Deze bestickerde dikke BMW bleek voltreffer om studenten chauffeur te laten worden

Redactie Op 13 maart 2018
Gem. leestijd 3 min 936x gelezen
Deel dit artikel:
Deze bestickerde dikke BMW bleek voltreffer om studenten chauffeur te laten worden

Eén dikke, bestickerde BMW i8. Veel meer was er voor Easy Way niet nodig om het aantal sollicitaties voor de functie van studentchauffeur te zien verdubbelen.

Lees de hele case van Easy Way die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2018.

Omschrijving van de case

De markt trekt aan en dat merken wij goed bij Easy Way, de grootste studenten-chauffeursdienst in Nederland. Steeds meer autorijders maken van hun reistijd effectieve werktijd door een studentchauffeur in te schakelen. Dat stelde ons bij Easy Way voor de uitdaging om nieuwe studenten aan ons te binden en te laten zien waarom studentchauffeur voor hen de ultieme bijbaan is. Daarvoor bedachten wij, in samenwerking met Broekhuis, een campagne.

Een auto als nek-verdraaier

Tijdens de introductieweken zocht ons Easy Way-promotieteam de studenten op, op hun vertrouwde gebied; de campus. Dat deden we met een bestickerde BMW i8. Een beetje autoliefhebber verdraait zijn nek als hij deze auto ziet en komt zeker even een kijkje nemen. Zo hadden wij dan ook direct onze potentiële doelgroep binnen handbereik.

Wat was de impact van de case?

Doelstelling van de campagne was om met de studenten in contact te komen en hen meer over deze bijbaan te vertellen, hen de juiste inzichten te geven, enthousiast te maken en direct te laten solliciteren. En dat lukte, we trokken goed de aandacht (zelfs van docenten), en kwamen op alle campussen goed in contact met de doelgroep.

Aantal websitebezoeken verdrievoudigd

Dat resulteerde in een verdubbeling van het aantal sollicitaties ten opzichte van 2016, wat weer resulteerde in een forse stijging van het aantal nieuwe student-chauffeurs. Daarnaast leverde de campagne veel exposure op de diverse social-media-kanalen en werd onze auto opgemerkt door autogespot.nl. Overall is het aantal websitebezoeken tijdens de campagne verdrievoudigd. De campagne trok de aandacht binnen de relevante doelgroep en zorgde voor een prachtige exposure van Easy Way.

Intake op de achterbank

Student-chauffeurs in spe konden direct solliciteren of een korte intake bij ons doen op de achterbank van deze bijzondere auto. Prachtig bijeffect was dat de studentchauffeurs die al werkzaam zijn voor Easy Way fantastische aanjagers en ambassadeurs zijn tijdens het bezoek op hun campus. Met grote trots trommelden zij hun medestudenten op voor een kennismaking of een sollicitatie.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Het is een zeer doeltreffende case waarbij wij bewust ervoor hebben gekozen om deze online minded doelgroep fysiek op te zoeken op een bij ons merk passende wijze. Wij hebben ervaren dat dit een zeer effectieve manier is die opvalt en op veel waardering kan rekenen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Easy Way Marketing:

  • Marleen Smith
  • Stephanie Pereboom

Easy Way:
Casper Bruggeman

Extern:
Broekhuis BMW

bmw-i8-c470103072017105454_3

Ook kans maken op een Werf& Award?

Wil jij de opvolger worden van Praxis, OGD, Albert Heijn of Philips? Stuur dan uiterlijk 13 maart 2018 vóór 17.00 jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor alle informatie op Werf& Awards.

Of liever eerst nog even terugblikken op 2017?

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners