Hoe TED-talks het werkgeversmerk van Tommy Hilfiger vooruit helpen

Redactie Op 14 maart 2018
Gem. leestijd 4 min 781x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe TED-talks het werkgeversmerk van Tommy Hilfiger vooruit helpen

Met een bereik van 2,8 miljoen views geeft TED@Tommy de medewerkers van Tommy Hilfiger een wereldwijd podium om te praten over hun passie en ideeën. Het helpt ook het employer brand vooruit, zo blijkt.

Lees de hele case van PVH/Tommy Hilfiger die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2018.

Omschrijving van de case

Zowel TED als PVH/Tommy Hilfiger geloven sterk in de kracht van ideeën om te breken met conventies en het vieren van de individualiteit. Vanuit die gedachte zijn de twee organisaties dan ook een partnership aangegaan: TED@Tommy. Deze samenwerking geeft de medewerkers van Tommy Hilfiger het perfecte platform om hun ideeën en visie op het thema “The Courage to…” te uiten, en om waardevolle discussies te stimuleren die innovatie kunnen drijven.

Een van de sprekers bespreekt hoe de obsessie op het gebied van trend forecasting creativiteit irrelevant kan maken

Zo gaat een van de sprekers in op de vraag hoe de obsessie van de mode-industrie op het gebied van trend forecasting creativiteit van designers irrelevant kan maken. Een andere associate duikt in de wereld van counterfeit goods en vertelt hoe deze terrorisme kunnen financieren.


Op 14 november 2017 stonden 14 van de medewerkers van Tommy Hilfiger op het TED-podium in Amsterdam om te spreken over onderwerpen die hen aan het hart liggen en die sterk verbonden zijn met hun werk.

Tot op heden zijn de video’s van onze associates op het TED-podium 2,8 miljoen keer bekeken en hebben 5 van deze video’s de TED-homepage gehaald.

Naast het interne aspect van het TED@Tommy-initiatief is er ook een extern element. Dit is tweeledig. In de eerste plaats: Employee Advocacy. Veel van de content van TED@Tommy wordt door de medewerkers op eigen platforms gedeeld. Daarnaast wordt het bereik ook ondersteund door digitale campagnes, gericht op werkgeversmerkbekendheid in de belangrijkste talentsegmenten.

Wat was de impact van de case?

De impact van TED@Tommy begint met de vraag: wat is de betekenis van “moed” voor onze medewerkers? De moed om te dromen, de moed om te vechten, of zelfs de moed om een TED-talk te doen. TED@Tommy geeft onze medewerkers de kans om een TED-talk te maken, waarin ze vertellen over hun passie.

Zeer uiteenlopende onderwerpen

De onderwerpen zijn zeer uiteenlopend; van de impact van data op de creativiteit van designers tot aan een moeder wier zoontje door zijn spierziekte moeilijk in ‘normale’ kleding kan en ze hiervoor met Tommy Hilfiger een samenwerking aanging, zodat de kleding makkelijk aangepast kan worden en mensen met een beperking toch in de laatste mode kunnen lopen.

TED@Tommy

De interne impact is dat meer dan 300 van onze associates wereldwijd zich hebben aangemeld en in totaal meer dan 100 van hen op een regionaal evenement hun pitch hebben mogen doen. Uiteindelijk zijn er 14 geselecteerd die in 12 weken zijn getraind door officiële TED-trainers, met als hoogtepunt dus het grote TED-podium.

Externe impact overtrof alle verwachtingen

De externe impact heeft al onze verwachtingen overtroffen; de TED-talks hebben een totaal gecombineerd aantal views van 2,8 miljoen en 5 TED-talks zijn opgenomen op de TED.com-website. Daarnaast worden de verhalen ingezet als onderdeel van een Employer Brand-campagne om de bekendheid van Tommy Hilfiger als werkgever onder onze belangrijkste talentsegmenten te vergroten.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Employer Branding start met de vraag wie wij zijn als bedrijf en wie wij willen zijn voor talent. En bij de bouw van een sterk werkgeversmerk zijn de eigen medewerkers de belangrijkste asset. TED@Tommy geeft deze medewerkers een podium om te praten over hun visie op “moed”.

Op de carrièresite inspireren

Met een veranderende work-life balance is te zien dat de persoonlijke passie van mensen heel sterk terugkomt in de ambitie en de rol die ze hebben binnen het bedrijf. Naast het podium dat deze medewerkers intern krijgen, zijn hun verhalen ook ingezet om de doelgroep in de belangrijkste talentsegmenten te inspireren. Waarbij Tommy Hilfiger zich richt op social media advertising die mensen naar de carrièresite leidt, om hen te inspireren en bekend te laten worden met Tommy Hilfiger als werkgever.

3Mindy-Scheier ted tommy hilfiger

Dit initiatief focust op internal engagement en employee advocacy. Maar door middel van advertising zijn deze verhalen ook goed te gebruiken om talent acquisition te ondersteunen en het juist talent aan Tommy Hilfiger te binden.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Tjeerd van den Berg – Global Manager Employer Branding (PVH/Tommy Hilfiger)
  • Amy Lang – Global Manager Internal Programs (PVH/Tommy Hilfiger)
  • Het partnership team van het TED Institute

Een overzicht van alle sprekers:

  • Alastair Gray – Counterfeit Crimefighter
  • Mahir Can Isik – Rebel with a Cause
  • Amit Kalra – Sustainabiliy Sower
  • Jonathan Koch – Data Daredevil
  • Mindy Scheier – Mother of all fashion crusaders
  • Gabriela Roa – Imprefectionist
  • Andrew Millar – Serial Dissenter
  • Irene Mora – Defening Daughter
  • Daniela Zamudio – Conscious Quitter
  • Dwight Stitt – Fatherhood Champion
  • Nicole Wilson – Advice Alchemist

Kom naar de uitreiking!

De Werf& Awards van 2018 worden donderdag 17 mei uitgereikt tijdens Werf& Live in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Onder meer Hudson’s Bay komt daar vertellen hoe zij hun werving aanpakken. Wie zich voor 16 maart inschrijft, profiteert nog van een korting van maar liefst 70 euro. Wie zich met een team van minstens 3 mensen inschrijft, krijgt tot 1 april bovendien nog eens 25 procent korting op de totaalprijs. Wil je gebruik maken van deze teamkorting, stuur dan even een mailtje.

  • Meteen inschrijven kan hier

 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners