Joram Timmerman (Byner): ‘Elke detacheerder wil een integraal beeld, van lead tot alumnus’

Ook in de wereld van detacheerders staat digitalisering hoog op de agenda. Maar wat bepaalt daarbij het succes? In elk geval: de persoonlijke relatie met de kandidaat, stelt Joram Timmerman, die met app Byner het kernproces van detacheerders ondersteunt.

Peter Boerman Op 12 januari 2021 Gem. leestijd 3 min450x gelezen
Deel dit artikel:
Joram Timmerman (Byner): ‘Elke detacheerder wil een integraal beeld, van lead tot alumnus’

Niet één partij in de hele markt van arbeidsbemiddelaars kan overleven zonder slimme automatisering van processen. En dat geldt dus ook voor detacheerders. Maar veel specifieke oplossingen zijn er nog niet voor die branche, en front- en backoffice worden er vaak als gescheiden processen behandeld.

Front- en backoffice worden bij detacheerders nog vaak als gescheiden processen behandeld.

Met de innovatieve app Byner wil Joram Timmerman daar iets aan doen, en het kernproces van detacheerders optimaliseren – van lead tot factuur, en tot aan de medewerker als alumnus. Met die app wil hij voor detacheerders een integraal beeld creëren, waarin je niet alleen inzichtelijk hebt wie waar aan het werk is, maar ook wie welke ontwikkeling doormaakt, wie in welke mate engaged is, en wanneer bijvoorbeeld bepaalde projecten aflopen.

Samen met Jobrock

Op het Werf& Event voor Bureaurecruiters zal hij verder op deze ontwikkeling ingaan, samen met Rob Boersma, directeur van Jobrock, het platform dat zich richt op op de professionele recruitmentmarketeer, voor maximaal bereik van kandidaten en zo hoog mogelijke conversie. Hier alvast een voorproefje.

> Wat wil je de luisteraars op het event meegeven? 

De term Recruitment Automation is hot in de detacheringsbranche. Net als het automatiseren van de kernprocessen. Natuurlijk is dat belangrijk, maar wat gebeurt er als het contract met klant en gedetacheerde er eenmaal is? Mensen binnenhálen is één. Mensen binnenhóúden is een tweede. De boodschap die ik wil meegeven: je wilt als detacheerder aan de ene kant totaalinzicht in de productiviteit, de beschikbaarheid en inzet van je medewerkers. Natuurlijk moet ook alle documentatie op orde zijn en wil je zeker weten dat je compliant aan het werk bent.’

‘Mensen binnenhálen is één. Mensen binnenhóúden is een tweede.’

‘Maar aan de andere kant is het ook belangrijk te bouwen aan een goede relatie met de werkenden, vanaf de start tot iemand uit dienst gaat, en zelfs nog daarna – als alumnus. Niet statisch sturen op ‘de bank’, maar ook op ambities. Daarvoor moet je jouw professionals van haver tot gort kennen. Niet alleen de ‘harde feiten’, maar juist ook de softe kant inzichtelijk maken. Zo kun je proactief sturen op de hele journey die een professional met jou aflegt, zodat je mensen duurzaam aan je bindt. Om dat schaalbaar te kunnen doen en toch die persoonlijke touch te borgen, is er behoefte aan systemen om die processen optimaal te ondersteunen.’

> Een persoonlijke relatie met de professional, hoe werkt dat?

‘Byner werkt in combinatie met Jobrock met het zogeheten ‘continuous profiling’. Daarbij verzamelen wij zoveel mogelijk relevante informatie over ‘harde’ én ‘zachte’ kenmerken van onze professionals. Profiling begint tijdens het recruitmentmarketingproces, maar als je het goed inzet, stopt het daar niet. Je talent leren kennen is immers een doorlopend proces. En dat automatiseren wij.’

‘Je talent leren kennen is een doorlopend proces. En dat automatiseren wij.’

‘Wat vinden mensen leuk? Waar zijn ze goed in? Welke kant willen ze zich op ontwikkelen? Hoe kun je ze engagen? Het gaat niet om cv’s en sollicitatieformulieren, het gaat om continu engagen en meten. Daar zit volgens ons immers de echte toegevoegde waarde voor detacheerders.’

> Waarom is zo’n totaalbeeld zo belangrijk? 

‘Als salesmedewerker van een detacheerder moet je niet alleen inzicht hebben in hoe warm bepaalde leads zijn, je wil ook weten hoe tevreden je klant én je professional zijn, of wanneer bijvoorbeeld bepaalde opdrachten aflopen, zodat je daarop kunt inspelen. Het gaat niet alleen om recruitment-informatie, maar bijvoorbeeld ook om vragen als: hoe rendeert iemand? Hoe laten we hem of haar groeien? Wat ziet hij of zij zelf als de volgende stap?

Een ATS gekoppeld aan een backoffice-systeem voldoet vaak niet aan de hele informatiebehoefte van een detacheerder.’

Nu kiezen veel organisaties voor een ATS gekoppeld aan een backoffice-systeem. Dat voldoet vaak niet aan de totale informatiebehoefte van een detacheerder. We zien behoefte aan een completer plaatje, en proberen met Byner in combinatie met Jobrock daarop in te spelen. We zorgen voor synergie tussen marketing, sales, recruitment en service aan de ene kant en finance en payroll aan de andere kant. Daarbij helpt het dat we op het Salesforce Cloud-platform zijn gebaseerd. Zo kunnen we enorm profiteren van alle apps die daarop al beschikbaar zijn, en bijvoorbeeld slimme extra toepassingen aanbieden zoals e-signing, of kvk-integratie.’

> Wat is daar nu het grote voordeel van?

‘Dat je als detacheerder, contractmanager of consultant geen lappendeken aan tools meer nodig hebt. In één applandschap kun je van contract tot factuur alles managen rondom professionals, projecten én klanten, in één omgeving. Daardoor ben je snel en accuraat, compliant, schaalbaar en kun je een persoonlijke relatie opbouwen aan beide kanten, dus zowel met de klant als de professional.’

> Maar organisaties hebben vaak toch al een CRM?

‘Wij gaan verder waar het CRM en de recruitmentsystemen ophouden. Onze app vormt een naadloze verbinding met de finance en payroll. Hierdoor krijg je optimale controle over de beschikbaarheid, inzet en performance van professionals en grip op alle afspraken en relevante documenten. Het gaat dan bijvoorbeeld om contractmanagement, resource planning, urenregistratie en facturatie, allemaal in één app.’

‘Het grote doel van deze app is het kernproces van detacheerders te structureren.’

‘Detacheerders kunnen daardoor snelheid maken in hun dagelijks werk en duurzame, consistente en persoonlijke relaties opbouwen. Het grote doel van deze app is het kernproces van detacheerders te structureren, van contract tot factuur, van de eerste lead met een professional tot het laatste contactmoment. Detacheerders hoeven dan daaraan niet te veel tijd meer te besteden en kunnen zich weer bezighouden met waar ze het best in zijn: de juiste mensen aan passende projecten koppelen.’

> Wat kunnen we nog verwachten?

‘We willen de komende tijd nog meer functionaliteiten toevoegen. Met de focus op uitbreiding van standaardintegraties met toonaangevende payroll- en finance pakketten. Waar we nu al koppelingen hebben met AFAS en Exact gaan we binnenkort voorzien in soepele integraties met veel meer relevante pakketten.’

Meer weten?

Op zoek naar meer trends in technologie voor (bureau)recruiters? Op 28 januari 2021 vindt het Werf& Evenement voor Bureaurecruiters plaats. Hier zullen tal van sprekers ingaan op de recente digitale trends en ontwikkelingen in de wereld van de bureaurecruiter. Schrijf je dus nu in!

bureaurecruitment banner 2021

Lees ook

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Pro Contact
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
Talent.com
ToTalent.eu
WBNRS