5 jaar Timetohire, in 5 mijlpalen

Timetohire bestaat deze maand precies 5 jaar. En is in die tijd uitgegroeid tot een van de meest succesvolle recruitmentbedrijven van Nederland. Hoe kwam dat zo tot stand? Een overzicht in 5 hoogtepunten.

Peter Boerman Op 08 september 2023
Gem. leestijd 4 min 342x gelezen
Deel dit artikel:
5 jaar Timetohire, in 5 mijlpalen

Wie nu op de site van Timetohire kijkt, valt waarschijnlijk al snel de stoet aan medewerkers op, compleet met komisch alter ego. Maar zo is het niet altijd geweest. Sterker nog: het bedrijf begon in 2018 op de spreekwoordelijke zolderkamer, met Milad Zandi en Edwin de Jonge, die samen een missie oppakten: recruitment in Nederland duurzamer maken. Met de grote groei van de laatste jaren kun je concluderen dat dit voor de eigen organisatie in elk geval gelukt is. Met Zandi spreken we zo nog 5 hoogtepunten door.

2019: De eerste RPO’s

‘In 2019 deden we de eerste Recruitment Process Outsourcing-trajecten bij grote klanten, wat wij ook wel Recruitment Process Orchestrating noemen. Daarvoor hadden we ook al wel klanten, maar in 2019 begon het echt te lopen. En weet je wat het mooie is? Veel van de klanten van toen zijn dat nog steeds. Priva, Tata Steel, Warmteservice. Dus het is bij ons zelden zo van: even 6 maanden een RPO doen, en dan weer vertrekken. Nee, duurzaam recruitment, dat lijkt ook echt te lukken.’

2020: Het Recruitment Success Framework

‘De 9 stappen van het Recruitment Success Framework zijn een belangrijke pijler van onze groei geweest, denk ik. We hebben gezien dat het daadwerkelijk werkt. In 2020 hebben we dat gelanceerd, door alle expertise, kennis en ervaring die we tot dan toe hadden verzameld in dat model te bundelen.’

‘We hebben gezien dat het framework daadwerkelijk werkt.’

‘En misschien moet ik hier ook wel Het Recruitment Café noemen. Daar zijn we immers ook in 2020 mee begonnen. Een podcast voor en door recruiters. Wel eentje na de werkdag met een wijntje, biertje of spaatje rood. Napraten over de werkdag over actuele onderwerpen die ons aangaan, interesseren en boeien. We begonnen ermee in coronatijd, en doen het eigenlijk nog steeds, met veel plezier.’

2021: Vestigingen Den Bosch en Curaçao

‘Inmiddels zitten we op 4 locaties, behalve ons centrale pand in Rijswijk bijvoorbeeld ook in Groningen. Maar de eerste uitbreidingen waren in 2021 toch echt die naar Curaçao en Den Bosch, waar we eigenlijk meteen supersuccesvol waren. In Den Bosch zijn we bijvoorbeeld nu nog altijd met 20 à 30 mensen aan het werk.’

‘We zien internationale arbeidsmobiliteit als een sleutelwoord in deze krappe arbeidsmarkt.’

‘Onze vestiging op Curaçao is vooral een sourcing-hub. We zien internationale arbeidsmobiliteit als een sleutelwoord in deze krappe arbeidsmarkt. Daarmee vergroten we de kans dat wij het juiste talent vinden voor onze opdrachtgevers aanzienlijk. Dat we bovendien strategisch gebruik kunnen maken van het tijdsverschil is natuurlijk ook mooi meegenomen. En het is een ideale plek voor een workation, wat erg goed in onze bedrijfscultuur past.’

2022: 100 eigen mensen

‘Groeien om te groeien, daar zijn we nooit zo van geweest. We willen vooral leuke opdrachten doen, waar we onze waarde kunnen toevoegen. Maar natuurlijk zijn we wel trots dat we nu 100 eigen fte aan het werk hebben, bij meer dan 60 verschillende organisaties. Die groei maakt het mogelijk dat we nu zelfs grote corporates altijd kunnen servicen.’

‘Wij behandelen volwassenen als volwassenen.’

‘Ik denk dat ook onze people firstgedachte hierbij genoemd moet worden; de zelfsturende teams, het werken in Semco-stijl, op basis van Holacracy. Vertrouwen is het verbindende element in zowel de samenwerking met onze mensen, met onze klanten en met onze kandidaten. Wij behandelen volwassenen als volwassenen. Dat doen we trouwens al vanaf de start. Met dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse meetups. Ook als mensen in Tel Aviv of Bali aan het werk zijn. Ik denk dat we daarmee echt wel koploper zijn in recruitment in Nederland.’

2023: Verhuizing naar Rijswijk

‘Ook dit jaar kent weer vele hoogtepunten. Maar we kunnen natuurlijk niet voorbijgaan aan onze recente verhuizing, van Leidschendam naar Rijswijk, naar ons eerste echte kantoor.’

‘Hiervoor hebben we eigenlijk altijd leegstandsbeheer gehad, met 5 verschillende kantoren in 5 jaar. Dat was ook nooit zo erg, met mensen door heel Nederland, en ver daarbuiten aan het werk. Maar in Leidschendam groeiden we uit onze voegen, en in Rijswijk vonden we een mooie plek waar alle heroes terecht kunnen. Met geluidsdichte focusruimtes tot een Recruitment Café waar je U tegen zegt, aan alles is gedacht. En er kunnen zelfs nog meer mensen bij.’

Meer weten?

Op 15 september spreekt Milad Zandi, mede-oprichter van Timetohire, tijdens de tweede editie van het Festival Recruitment in de Zon 2023 over ‘Skills vs Cultuur: The Paradigm Shift in Hiring‘. Dat belooft interessant te worden, dus schrijf je nog snel in!

Festival

Foto helemaal boven: het recente padel-event van Timetohire, waar iedereen werkzaam in recruitment een balletje kon slaan.

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners