Hacking Talent (inzending Frisse Blikken)

Redactie Op 15 maart 2019
Gem. leestijd 3 min 547x gelezen
Deel dit artikel:
Hacking Talent (inzending Frisse Blikken)

Door het ontwikkelen van een nieuwe online Candidate Experience heeft Irdeto zich op de kaart gezet als premium werkgever voor White Hat Hackers. Lees de hele case van Frisse Blikken die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2019.

Case Frisse Blikken

Omschrijving van de case

De afgelopen maanden heeft Frisse Blikken samengewerkt met het Talent Acquisition Team van Irdeto. Irdeto is een wereldwijde speler op het gebied van digital security. Als organisaties zijn met name op zoek naar White Hat Hackers (ethische hackers) voor het beveiligen van systemen van hun klanten.

Aanleiding van deze case is dat Irdeto niet bekend is als werkgever. Logisch, want online was er eerder weinig tot geen informatie te vinden over de cultuur, mensen en kansen bij Irdeto. Daarnaast is het sollicitatieproces op de schop genomen. Als kandidaten eenmaal de stap nemen om te solliciteren, moest het sollicitatieproces duidelijker, boeiender en sneller zijn.

Wat hebben we gedaan:

Branding

  • Nieuwe Employer Brand geformuleerd en middelen (videos, fotografie, copywriting) ontwikkeld rondom de campagne – Secure Your Future. Join Irdeto.
  • Alle online kanalen hebben nu dezelfde boodschap en content.
  • Instagram account ‘Life at Irdeto’ is ontwikkeld om zo wereldwijd medewerkers meer te laten vertellen over het werken bij Irdeto.

Online

  • Nieuwe carrièrewebsite ontwikkeld: careers.irdeto.com.
  • Nieuwste versie van SuccessFactors Recruitment Marketing geïmplementeerd en deze gekoppeld aan de gebruiksvriendelijke carrièrewebsite.
  • We hebben het aantal kliks om te kunnen solliciteren verlaagd van 50 naar 15.
  • Alles is mobile ready gemaakt.

Wat was de impact van de case?

  • Door het creëren van een Employer Brand Strategie en het ontwikkelen van een nieuwe Online Candidate Experience heeft Irdeto zich op de kaart gezet als premium werkgever.
  • De nieuwe carrière website en de content die we daarvoor hebben gecreëerd hebben gezorgd voor een veel professionelere uitstraling van onze organisatie.
  • Door een gebruiksvriendelijk proces te creëren waarin kandidaten goed worden geïnformeerd weet Irdeto meer top talenten aan te trekken die passen bij de organisatie.
  • Omdat de medewerkers van Irdeto betrokken zijn bij het creëren van alle content, en de EVP ook uit onze interne engagement survey voorkomt, is de boodschap op de site precies wie we zijn en hoe we ons intern voelen.
  • Irdeto heeft het aantal referrals in de afgelopen maanden enorm zien toenemen, de site zelf is honderden keren gedeeld door onze medewerkers en de ‘secret page’ om Irdeto Social Hero te worden is een hit.
  • Instagram is ingezet om originele content te genereren, en heeft vooral geleid tot een groot aantal interne volgers van onze site, die zich via dit medium veel meer verbonden voelen met elkaar. Medewerkers uit verschillende teams en zelfs verschillende landen zijn met elkaar in contact gekomen door het gebruik van social-media.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Er zijn meerdere argumenten waarom de Irdeto case een Werf&Award verdient:

  • We hebben het technisch gezien mogelijk gemaakt om een gebruiksvriendelijke en custom made carrièrewebsite te koppelen aan SuccessFactors. Iets wat technisch gezien door vele SuccessFactors consultants werd ingeschat als niet mogelijk, maar achteraf een fantastische oplossingen blijkt te zijn.
  • Het totale pakket van verbeteringen die we hebben doorgevoerd op de complete candidate funnel: Awareness, Consideration, Interest, Application, Selection & Hire stap. Voor elke stap binnen deze door marketing geïnspireerde funnel hebben we toffe content ontwikkeld om zo het beste talent aan te trekken.
  • De global impact die we maken met deze website – 72.000 unieke bezoekers uit 141 landen in de afgelopen 6 maanden.
  • Recruitment Analytics – We hebben een volledige inzicht in de online funnel via het gebruik van Google Analytics, Hotjar & SuccessFactors Recruitment Marketing Dashboard.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Ingeborg van Harten – Head of HR @ Mollie (hiervoor werkzaam bij Irdeto as Head of Talent & Engagement)
  • Nick de Leeuw – Teamlead Onboarded @ Frisse Blikken
  • Tessa van Dalen – Employer Branding Specialist @ Frisse Blikken
  • Michelle Smid – Project Manager @ Frisse Blikken

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 9 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners