MKB-ondersteuner Please slaat handen ineen met Harver voor nieuwe sollicitatie-experience

Harver mag dan overgenomen zijn door een Amerikaanse partij, dat wil niet zeggen dat er in Nederland niets meer gebeurt. Integendeel. Nieuwste samenwerking is met het Helmondse Please, waarvoor een nieuwe ‘sollicitatie-experience‘ werd ontwikkeld.

Peter Boerman Op 21 juni 2021 Gem. leestijd 3 min183x gelezen
Deel dit artikel:
MKB-ondersteuner Please slaat handen ineen met Harver voor nieuwe sollicitatie-experience

Dankzij de samenwerking met Harver is state-of-the-art recruitmentsoftware ontstaan, die nu ook toegankelijk is voor werkgevers in het MKB, aldus Jad Berad, commercieel directeur van Please (foto). ‘Naast de behoefte aan flexkrachten, is ook goed gekwalificeerd personeel momenteel schaars in veel branches. Hierdoor besteden MKB’ers te veel tijd en geld aan on- en offline advertenties om personeel te vinden óf aan werving- en selectiebureaus. Wij vinden dat dit anders kan en moet.’

Deze samenwerking verbindt eigenlijk vele kleine werkgevers tot één grote.

De nieuwe recruitmentsoftware is ontwikkeld voor grote, vaak internationaal opererende bedrijven met veel vacatures. Berad: ‘De Harver-software is met name bedoeld om grote groepen kandidaten aan te nemen, en niet voor de gemiddelde MKB’er die meestal slechts een paar werknemers per jaar aanneemt.’

Harver-oprichter Barend Raaff beaamt dit. ‘De Harver-tool is vooral geschikt voor volume hiring. Maar dat is juist het interessante aan deze samenwerking. Please verbindt heel veel MKB-bedrijven met gelijksoortige profielen. Dus het collectief dat Please bij elkaar brengt, zorgt eigenlijk voor één grote werkgever.’

Sneller, effectiever en eerlijker

De samen ontwikkelde slimme software moet het sollicitatieproces voor ondernemers én kandidaten sneller, effectiever en eerlijker maken, aldus Berad. Hiermee wil Please ervoor zorgen dat MKB-ondernemers zo min mogelijk tijd en kosten kwijt zijn aan de juiste kandidaten vinden. De software moet ook aansluiten bij de herpositionering die het bedrijf zelf recent heeft doorgevoerd als gevolg van de almaar veranderende wetgeving voor de arbeidsmarkt. Ook het recent ontwikkelde alles-in-één-platform Aybler maakt daarvan onderdeel uit.

Met de nieuwe software krijgen geschikte kandidaten een relevante vacature te zien via slimme online targeting. Zodra een kandidaat klikt op ‘solliciteren’ komt hij in de experience terecht. Daar vult hij eerst wat basisgegevens in en doorloopt daarna in 10 minuten enkele leuke en praktische situationele en persoonlijkheidstesten. De opdrachtgever krijgt vervolgens een overzicht van de kandidaten met de beste match. Dan heeft hij of zij 48 uur de tijd om te reageren. Voor opdrachtgevers van Please zijn geen extra kosten verbonden aan het gebruik van de Harver-tool.

Discriminatie voorkomen

De software moet er niet alleen voor zorgen dat mkb’ers met meer succes mensen kunnen aantrekken, maar ook dat hun aannamebeleid eerlijker wordt, aldus Berad. ‘Dat betekent dat je iemand aanneemt op basis van zaken die voorspellend zijn voor succes en dat je discriminatie voorkomt. Tenslotte zorgt de software ervoor dat niemand tijd hoeft te besteden aan dingen die ook een computer kan doen. We meten of het aannameproces inderdaad korter wordt en kijken uiteraard met onze klanten en kandidaten mee.’

‘Met deze software hoeft niemand tijd te besteden aan dingen die een computer ook kan doen.’

Please veranderde in april van ‘payrollbedrijf plus’ tot een organisatie die voortaan ‘partner in werkgeverszaken’ voor het MKB wil zijn, in de breedste zin van het woord. Met werkgeversplatform Aybler wil het mkb’ers op een efficiënte en intuïtieve manier ondersteunen bij werkzaamheden als recruitment, urenregistratie, verloning, planning, communicatie, onboarding en werkinstructies.

Lees ook

 

Tags:
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Pro Contact
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
Talent.com
ToTalent.eu
WBNRS