World Employer Branding Day

World Employer Branding Day is the world’s largest gathering of leaders in employer branding. Founded in 2015 with a vision to advance excellence in employer branding practice, the event connects companies from around the world with the industry’s top employer branding leaders, agencies and communities in a friendly and welcoming environment for all levels.

There is no more important function in business today than strategic employer brand leadership. The major challenges companies face today all have people at their core. Whether it is break through discoveries in health or science or advances in technology that are changing the way we work, connect and live, it is attracting and retaining the right people that lead to success or failure.

Employer branding is the #1 priority for organizations as they navigate this new business landscape and in 2024 we will see the continued break through in global acceptance by companies that people are their #1 asset. To truly optimise business success for employees, customers and shareholders, companies need to put people experience, culture and authenticity at the heart of their business model.

With a strong focus on networking with industry leaders, you will be inspired by actionable case studies of how the world’s leading employers are connecting and engaging with their people for success.

Werf& is proud to be a partner of this event.

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie Kopiëren

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 4 april start alweer de 36ste editie van de succesvolle Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland waarin je ontdekt hoe je arbeidsmarktcommunicatie het beste kunt inzetten voor jouw organisatie. Van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan elke opleidingsdag volg je een e-training van ongeveer 45 minuten (voorafgaand aan dag 1 zelfs 2 e-trainingen van ongeveer 45 minuten) waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct zoals bijvoorbeeld een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

De vorige edities van de leergang waren volledig uitverkocht. Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>

Seminar ArbeidsmarktTrends 2025-2029 – 3 december 2024

Bepaal je arbeidsmarkt-, sourcing-, en wervingsstrategie o.b.v. huidige en toekomstige ontwikkelingen. Welke ontwikkelingen zijn een kans of juist een bedreiging voor jouw organisatie? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Het seminar Arbeidsmarkttrends 2025 – 2029 is al 11 jaar hét arbeidsmarktevent van het jaar!

Al jaren geven de beste sprekers en specialisten een arbeidsmarktupdate en een doorkijkje naar de arbeidsmarkt van de komende jaren. Elk jaar is dat anders vanwege de enorme dynamiek en interessante ontwikkelingen die er plaatsvinden op gebied van macro-economische arbeidsmarktontwikkelingen, beleid, technologie, werving en employability

Alle arbeidsmarkttrends van 2025 (en verder) op een rij

Tijdens dit seminar word je bijgepraat en geïnspireerd door de grotere namen in de Nederlandse arbeidsmarkt- en recruitmentindustrie. Onderwerpen die langs gaan komen:

  • Hoe ontwikkelt de arbeidsmarkt zich? Wat zijn mogelijke scenario’s voor de komende jaren?
  • Wat zijn de onderliggende trends op gebied van vast, flex, internationaal, vergrijzing, etc.?
  • Welke ontwikkelingen zien we op gebied van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie?
  • Wat zijn de technologische innovaties binnen de Nederlandse en Europese recruitment industrie?

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 1 oktober start alweer de 39e editie van de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan iedere opleidingsdag volg je een e-learning van ongeveer 45 minuten waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct als een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

De Leergang Arbeidsmarktcommunicatie bestaat uit 5 dagen en vindt plaats op 1 oktober, 15 oktober, 5 november, 26 november 2024 en 14 januari 2025.

De vorige edities van de leergang waren volledig uitverkocht. Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>

Arbeidsmarkttrends 2022 – 2026

Bepaal je wervingsstrategie o.b.v. huidige en toekomstige ontwikkelingen. Welke arbeidsmarkttrends en kengetallen zijn in 2022 voor jou van belang? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Arbeidsmarkttrends 2022 – 2026. Een arbeidsmarkt uit balans biedt kansen voor wering, employability en beleid

Al bijna 10 jaar brengen Aad van der Werf en Geert-Jan Waasdorp elk jaar een arbeidsmarktupdate en een doorkijkje naar de arbeidsmarkt van de komende jaren. Elk jaar is dat anders vanwege de enorme dynamiek en interessante ontwikkelingen die er plaatsvinden op gebied van macro-economische arbeidsmarktontwikkelingen, beleid, technologie, werving en employability. Dit jaar is het helemaal bijzonder omdat alle te verwachten ontwikkelingen in de nabije toekomst alleen met potlood beschreven kunnen worden, uitgezonderd van de 80% van zekerheden die de arbeidsmarkt kent (we moeten toch eten?). Het is die 20% die voor alle dynamiek, kansen, onbegrip en onduidelijkheid zorgt.

Ronde tafels

Dit jaar staat naast de kwaliteit van de informatie, nog meer de kwaliteit van de interactie centraal. Van kennisuitwisseling en reflecties op mogelijke scenario’s. Naast de traditionele onderwerpen zoals cijfers, prognoses, de laatste stand van zaken, actualiteit van de markt en laatste (technologische) trends, wordt samen verdieping gezocht op onderwerpen als:

  • Wel/niet implementatie van commissie Borstlap
  • Vergrijzing + nog minder aanbod door eerder met pensioen en minder werken
  • Activatie van (verborgen) arbeidspotentieel en eigen werknemers
  • Hoe antwoord te geven op schaarste en krapte?
  • Modern werven en welke taboes moeten worden doorbroken

Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen onderwerpen.

 

 

Webinar Maak het verschil als Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Op dinsdag 5 februari 2019 om 12.00 uur neemt Maaike Kooter, docent van de Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional, je mee in de veranderende arbeidsmarkt en de impact op het vak van de loopbaanprofessional. Daarin geeft ze jou als voorproefje op de Leergang alvast een kijkje in de arbeidsmarkt van nu en de toekomst en laat ze zien hoe je het verschil kunt maken als Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional.

Onderwerpen die worden besproken zijn:

  • De belangrijkste arbeidsmarktontwikkelingen & trends
  • Hoe bied je mensen perspectief?
  • Jouw rol als (arbeidsmarktgedreven) loopbaanprofessional in een continu veranderende markt

De insteek is praktisch en inspirerend, zodat je ook na het volgen van dit webinar een aantal relevante take-a-ways meeneemt. Gericht op iedere loopbaanprofessional die zich voortdurend wil blijven ontwikkelen en zich op een onderscheidende manier in de markt wil zetten.

Deelname aan dit webinar is kosteloos en geheel vrijblijvend.

Werven van starters en jong talent

De vraag naar starters (mbo, hbo en wo) op de arbeidsmarkt is vele malen groter dan het aanbod. Daarbij zijn ook de spelregels om deze groep te werven en te behouden voor de organisatie veranderd. Het vraagt nieuwe werving- en selectiemethodes tot en met aanpassingen in het HR beleid.

Whatsappen met een sollicitant is heel normaal!

Iedereen is op zoek naar ‘jong talent’ (starters, GenY, Young Talent en millennials (mbo, hbo en wo). Dat is lastig omdat starters zich op een andere manier laat vinden, verleiden en binden dan ‘oudere’ generaties. Maar om nu meteen te stellen dat alles anders moet, gaat ook weer veel te ver. Aanpassingen op details in het werven, maar ook in het beleid van de organisatie maakt het verschil in het werven en behouden van deze talentvolle groep. Van chatten, instant feedback tot en met video, flexibiliteit door structuur, coachen op de werkvloer en toegankelijk en duidelijk leiderschap. In deze belangrijke details maakt u het verschil bij het werven van bijbaners, starters, junioren, trainees en young potentials.

Tijdens dit seminar wordt u geïnspireerd en leert u (o.a. van de doelgroep):

  • Het verleiden van starters en de daarbij behorende communicatie instrumenten
  • Het managen van verwachtingen binnen de eigen organisatie
  • CRUSH: Coolness, Real, Unique, Self-Identification en Happy
  • De generaties vergeleken: de do’s & don’ts
  • Unieke cijfers en feiten

Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie (Uitverkocht)

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 28 september start alweer de 30e editie van de succesvolle Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland waarin je ontdekt hoe je arbeidsmarktcommunicatie het beste kunt inzetten voor jouw organisatie. Van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan elke opleidingsdag volg je een e-training van ongeveer 45 minuten (voorafgaand aan dag 1 zelfs 2 e-trainingen van ongeveer 45 minuten) waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct zoals bijvoorbeeld een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

 

De leergang met startdatum 28 september is volledig uitverkocht. De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie organiseert op 23 november een extra Leergang Arbeidsmarktcommunicatie.

Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>