Home Werf& Awards Inzendingen Werf& Awards 2019 Relevant zijn en activeren in de oriëntatiefase van advocaat-stagiairs (inzending Holla Advocaten)

Relevant zijn en activeren in de oriëntatiefase van advocaat-stagiairs (inzending Holla Advocaten)

74 keer
0
holla

Met de campagne ‘Kom het best tot je recht’ van Holla Advocaten, treden we op als ‘guide’ voor de starters in hun oriëntatiefase. Lees de hele case van Holla Advocaten die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case Holla Advocaten

Omschrijving van de case

Holla was niet tevreden over haar aantrekkingskracht bij de startersdoelgroep. Menig advocaat-stagiair sloeg Holla als serieuze optie voor een carrière over, mede door de enorme aantrekkingskracht van de status van het werken bij een groot kantoor / Zuidas-kantoor. Holla had behoefte om op een eigenzinnige manier op te vallen met haar meest unieke eigenschappen als werkgever.

We hebben gebouwd aan de ultieme arbeidsmarktcampagne. Dat zit hem niet alleen in het opvallen bij de doelgroep door een ander geluid te laten horen, maar met name ook in de activatie. De campagne ‘Kom het best tot je recht’ activeert in het orientatieproces van de kandidaat. Daarbij bieden we een balans van fun, toegevoegde waarde en de koppeling met de unieke eigenschappen van Holla als werkgever. Dat de activatie werkt, blijkt uit de conversie in de eerste campagneperiode.

holla 2Middelpunt van de campagne is ‘de Kantoorkiezer’. We helpen de doelgroep in het  oriëntatieproces naar een eerste baan en benadrukken gelijktijdig het profiel van Holla als advocatenkantoor. We verdiepen vervolgens de communicatie door bewijs te leveren met echte verhalen van echte Holla’s.

De campagne is opgebouwd met een beeldtaal die een beetje schuurt; de beelden trekken kantoorclichés richting het absurde. Ze zijn enigszins bevreemdend en juist hierdoor onderscheidend. We prikkelen de doelgroep vervolgens door een stelling en activeren om de Kantoorkiezer te doen.

holla helemaalWat was de impact van de case?

Volgens de klant: ‘Met de campagne laten we een duidelijk ander beeld en geluid in de advocatuur-markt horen. Dit krijgen we ook terug op carrierebeurzen. Kandidaten reageren enthousiast en voeren ook daadwerkelijk de kantoorkiezer uit. Ook in sollicitaties wordt actief verwezen naar de campagne en hun uitslag van de kantoorkiezer.’

De concrete resultaten ver boven verwachting:

  • Via het campagnemanagement op facebook, instagram en linkedin realiseren we een hoog clickratio. Met name de Instant-experience en Insta-stories en SEA doen het goed. De latent werkzoekende activeren we hierbij nog minimaal op het merk Holla, maar wel op de orientatie-behoefte.

Resultaten eerste 3 campagne-maanden (18 nov t/m 18 feb):

  • Aantal extra sitebezoekers (vanuit online campagne inzet): 3449
  • Aantal afgeronde kantoorkiezers (alle 8 vragen ingevuld): 1580
  • Aantal leads (deelnemers die NAW gegevens achterlaten voor vervolgcontact): 147
  • Vanuit de leads nodigt Holla de kandidaten uit voor een carriere-cafe. Dit is een informele manier van kennismaking.
  • Daarnaast zijn er kandidaten die direct solliciteren. In de eerste 3 campagnemaanden zijn er 14 kwalitatieve sollicitaties binnengekomen (oorspronkelijk doel was 2 per maand).

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Met deze campagne slagen we er in om aandacht te trekken, maar ook echt te activeren. Daarmee vergroten we niet alleen de zichtbaarheid van het merk, maar zorgen we ook  daadwerkelijk voor interactie met het merk Holla.

Door de inzet van relevante social media oplossingen zoals Instant Experience, zorgen we voor zichtbaarheid bij de latente kandidaat. In de communicatiestrategie verplaatst de boodschap geleidelijk van ‘gids functie’ naar carrieremogelijkheden bij Holla.

Kom het best tot je recht

De thematiek ‘Kom het best tot je recht’ zorg ook voor interne trots. Medewerkers hebben een actieve rol in de campagne en bijvoorbeeld ook bij beurspresentaties. Daarnaast is er vanuit de doelgroep zelf extra inhoudelijke content geschreven (bijv: “De 10 do’s & don’ts op jouw eerste dag als advocaat-stagiair”) die zorgt voor extra inhoud van de campagne. Het is daarmee ook echt een co-productie geworden die niet alleen een perfect plaatje laat zien, maar ook de echte beleving van een young professional bij Holla.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Holla:

  • Liesbeth van Zeeland, manager marketing en communicatie
  • Nina van Wylick, manager HR
  • Spiegelgroep van 10 advocaat-stagiairs

Goals:

  • Erik Broeder, partner Goals + account director
  • Jasper van Gulik, projectmanager
  • Creatief team Goals

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here