Na de zomer écht de diepte in? (inzending Sogeti Nederland B.V.)

Redactie Op 14 maart 2019
Gem. leestijd 2 min 535x gelezen
Deel dit artikel:
Na de zomer écht de diepte in? (inzending Sogeti Nederland B.V.)

Na de zomer écht de diepte in? Een frisse en opvallende inhaker van Sogeti op de ontzettend warme en droge zomer van 2018. Doel: Ervaren IT’ers prikkelen. Lees de hele case van Sogeti Nederland B.V. die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case Sogeti Nederland B.V.

Omschrijving van de case

Ga na de zomer écht de diepte in bij Sogeti. Voor IT-dienstverlener Sogeti ontwikkelden wij een speciale zomercampagne met als thema: Na de zomer écht de diepte in. Geen ingewikkelde boodschap, maar een frisse en opvallende inhaker op de ontzettend warme en droge zomer van 2018. Met als doel om extra awareness te genereren voor Sogeti als werkgever. De basis van deze campagne was een video die via diverse kanalen kon worden weggezet, gericht op een hele specifieke doelgroep: Ervaren IT’ers op het gebied van Cloud, Microsoft, BI&A, Java, Cybersecurity en Testen.

Naast het feit dat we veel impact genereerden met deze frisse uitingen (in die tijd was het dik in de dertig graden), is de zomervakantie altijd zo’n moment dat je jezelf als professional afvraagt of je wel op het juiste niveau bezig bent. De campagne was niet te missen op stations (Digital Out Of Home) en te zien via display advertising (in-banner video) op vak gerelateerde websites en op YouTube d.m.v. pre-roll.

Wat was de impact van de case?

Deze specifieke zomercampagne heeft een overweldigende impact gehad (awareness).

1. We zijn erin geslaagd om deze zeer ervaren doelgroep optimaal te bereiken. Onze planmatige aanpak heeft ertoe geleid dat er ruim 1.500.000 impressies zijn gerealiseerd in vier weken tijd! Dat aantal is fors hoger dan de vooraf ingeschatte impressies. Op enkele platformen resulteerde dit in een impressie toename van 38% en 44%. Waardoor de doelgroep de uitingen verrassend vaak heeft gezien.

2. De CTR van diverse campagne-uitingen lag fors hoger dan de benchmark.

3. De VTR van de video die werd uitgezet via YouTube was 49,57% daar waar de benchmark op 33% zit (zowel op mobiel, desktop, tablet)

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

1. Omdat we er in een zeer lastige (vakantie)periode in geslaagd zijn om veel extra aandacht (awareness) te genereren voor Sogeti als werkgever
2. Omdat het concept perfect inhaakte op de droge, hete zomer en daardoor optimaal bijgedragen heeft aan de doelstelling van zichtbaarheid onder ervaren IT’ers.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Opdrachtgever: Sogeti Nederland B.V. (Toen: Els Reinders, nu: Chiel Kronenburg, Fedoua Azghiri)
  • Bureau: Macknificent bv Arbeidsmarktcommunicatie (Concept: Arjan Mackaay | Account: Joyce Keizer)
  • Productie video (BraveMedia)
  • Digital Out-of-Home via Exterion Media
  • Mediabureau: Havas (Denise Broere)

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 9 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners