-site moet VDL aan 1.500 technici helpen (VDL)

360 keer
2
werken bij vdl website

VDL maakte deze week bekend dit jaar nog 1.500 nieuwe medewerkers te zoeken, een plus van ruim 10 procent. Een compleet nieuwe werkenbij-site moet het mede mogelijk maken.

Lees de hele case van VDL die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2017.

Omschrijving van de case

VDL staat bekend als een prachtig familiebedrijf in het zuiden des lands, met inmiddels meer dan 13.000 medewerkers. Het bedrijf werd wereldberoemd door Nedcar in Born over te nemen, waar nu MINI’s en BMW’s worden geproduceerd. Maar het bedrijf doet veel meer dan dat: het is een bundeling van flexibele, zelfstandige bedrijven met elk hun eigen specialisme, van halffabricaten tot autobussen.

Van strategie tot selectie

Naar verwachting staan er in 2017 door het hele bedrijf heen zo’n 1.500 vacatures open. Om het werving- en selectieproces goed te ondersteunen, werd Get.Noticed de opdracht gegund om een nieuwe werkenbijVDL-site te maken. Daarbij ging het om het hele proces van: strategie, sourcing, recruiting en selectie in en door de hele organisatie heen.

arjan elbers get noticed vdlFacebookpagina gekoppeld

De kunst van het project was om ‘de doelgroep en de bedrijfscultuur te combineren’, aldus Arjan Elbers van Get.Noticed (foto). Het user experience (UX)-design is volledig gericht op MBO- en HBO-technici, vertelt hij. Aan de website zit overigens de werkenbijVDL-Facebookpagina gekoppeld. Deze Facebookpagina, die al eerder live ging, had binnen enkele weken 1.000 fans en een groot bereik met elke post (mede vanuit de interne organisatie).

Eigen CMS

De nieuwe Werken bij VDL-site is volledig responsive en voorzien van de nieuwste snufjes op ICT-gebied. De website draait op het eigen content management systeem van Get.Noticed dat speciaal voor VDL ook een flinke make-over heeft gekregen. In dit CMS heeft VDL alle tools ter beschikking om het proces van sollicitatie tot het aannemen van een kandidaat in goede banen te leiden.

werkenbijvdlWat was de impact van de case?

Over de feitelijke impact van de werkenbij-site valt nog niet veel te zeggen, omdat deze net op 8 maart live is gegaan, aldus Arjan Elbers. ‘Maar de werkenbijVDL-Facebookpagina had vanaf dag 1 alvast wél een geweldige impact. VDL’ers zijn trots op hun bedrijf en dat zie je direct terug op de interactie die elke post van de pagina met zich meeneemt.’

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Werkenbijvdl.nl dient een Werf& Award te winnen, aldus Elbers, ‘omdat de website is gebouwd voor een zeer uitgesproken doelgroep: techneuten, die “solliciteren” doorgaans niet als leuk ervaren. Daarvoor hebben we alles uit de kast gehaald.’

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Intern: HRM – Communicatie – Recruitment VDL
Extern: Een team van 6 mensen bij Get.Noticed bestaande uit:

  • 2 Projectmanagers
  • 1 Lead architect
  • 1 UX Designer
  • 1 Front End developer, en
  • 1 Developer

werf& awardsOok kans maken op een Werf& Award 2017?

Wil jij de opvolger worden van Hunkemöller, Tata Steel, Albert Heijn of Philips? Stuur dan uiterlijk 10 maart 2017 vóór 17.00 jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor alle informatie op Werf& Awards.

Lees hier over andere inzendingen van de Werf& Awards:

werf& awards jobtalkOf nog even terugblikken op 2016?

Dit zijn de winnaars van de eerste Werf& Awards

 

2 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here