Gem. leestijd 2 min  979x gelezen

Arjan Mackaay maakt zich los van eigen bureau: ‘Open het nieuwe jaar in’

Arjan Mackaay, een van de nestors van de arbeidsmarktcommunicatie in Nederland, maakt zich los van het door hem zelf opgerichte bureau Macknificent, om zich te kunnen richten op losse projecten aan zowel bureau- als klantzijde. ‘Ik wil mezelf weer vrijmaken.’

Arjan Mackaay maakt zich los van eigen bureau: ‘Open het nieuwe jaar in’

De afgelopen jaren maakte hij bewogen jaren mee. Zo’n 4 jaar geleden al ‘door het oog van de naald’ qua gezondheid, daarna gevolgd door 2 jaar covid. Het zette hem aan het denken: wat wil ik nou eigenlijk echt in het leven? En zijn eigen bedrijven, Mackaay en Macknificent, waarmee hij zo’n 30 jaar lang menig werkgever voorgoed op de kaart zette, voelden toen ook wel een beetje als een beperking. En dus besloot hij kort geleden om zich vrij te maken en weer op projectbasis actief te worden.

‘Ook ik leef maar één keer en nu is het tijd om mijn eigen horizon te verbreden.’

‘Ik wil meer keuzevrijheid. ’ The journey continues, noemt hij het. ‘De afgelopen 30 jaar heb ik mij volledig gericht op mijn bedrijven. Samen met betrokken collega’s en geweldige opdrachtgevers heb ik in die jaren prachtige tijden beleefd. Inspirerende mensen ontmoet. Mooie campagnes ontwikkeld. Prijzen gewonnen. Zakelijke successen gevierd. Young professionals begeleid. Maar ook ik leef maar één keer en nu is het tijd om mijn eigen horizon te verbreden.’

Open voor nieuwe uitdagingen

Vanaf 1 januari is Mackaay dan ook beschikbaar voor nieuwe uitdagingen. Of het nou als creative director is, of als copywriter, als marcom- of Employer Branding-specialist. ‘Ik ben een communicatiedier en sta open voor projecten aan zowel bureau- als klantzijde, bij voorkeur in het midden van het land en de Randstad. Waarbij kennis en ervaring wordt gevraagd. En waar gewerkt wordt met de menselijke maat.’

‘Ik sta open voor projecten waar gewerkt wordt met de menselijke maat.’

Mackaay en Macknificent blijven overigens gewoon bestaan. ‘Ook voor deze mooie bedrijven zal ik op projectbasis actief blijven. Gewoon omdat het kan.’ Het bureau van Mackaay viel de afgelopen jaren op met spraakmakende campagnes van bijvoorbeeld Sogeti, de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied en De Jong & Laan.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners