Inspirerende recruitment-locaties (deel 4): Over het ‘inclusief design’ van het nieuwe Personio-kantoor

Duurzaam én een ‘inclusief design’. Plus: uitzicht op het IJ. Het nieuwe hoofdkantoor van de Personio in Amsterdam heeft het allemaal. Wat kunnen we er allemaal van verwachten?

Mary-Grace Konu Op 09 mei 2023
Gem. leestijd 3 min 158x gelezen
Deel dit artikel:
Inspirerende recruitment-locaties (deel 4): Over het ‘inclusief design’ van het nieuwe Personio-kantoor

In de onregelmatig verschijnende serie ‘inspirerende recruitment-locaties’ zijn we dit keer te gast in het nieuwe pand van Personio, aan de Van Diemenstraat in Amsterdam. De oorspronkelijk vanuit München komende ontwikkelaar van software voor HR-beheer en recruitmenttech voor het MKB stoomt maar door. In 2022 werd nog eens 189 miljoen euro aan financiering opgehaald. Het bedrijf is in 2015 opgericht en wordt nu al gewaardeerd op maar liefst 8 miljard euro en is daarmee een van de meest waardevolle start-ups in Europa.

Het nieuwe kantoor in Amsterdam-West, gelegen aan het IJ, is al ingericht op die groei. Het pand ‘weerspiegelt de groeikansen in de Benelux-markt en de toenemende behoefte digitalisering van HR-processen binnen het mkb’, aldus Head of Benelux Koen Stam. ‘Het pand biedt ruimte voor meer developers die werken aan integraties met lokale partners en maatwerk voor Benelux-klanten.’ Het afgelopen jaar heeft het bedrijf het aantal klanten en de omzet in de Benelux verdubbeld en de verwachting is dat dit ook dit jaar zal gebeuren. Personio telt inmiddels ruim 1.700 medewerkers in 7 Europese steden.

HR-diners en ontbijtsessies

In september 2021 werd het eerste kantoor in Amsterdam geopend, met een tiental medewerkers. En nu is het dus alweer tijd voor de volgende stap. Bij het ontwerp van het op 25 april officieel geopende kantoor stonden medewerkerswelzijn, duurzaamheid en principes rond ‘inclusief design’ voorop. Om dit te realiseren werkte Personio samen met M Moser Associates en NORNORM, gespecialiseerd in ‘meubelabonnementen’ voor duurzaam, circulair kantoormeubilair. Naast een nieuwe werkplek voor de eigen medewerkers biedt het nieuwe kantoor ook ruimtes voor informatieve en netwerkevents, zoals HR-diners en ontbijtsessies.

‘Bij Personio willen we onze lokale klanten ondersteunen bij het ontwikkelen van efficiëntere en effectievere HR-operaties, wat in de huidige onzekere economische tijden nog belangrijker is geworden’, aldus Stam. ‘Dit nieuwe, grotere kantoor onderstreept ons commitment aan de Benelux-markt en dit is waar we onze sterke ambities gaan verwezenlijken. Ons team hier blijft groeien en dat vraagt om moderne faciliteiten om met elkaar samen te werken, ideeën te ontwikkelen en de oplossingen te bouwen waar onze klanten om vragen.’

Om er geen misverstand over te laten bestaan waar je beland bent:

Met uitzicht op het IJ, en de bedrijvigheid in Amsterdam-Noord:

Een lekker industriële uitstraling:

En hier Koen Stam, in het toepasselijk getitelde ‘Personio Stamcafé’:

Design door M Moser Associates. Fotografie (de bovenste) door Stijn Poelstra.

Lees ook

Ook een inspirerende locatie?

Ook aan het werk op een bijzondere locatie? Stuur dan een mailtje, het liefst met enkele foto’s, en een korte beschrijving van je organisatie. En wie weet vind jij hier binnenkort ook jouw locatie terug.

Tags:
Deel dit artikel:

Mary-Grace Konu

Stagiaire redactiebij Werf&

Premium partners Bekijk alle partners