Hoe NUwerk in een paar maanden tijd 100.000 extra bezoekers wist te trekken

Redactie Op 14 maart 2018
Gem. leestijd 3 min 444x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe NUwerk in een paar maanden tijd 100.000 extra bezoekers wist te trekken

Om (latent) werkzoekenden beter te bereiken, voerde NUwerk in 2017 een grote metamorfose door. Resultaat: 100.000 sitebezoekers in de maand erbij, en 50% meer doorverwijzingen naar de partners.

Lees de hele case van Get.Noticed die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2018.

Omschrijving van de case

In 2017 is de compleet vernieuwde versie van NUwerk.nl gelanceerd. De site heeft een prominente plek binnen NU.nl gekregen. Niet alleen de lay-out heeft een metamorfose ondergaan. Bij de vernieuwing is vooral rekening gehouden met het online gedrag van (latent) werkzoekenden en de onafhankelijkheid die centraal staat bij het grootste digitale nieuwsmerk van Nederland.

Voor bezoekers resulteert dit in een aantal pluspunten:

1. Zo zijn er géén dubbele vacatures te zien: alle vacatures zijn ontdubbeld, waardoor bezoekers niet onnodig hoeven te zoeken.
2. Bezoekers kiezen zelf het sollicitatiekanaal waarin zij (willen) solliciteren: Jobbird, Monsterboard, Twiglers en Randstad zijn enkele voorbeelden van partners van NUwerk. Dit is een groot voordeel voor werkzoekenden die een bepaalde voorkeur hebben of wellicht al een samenwerking hebben met een van bovenstaande organisaties.
3. Via NUcarrière wordt uitsluitend relevante content aangeboden die bezoekers informeert. NUwerk is hierdoor meer dan alleen een vacatureplatform, het is ook een nieuwsbron.
4. Het platform is overzichtelijk. Op basis van onze kennis en ervaring zijn duidelijke call-to-actions en uitgebreide filtermogelijkheden gecreëerd. Ook de mobiele- en tabletversie kennen een hoge gebruiksvriendelijkheid; dit blijkt onder meer uit cijfers van Google Analytics.
5. Door de verschillende partners heeft NUwerk een zeer breed vacatureaanbod. In totaal staan ruim 41.000 unieke en relevante vacatures op de website. Dit betekent dat werkzoekenden altijd geschikte banen kunnen vinden en dit voorkomt een jungle aan vacatures.
6. Het aanbod in vacatures is altijd actueel. NUwerk checkt meerdere keren per dag of de gepubliceerde vacatures nog open staan. Zo niet, dan worden deze direct verwijderd. Bezoekers komen zo nooit voor teleurstellingen te staan.

Voor consumenten geldt NUwerk als hét nieuwe platform voor alles rondom werk, voor partners is het een nieuwe manier om de doelgroep te bereiken.

Wat was de impact van de case?

De resultaten van NUwerk hebben alle verwachtingen overtroffen. Kwantitatief zijn de volgende cijfers behaald:

  • 180.000 relevante bezoekers per maand op NUwerk.nl, terwijl dit er in de oude situatie slechts 80.000 per maand waren;
  • 50.000 kliks per maand naar de vacaturesites van onder meer Jobbird, Monsterboard, Twiglers en Randstad. Dit is een stijging van 50 procent ten opzichte van de oude website.

Niet alleen de aantallen zijn zeer positief, de partners zijn dat ook. Zij geven aan dat de kosten per sollicitatie lager liggen op NUwerk dan bij andere aanbieders. Dit is tevens de reden dat steeds meer partners zich willen aansluiten bij dit platform. Dit belooft dat NUwerk alleen nog maar groter en groter wordt in 2018.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Met dit nieuw revolutionair vacatureplatform heeft NUwerk de sollicitatie-ervaring naar een hoger niveau getild. Mede door de unieke ontdubbeling van vacatures vinden werkzoekenden eerder de perfecte baan. Bezoekers waarderen de neutraliteit van NUwerk, omdat ze – in tegenstelling tot bij veel andere vacaturesites – zelf kunnen kiezen uit verschillende sollicitatiekanalen. Deze keuzevrijheid ervaren bezoekers als een groot pluspunt. Bovendien scheelt dit een lange, verwarrende zoektocht door het hele internet.

NUwerk is veel meer dan een platte vacaturesite; het is ook een nieuwsbron met artikelen waar je écht iets aan hebt

Met de relevante content van NUcarrière is NUwerk veel meer dan een platte vacaturesite; het is eveneens een nieuwsbron met interessante artikelen waar de werkzoekende écht iets aan heeft.

Niet alleen in theorie is deze case succesvol, ook in de praktijk wordt hij goed ontvangen. Met een stijging van 100.000 bezoekers per maand, maandelijks 50 procent meer kliks naar aangesloten platformen en aanzienlijk lagere kosten per sollicitant, verdient NUwerk zeker een Werf& Award.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Mediabedrijf Sanoma

  • Adil Bouchmal
  • Olivier Fornier

Internetbureau Get.Noticed

  • Stefan Janssen,
  • Randy Cillekens,
  • Michiel Tummers en
  • Dennis Bijsterveld.

Vacaturesite Twiglers

  • Arjan Elbers

Kom naar de uitreiking!

De Werf& Awards van 2018 worden donderdag 17 mei uitgereikt tijdens Werf& Live in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Onder meer Hudson’s Bay komt daar vertellen hoe zij hun werving aanpakken. Wie zich voor 16 maart inschrijft, profiteert nog van een korting van maar liefst 70 euro. Wie zich met een team van minstens 3 mensen inschrijft, krijgt tot die tijd bovendien nog eens 25 procent korting op de totaalprijs. Wil je gebruik maken van deze teamkorting, stuur dan even een mailtje.

  • Meteen inschrijven kan hier

 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners