‘Een complete story bieden is dé trend op recruitmentsites’

Peter Boerman Op 28 september 2014
Gem. leestijd 2 min 2295x gelezen
Deel dit artikel:
‘Een complete story bieden is dé trend op recruitmentsites’

In aanloop naar Digitaal-Werven interviewt Werf& een aantal grote spelers in de markt van de online arbeidsmarktcommunicatie. Deze keer: Bas Schreurs, directeur strategy and research van bureau Maximum. ‘Door de informatie-overload in het leven van vandaag helpen we nu de doelgroep de voor hen relevante informatie te consumeren.’

#1. Zien jullie dat de markt aantrekt dan wel verandert?

‘Uiteraard zien ook wij dat de economie aantrekt. De uitzendmarkt loopt daarbij voorop en ook bij de meeste van onze opdrachtgevers zien we eenzelfde beweging. Voor veel van onze opdrachtgevers werken we structureel aan het employer brand en talentpools via TRM-systemen (talent relationship management). In het laatste jaar zien we daarnaast wel weer dat de directe werving aantrekt over bijna alle doelgroepen en branches waarin we werken.’

maximum mc donalds

#2. Wat zien jullie als belangrijkste nieuwe trend in het maken van recruitmentsites?

‘Een van de trends is het aanspreken van doelgroepen door middel van een complete story die hen antwoord geeft op de vraag of ze bij een werkgever passen. Vroeger boden we vooral véél informatie aan en konden bezoekers vervolgens zelf kiezen wat ze interessant vonden. Maar door de informatie overload in het leven van vandaag de dag ‘helpen’ we nu de doelgroep de voor hen relevante informatie te consumeren.

Naast losse pagina‘s zoals testimonials en vacatures maken we voor verschillende doelgroepen rich media-pagina’s die alle aspecten van de werkgever voor die specifieke doelgroep bevatten. Kenmerkend aan deze pagina’s zijn interactieve secties (zoals een salarisrekentool, een vacatureslider of andere geanimeerde onderdelen) en gebruik van grote visuals en video. Hiermee creëren we rijke pagina’s die inhoud bevatten voor verschillende stappen in het proces van een bezoeker voor de keuze van een werkgever (zoals oriëntatie en intentie).

#3. Wat is volgens jullie het belangrijkste aspect van een recruitmentsite anno 2014?

‘Dat deze qua inhoud, functionaliteit en design aansluit op zowel de werkgever als de doelgroep(en). Wij geloven niet in een ‘one size fits all’-oplossing, maar geloven alleen in op maat gemaakte oplossingen die we samen met onze opdrachtgever ontwikkelen om tot het beste resultaat te komen. Waarbij ‘op maat gemaakt’ steeds meer niet alleen slaat op de recruitmentsite op zich, maar op volledige integratie van een recruitmentsite met aan de voorkant een TRM-systeem en aan de achterkant een ATS-systeem, inclusief makkelijk te lezen dashboard met de belangrijkste KPI’s (key performance indicatoren).’

Meer weten over hoe je een goede recruitmentsite bouwt? Of benieuwd wie de beste digitale sollicitatie-ervaring biedt? Kom dan op 7 oktober naar Digitaal-Werven!

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners