Home Werf& Awards Inzendingen Werf& Awards 2019 Niet alle recruiters zijn poppetjes-schuivers (inzending Joep at Work)

Niet alle recruiters zijn poppetjes-schuivers (inzending Joep at Work)

96 keer
0
joep at work

Met deze campagne zien dat recruitment ook anders kan. Persoonlijk en bij een kleinschalig bureau in een fijn team (+kantoorhond!). Lees de hele case van Joep at Work die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2019.

Case Joep at Work

Omschrijving van de case

De arbeidsmarkt staat onder druk. Hoger opgeleiden zijn schaars en het aantal vacatures rijzen de pan uit. Recruiters bezwijken hierdoor onder de targets en hebben constant hijgende micro-managende leidinggevenden in hun nek. Althans, bij de grote bureau’s. Er wordt hen gouden bergen beloofd en een aantrekkelijke bonusregelingen worden als een vette worst voorgehouden. Niet zo gek dat steeds meer mensen neerkijken op
het beroep als recruiter. Een persoonlijke benadering? Daar is helemaal geen tijd voor.

Pomp er maar zoveel mogelijk Linkedin InMails uit en zorg dat de vacatures gevuld worden. Met deze wervingscampagne laten we zien dat het Recruitersvak het mooiste beroep is. Collega Karin, die sinds januari in dienst is bij Joep at Work: “Ik wilde graag weg bij mijn vorige baan, ik was er erg ongelukkig en voelde me niet gewaardeerd. Ik zocht een beroep waar ik echt impact kon maken. Ik zag mezelf al helemaal werken bij Greenpeace of wilde mensen helpen om bovenop hun burnout te komen. Toen wees een vriendin mij op een baan als recruiter. Maar wat voor impact maak je daar nou eigenlijk? Totdat ze zei: Ga eens na waarom jij zelf nu weg wilt bij het bedrijf waar je werkt. Je voelt je niet gewaardeerd en helemaal niet gelukkig. Je ziet hoe belangrijk het is om goed op je plek te zitten als werknemer, je zit er het grootste deel van je week! Als recruiter kan je juist veel impact hebben op iemands leven. Denk er maar eens over na.”

En zo is het. Recruiters worden tegenwoordig onterecht bestempeld als poppetjesschuiver. Maar eigenlijk ben je een carrièrecoach. Je begeleidt kandidaten in de volgende stap. Je spart met hen over wat ze willen en kijken welke baan echt bij hen past. Als ze eenmaal een maand aan het werk zijn en je krijgt een berichtje van een geplaatste kandidaat dat diegene helemaal happy is, dat is toch het mooiste wat er is?

Wat was de impact van de case?

De impact van de case was dat de video bijna 2.500 weergaven kreeg en heel veel positieve reacties. Maar de grootste impact die wij hiermee maken is dat we vooroordelen over een functie als recruitment proberen te keren!

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Wij moeten de Werf& Awards winnen, omdat we met deze campagne laten zien dat Recruitment een impactvolle baan is. Wij verzetten ons tegen het standaard beeld dat mensen van recruiters hebben, die enkel voor de targets zouden gaan. Als recruiter bij Joep at Work zorg je dat mensen een baan vinden waarbij ze alles uit zichzelf kunnen halen, zich gewaardeerd voelen en ’s avonds met een goed gevoel naar huis gaan.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Lisette Jonkers, recruitment manager bij Joep at Work en hoofdrolspeler in de campagnevideo
  • Denice Kingma – Marketing Manager, producent van de campagnevideo
  • Karin van Buuren – inspiratie voor deze campagne

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here