Internationale prijs voor vrouwencampagne van Defensie

De vrouwencampagne van Defensie is bekroond met een Europese vakprijs. Op 30 januari kreeg de campagne in Londen een zogeheten RAD Award, een van de meest prestigieuze Europese vakprijzen voor arbeidsmarktcommunicatiecampagnes.

Peter Boerman Op 03 februari 2020 Gem. leestijd 3 min112x gelezen
Deel dit artikel:
Internationale prijs voor vrouwencampagne van Defensie

‘We zijn ontzettend trots op deze internationale waardering’, aldus Marco van Rookhuijzen, mede-oprichter van bureau Steam, die samen met collega Onno Gout de prijs in Londen in ontvangst nam. Steam is als arbeidsmarktcommunicatiebureau voor Defensie verantwoordelijk voor het concept en de uitwerking van de al 4 jaar lopende vrouwencampagne van Defensie.

De afgelopen 30 jaar hebben The RAD Awards steeds het beste werk in employer branding bij elkaar gebracht.

De afgelopen 30 jaar hebben The RAD Awards steeds het beste werk in employer branding bij elkaar gebracht. Op basis van creativiteit, innovatie en effectiviteit zijn dit jaar in 20 categorieën nominaties toegekend. De uitreikingsceremonie werd dit jaar bijgewoond door zo’n 1.400 aanwezigen.

Onno Gout en Marco van Rookhuijzen (rechts) bij de uitreiking.

Meer diversiteit op de werkplek

Naast drie nominaties voor Politie-campagnes ontving Steam namens Defensie een bekroning in de categorie ‘Diversity and Inclusion Initiative’ voor de campagne om Defensie als aantrekkelijke werkgever voor vrouwen te profileren. Inzendingen in deze categorie betreffen campagnes of initiatieven die gericht zijn op het verbeteren van de diversiteit op de werkplek. De vrouwencampagne is door Steam ontwikkeld, in nauwe samenwerking met Maximum (online) en Initiative (media).

De jury roemde de campagne als ‘geïnspireerd, geïntegreerd, authentiek en eerlijk.’

De jury roemde de campagne als ‘geïnspireerd, geïntegreerd, authentiek en eerlijk. De campagne tackelde misvattingen en resulteerde in een groei van 6 procent aan vrouwelijke werknemers. Een uitzonderlijk stuk werk.’

vrouwencampagne

Meer over diversiteit?

Werf& organiseert op 20 februari een speciaal seminar over hoe je als recruiter het thema diversiteit en inclusiviteit op de agenda kunt krijgen en hoe je er resultaat mee kunt boeken.

  • Kijk hier om alles te weten te komen over dit seminar of schrijf je hier meteen in.

seminar diversiteit en inclusiviteit

Tags:
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Mysolution
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.