Dramaserie Hartenveld, een opvallende campagne om zorgpersoneel te werven (inzending Evean Zorg)

Een binge-waardige serie over werken in de ouderenzorg. Geschreven en gemaakt door eigen medewerkers en bekende Nederlanders. Lees de hele case van Evean Zorg, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2023.

Redactie Op 07 maart 2023
Gem. leestijd 2 min 242x gelezen
Deel dit artikel:
Dramaserie Hartenveld, een opvallende campagne om zorgpersoneel te werven (inzending Evean Zorg)

Klaar voor de rol van je leven? Personeel in de zorg is schaars. Zoals iedere zorgorganisatie is ook Evean constant op zoek naar medisch specialisten, verpleegkundigen, verzorgenden en andere zorgmedewerkers en ondersteunend personeel.

In de branded scripted realityserie spelen werknemers en hun cliënten een grote rol.

Werken bij Evean is mooi en uitdagend. Veel medewerkers werken er met hart voor de zaak, en willen dat graag laten zien aan Nederland. Daarmee kunnen we bijdragen aan het wekken van de interesse om te werken in de ouderenzorg. Daarom is er een branded scripted realityserie ontwikkeld, waarin werknemers en hun cliënten een grote rol spelen.

De online serie schetst een eerlijk beeld van werken bij Evean. Waargebeurde en fictieve maar op de realiteit gebaseerde verhalen worden door echte werknemers samen met bekende acteurs nagespeeld. Hartenveld is de eerst Nederlandse dramaserie over werken in de ouderenzorg. Bekende acteurs als Hetty Heyting (Zeg ‘ns Aaa, De Familie Knots), Michael de Roos (GTST) en Rian Gerritsen (De Luizenmoeder, Dokter Deen) én huidige medewerkers van Evean spelen de waargebeurde verhalen die onze collega’s dagelijks tegenkomen.

In Hartenveld krijgen bijzondere verhalen en de bijzondere mensen die ze meemaken het podium dat ze verdienen.

In Hartenveld krijgen die verhalen en de bijzondere mensen die ze meemaken het podium dat ze verdienen. Evean wil hiermee laten zien hoe bijzonder het werk van haar medewerkers is.

Wat was de impact van de case?

De serie is vóór corona opgenomen en hierdoor op de zogeheten ‘plank’ in de kast beland. Bij het lanceren van onze nieuwe website in Q3 2022 is de serie alsnog online gegaan. De respons is goed, maar voor 2023 willen we de serie nóg meer gaan promoten.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Omdat het een prachtige binge-waardige serie is die laat zien hoe het er écht aan toe gaat in de ouderenzorg.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Evean communicatie
  • Evean Recruitment
  • Johnny Wonder

Ook kans maken op een Werf& Award 2023?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 17 maart 2023 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Lees ook

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners