Dedicated landingspagina & campagne voor monteurs (inzending Spielwork, KPN en VONQ)

Hoe KPN dankzij Spielwork & VONQ bijna 90% meer monteurs kon aannemen in Amsterdam. Lees de hele case van Spielwork, KPN en VONQ die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2020.

Redactie Op 03 april 2020 Gem. leestijd 3 min307x gelezen
Deel dit artikel:
Dedicated landingspagina & campagne voor monteurs (inzending Spielwork, KPN en VONQ)

Omschrijving van de case

In de volle breedte van de arbeidsmarkt wordt er gezocht naar goede vakmensen zoals monteurs. In Amsterdam is het extra moeilijk om monteurs te werven, gezien de krappe arbeidsmarkt en de vele banen die er worden aangeboden. KPN heeft in oktober 2019 de doelstelling geformuleerd om 30 monteurs in Amsterdam aan te trekken.

KPN heeft in oktober 2019 de doelstelling geformuleerd om 30 monteurs in Amsterdam aan te trekken.

Deze ambitieuze doelstelling heeft KPN doen besluiten om Spielwork in te schakelen en een visuele vacaturepagina te maken voor deze vacature en VONQ te vragen om de nieuwe content aan de juiste doelgroep te tonen. De campagne heeft in januari en februari 2020 gedraaid en dit heeft geweldige resultaten opgeleverd. Het aantal hires van KPN kwam bijna 90% hoger uit en de (Marketing) ‘Cost per Hire‘ was 66,2% lager dan in de twee maanden ervoor.

monteurs kpn spielwork

Wat was de impact van de case?

Quote Inge Wichinck Kruit (Recruitment Marketeer, KPN): “De visuele vacature van Spielwork schetst een heel goed beeld van de daadwerkelijke inhoud van de baan als monteur. Onze recruiters merken bovendien dat de kandidaten die solliciteerden van een kwalitatief hoger niveau waren. Zij kwamen ook beter voorbereid op gesprek. Doordat VONQ de juiste doelgroep heeft weten te bereiken met de content van Spielwork, heeft dit ertoe geleid dat er veel meer goede kandidaten hebben gesolliciteerd. Als gevolg van het verwachtingsmanagement van Spielwork is het recruitmentproces efficiënter, de kwaliteit van kandidaten hoger en de marketingkosten lager geworden!”

De cijfers:

  • Conversion page view -> apply now click: +141,8% (van 6,7% naar 16,2%)
  • Average time on vacancy page: +457,8% (van 01:42 naar 09:29 min)
  • Hires: +88,9% (van 9 naar 17)
  • % of applicants hired (= quality of applicants): +112,5% (van 6,4 naar 13,6%)
  • (Marketing) Cost per hire: -66,2%

monteurs kpn spielwork

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case is een perfect voorbeeld waarin specialisten uit de markt met elkaar hebben samengewerkt om tot een goed resultaat te komen voor de klant. Spielwork helpt bedrijven bij het aantrekken van de juiste medewerkers. Door verwachtingen van de baan en bedrijfscultuur te managen, helpt Spielwork bedrijven om kandidaten aan te trekken die écht bij de baan passen en kostbare mismatches te voorkomen. Doordat VONQ data heeft van meer dan een miljoen plaatsingen, weten zij de doelgroep precies te vinden.

De data met betrekking tot de vacaturepagina en het aantal hires spreken voor zich!

De aanpak van Spielwork voor de monteurvacature van KPN heeft, in combinatie met de gerichte targeting van VONQ, ertoe geleid dat de sollicitaties die binnenkwamen van een kwalitatief hoger niveau waren en de kandidaten beter voorbereid op gesprek kwamen. De data met betrekking tot de vacaturepagina en het aantal hires spreken voor zich!

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Teun Raymakers, Head of Account Management bij Spielwork
  • Inge Wichink Kruit, Recruitment Marketeer bij KPN
  • Radboud van der Kooi, Strategic Recruitment Marketing Consultant

Bekijk hier alle inzendingen voor de Werf& Awards 2020

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark