Kunstzinnige en onderscheidende aanpak (inzending Pels Rijcken)

Met een vernieuwd kunstthema krijgt de doelgroep een goede indruk van de werknemers en de unieke praktijk van het advocatenkantoor. Lees de hele case van Pels Rijcken die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2020.

Redactie Op 17 maart 2020
Gem. leestijd 3 min 742x gelezen
Deel dit artikel:
Kunstzinnige en onderscheidende aanpak (inzending Pels Rijcken)

Omschrijving van de case

Pels Rijcken heeft in het voorjaar van 2012 een nieuwe arbeidsmarktcampagne gelanceerd: ‘de Jonge Meesters van Pels Rijcken’. Met deze campagne moest de spontane naamsbekendheid worden verhoogd, maar ook het gewenste imago van Pels Rijcken worden neergezet; een kantoor met oude wortels dat op innovatieve wijze een procespraktijk bedrijft, waarmee je midden in de maatschappij staat en een gedegen opleiding krijgt.

Het werd tijd voor een nieuwe campagne met een frissere en modernere uitstraling die aansluit bij de nieuwe huisstijl.

Eind 2015 is de campagne uitgebreid met drie extra uitingen, uiteraard binnen de reeds ingezette lijn. De campagne ‘Jonge Meesters’ bleek succesvol; naast de meerdere prijzen die deze campagne heeft gewonnen, is de conversie naar ‘top of mind’-naamsbekendheid als werkgever gestegen. Na jarenlang de Jonge Meesters Campagne gevoerd te hebben, werd het tijd voor een nieuwe arbeidsmarktcampagne met een frissere en modernere uitstraling die aansluit bij de nieuwe huisstijl van Pels Rijcken.

Vandaar dat er een nieuwe arbeidsmarktcampagne ontwikkeld is, die multimediaal toepasbaar is.

Vandaar dat er een nieuwe arbeidsmarktcampagne ontwikkeld is, die multimediaal toepasbaar is en aansluit op de nieuwe corporate uitstraling. Er moest samenhang komen tussen de corporate en de arbeidsmarktcampagne. En – uiteraard – moest de campagne aansprekend zijn voor de doelgroep.

Wat was de impact van de case?

De case is eind februari pas live gegaan en dus zijn er nog geen concrete resultaten te delen. Wel hebben we veel positieve feedback gekregen, zowel in- als extern. Kantoorgenoten voelen zich nauw verbonden met deze nieuwe campagne. Het is eigentijds en geeft het imago van kantoor duidelijker weer dan voorheen. Studenten krijgen een beter beeld door de persoonlijke verhalen van de weergegeven kantoorgenoten. We merken dat de doelgroep zich daardoor makkelijker kan identificeren met het kantoor en de collega’s.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De kantoren in de top 10 van Nederland (waar wij onderdeel van zijn) vinden het lastig om zich onderscheidend neer te zetten. Immers, de praktijk, het werk en de kantoorgenoten zijn haast inwisselbaar. Wij willen – net als met onze vorige campagne – een verschil maken. Wij hebben het idee dat dit gelukt is door jonge advocaten en hun cases onderdeel te maken van het verhaal naar de doelgroep. Deze generatie wil zich namelijk identificeren met een potentiële werkgever. Door persoonlijke verhalen en zaken te delen, hebben wij getracht dit mogelijk te maken.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Intern:
Pieter Stuijt, Frank Oranje, Diederik Wolters Rückert, Elisabeth Matthes, Jet van Os, Max Beekes, Nina Bontje, Chayenne van Lavieren en Sandra van Cappellen

Extern:
Reclamebureau ARA te Rotterdam

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 25 maart 2020 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners