Werf& Live - 28 mei 2024
Informatie
Ben jij een HR-professional, recruitmentexpert of arbeidsmarktspecialist die op zoek is naar diepgaande inzichten in employer branding? Dan is Werf& Live 2024 het evenement dat je niet mag missen. In een tijd waarin de concurrentie op de arbeidsmarkt steeds intenser wordt, is een sterk werkgeversmerk van groot belang voor het succes van elke organisatie, groot of klein.
Dit jaar staat Werf& Live in het teken van “magisch werkgeverschap”, waarbij we de kracht van employer branding onthullen. Ontdek hoe je talent kunt aantrekken, behouden en laten groeien door een onweerstaanbaar werkgeversimago op te bouwen.
Wat kun je verwachten tijdens Werf& Live?
Laat je betoveren door inspirerende keynotes en interactieve workshops die je praktische tools bieden om je employer branding-strategie naar een hoger niveau te tillen. Maar dat is nog niet alles. Het evenement biedt ook volop gelegenheid om te netwerken met gelijkgestemde professionals uit de branche, waardoor je jouw netwerk kunt uitbreiden en waardevolle connecties kunt opdoen.
Exclusief dit jaar
Victor Mids, de meester van illusie, reikt de Werf& Awards uit, een erkenning voor organisaties en bureaus die uitblinken in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.
Mis het niet!
Zorg ervoor dat je de magie van Werf& Live 2024 niet mist en reserveer je ticket vandaag nog.
Programma
In een tijd waarin we steeds 'digitaler' met elkaar omgaan, is het minder makkelijk om jezelf te laten zien én de ander echt te zien. We leven en werken in een individualistisch tijdperk, maar gelukkig wél in een fase waarin we weer op zoek gaan naar oprechte verbinding. Ook op jouw vakgebied draait alles om mensen en om hoe organisaties verbondenheid uitdragen. '
Als directeur van het meest positieve goede doel van Nederland zet ik me in om de impact van CliniClowns verder te verspreiden. Door de boodschap van de kracht van kwetsbaarheid en de kunst van oprecht contact te stimuleren. Het vraagt soms om lef, maar de wereld om jou heen wat positiever maken begint bij jou en mij!
Tijdens deze presentatie laat Randstad zien hoe (simulatie)games worden ingezet om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat je met het spelen van games intrinsiek échte skills ontwikkelt die in je werk goed van pas komen. Met Career Mode stoomt Randstad de nieuwe generatie werkenden snel klaar voor het échte werk.
Volg deze sessie omdat we laten zien hoe je door het spelen van games echte skills ontwikkelt die je in je werkende leven kan gebruiken. Daarnaast laten we zien hoe we dit inzicht hebben gebruikt om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten.
Naar de sprekerspagina
Tijdens deze sessie bieden we je een unieke beleving waarin het contrast tussen Rituals als consumentenmerk en Rituals als werkgeversmerk goed duidelijk wordt. Slow down versus hoog tempo. Ingetogen versus uitbundig. Laat je verrassen.
Daarnaast zoomen we in op wat het werken bij Rituals daadwerkelijk is aan de hand van onze “Employer Value Proposition” en onze nieuwe Career Site - created with heart & soul.
Laat je onderdompelen in de wereld van Rituals en ervaar hoe het consumenten- en werkgeversmerk elkaar aanvullen als yin en yang.
Veel organisaties reageren reactief op vacatures, wat leidt tot haastige wervingsprocessen en opgeblazen mediabudgetten.
In de hedendaagse jungle van Employer Marketing is het makkelijk verdwalen. Iedereen lijkt zijn eigen pad te kiezen, zonder te kijken naar het bredere plaatje. Maar wat als we je vertellen dat de sleutel tot succes ligt in het samenbrengen van deze werelden? Recruitment is Marketing – durf jij deze uitdaging aan?
Wordt de marketingminded recruiter die elke organisatie zich wenst.
Of je nu op zoek bent naar frisse iDeeën om je recruitmentstrategie te versterken of klaar bent om je marketingstrategie een nieuwe draai te geven,
Na deze sessie kijk met een andere bril naar je eigen recruitment activiteiten.
Na deze sessie weet je:
1. Dat je je korte termijn activatie moet laten samensmelten met het versterken van je werkgeversimago.
2. Dat zelfs de beste werkgeversbelofte nutteloos is als niemand het ziet.
3. Dat je als werkgever kunt opvallen zonder enorme mediabudgetten uit te geven.
4. Hoe je minder afhankelijk kan worden van ad-hoc vacature vraagstukken.
5. Hoe je van je eigen medewerkers ware influencers kan maken.
6. Dat Employer marketing niet langer een leuke toevoeging aan je wervingsstrategie is , maar een doorslaggevende factor bij het aantrekken van toptalent.
Is het magisch om alles al te vertellen of geef je juist niet alles weg bij het begin van de relatie?
Een dilemma waar veel recruiters en sourcers tegenaan lopen. Want een boodschap in nevelen kan nieuwsgierigheid oproepen maar geeft misschien niet de magie die je nodig hebt.
Deze sessie geeft je inzicht in de balans tussen delen of nog even wachten. Daardoor verleid je de juiste mensen.
Na deze sessie weet je:
- wat de magic touch is
- verleiden kent vele vormen
- waarom je altijd persoonlijk moet zijn
Duik dieper in de AI-ontwikkelingen binnen de wereld van recruitment met onze boeiende sessie:
'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast?'. Sara Cauwenbergh neemt je mee door de essentiële vraagstukken van deze tijd. Van de fundamentele vraag 'Wat is AI?' tot de complexe discussies over de mogelijke impact ervan op onze samenleving.
Deze sessie gaat verder dan alleen de zorgen en enthousiasme; het verkent ook de cruciale vraag van verantwoordelijkheid.
Sluit je bij ons aan en ontdek hoe we de complexiteit van AI in recruitment omarmen, terwijl we streven naar een evenwicht tussen innovatie, ethiek en menselijke waarden.
Ontdek waarom angst en opwinding hand in hand gaan als het gaat om AI. Deze sessie gaat verder dan alleen zorgen en enthousiasme. Een ding is zeker, AI gaat niet weg. Krijg antwoord op de vraag, hoe kunnen we verantwoord en als kracht voor positieve verandering in het wervingsproces omgaan met AI?
Na deze sessie weet je:
- Wat betekent AI?
- De opkomst van AI
- Waarom moeten we bezorgd zijn? Vooroordelen en psychologische aspecten.
- Waarom zijn we enthousiast? De positieve impact van AI op recruitment
- Indeed en AI
Mis jij overzicht en grip op je externe werving? Wil je al je talent (flex en vast) op één plek? Wordt je gek van verschillende systemen? In deze sessie leer je hoe je weer grip krijgt op je externe werving, en de werelden van vast en flex bij elkaar brengt, op één centrale plek: in je ATS.
Stel je een wereld voor waarin talentacquisitie niet langer een chaos is van versnipperde systemen en processen. Een wereld waar je al je talentleveranciers en -stromen moeiteloos beheert vanuit je vertrouwde ATS. Een wereld waar de kloof tussen vast en flex talent verleden tijd is.
Dit is de magie die HirePort creëert. Onze embedded oplossing combineert de kracht van een VMS naadloos met die van je ATS. Geen gedoe meer met losse apps en complexe integraties. Slechts één vloeiende workflow voor al je talent acquisitie-activiteiten.
Het resultaat? Ongekende eenvoud, efficiëntie en controle. Leveranciersbeheer wordt kinderspel. De kloof tussen vast en flex talent lost op. En jij krijgt de inzichten en slagkracht om je talent acquisitie naar ongekende hoogten te stuwen.
Na deze sessie weet je:
- Hoe je leveranciersbeheer stroomlijnt tot kinderspel;
- Wat de voordelen zijn van één naadloze workflow voor vast en flex talent;
- Hoe je orde schept in de chaos van versnipperde apps en diensten binnen talent acquisitie;
- Hoe je volledige controle en inzicht krijgt over je talentstromen, leveranciersprestaties, flexbeheer, contracten en kosten;
- Waarom embedded VMS functionaliteiten in je ATS de toekomst is van total talent acquisition.
Ontdek tijdens de interactieve presentatie van Laurens Waling hoe samenwerking binnen regionale ecosystemen leidt tot win-winsituaties voor alle betrokkenen. Ervaar hoe het delen van talent en het dichten van skillsgaps bijdraagt aan minder verspilling van resources en een efficiëntere benutting van beschikbaar potentieel binnen dynamische arbeidsmarkten. Hoe je AI inzet om te berekenen welke skills je in huis hebt, welke je nodig hebt en waar je ze kunt vinden. Hoe je nieuwe doelgroepen aanboort en met objectief continu de beste kandidaat uit het ecosysteem vindt. Hoe je nieuwe carrière kansen kunt bieden en gezamenlijk talent aantrekt en behoudt.
Laurens bespreekt diverse inspirerende voorbeelden van regionale samenwerkingen en ecosystemen binnen sectoren, waar 'silver-medaillist' op basis van skills gedeeld en gematcht worden. Je weet waar je praktisch mee aan de slag kunt en waar je op moet letten. Wie de koplopers zijn en waar jij staat.
Na deze sessie ken je:
- De business case voor het delen van kandidaten (en medewerkers) tussen organisaties.
- Welke eisen er zijn aan een technische infrastructuur (AI-gedreven).
- Hoe je skills en skills-gaps berekent en hoe je deze overbrugt.
- Hoe je een ecosysteem van talent opzet en nieuwe doelgroepen aanboort.
- Hoe je de candidate experience maximaliseert .
Er wordt aan alle kanten geroepen over krapte, veranderende regelingen, AI, nieuwe skills pakketten en meer. Maar wat moet je hiermee / welke berichten zijn voor jouw van belang? Waar moet je je focus leggen? En wat kan jij doen om jouw bedrijf relevant te houden in een constant evoluerende mondiale arbeidsmarkt? Er komt bij deze sessie misschien geen konijn uit een hoge hoed, maar wel antwoorden op deze vragen en top tips voor hoe je internationale talenten in jouw organisatie succesvol kan laten zijn.
Beleef de magie van internationale werving en ontdek hoe je dit in kan zetten om jouw bedrijf divers, inclusief en succesvol te laten zijn. Toegevoegde waarde gegarandeerd.
Na deze sessie weet je:
- Waar internationaal talent zich bevindt.
- Hoe jij je bedrijf goed kan profileren voor het binnenhalen van internationaal talent.
- Hoe je internationaal talent kan behouden binnen je organisatie.
- Wat levert het inzetten van een divers en inclusief team op voor je organisatie.
De reactie van bedrijven op de aanhoudende krappe arbeidsmarkt heeft voor een enorme stijging in jobmarketing gezorgd. Vaak kiezen bedrijven voor het promoten van vacatures op tal van vaak online kanalen. Een ogenschijnlijk logische keuze, maar is dit ook echt zo?
Er wordt van alles uit de kast getrokken. Maar als we dieper inzoomen op wat er gebeurt, dan lijkt het toch minder logisch dan velen denken. Want is je vacature zichtbaar maken tussen al die andere nu echt de beste tactiek? Tijdens deze break-out sessie vertellen John & Jeroen van Bluewave Recruitment Marketing waarom focus op een lage Cost per Applicant achterhaald is en je beter kan inzetten op Employer Branding.
Na deze sessie weet je hoe je écht een concurrerende positie op de arbeidsmarkt kan innemen en je een lagere cost per hire kan realiseren.
Wij werken al jaren aan de hand van het door ons ontwikkelde Recruitment Success Framework (RSF).
Om onze klanten en jullie nog beter te helpen met het behalen van recruitment succes hebben we ons RSF afgelopen jaar een flinke upgrade gegeven. Naast onze eigen expertise hebben we namelijk ook met externe experts gesproken over hoe we elke stap kunnen optimaliseren.
Dit RSF 2.0 hebben we inmiddels al bij ruim 50 organisaties getest en met groot succes.
Werf& Live is het moment om het RSF 2.0 bekend te maken en al onze inzichten met jullie te delen.
Dus heb jij inmiddels wel genoeg geld weggegooid aan W&S bureaus en wil je jouw recruitment echt goed en duurzaam aanpakken? Ontdek dan het nieuwe Recruitment Success Framework.
Je loopt nu constant tegen dezelfde problemen aan. Je krijgt maar geen grip op de instroom, elke keer moet je dat W&S bureau opnieuw uitleggen wat je zoekt, je bouwt niet aan je eigen werkgeversmerk en ga zo maar door.
Met het RSF los je dit allemaal op en bouw je aan duurzaam recruitment succes.
Na deze sessie weet je:
- Hoe je een strategisch 5 jaren organisatieplan vertaalt naar day-to-day recruitment;
- Hoe je jouw zichtbaarheid verhoogd door te werken aan een sterk employer brand en een heldere visie;
- Hoe je een talentpool bouwt en ook in de toekomst je vacatures sneller invult;
- Hoe je de juiste profielen definieert op basis van skills om je organisatie te laten groeien;
- Hoe je weet wat je moet meten en meet wat je moet weten.
In onze sessie nemen we jullie mee in de magische wereld van werkgeversmerken bouwen. Op een manier die duurzaam is: van binnenuit. Maar... hoe bouw je nu een sterk werkgeversmerk als je eigenlijk (nog) niet zo heel bijzonder bent en stiekem niet veel meer te bieden hebt dan je werkgeversconcurrenten? Trek je dan die flitsende campagne uit de kast en hoop je dat het goed komt..? Of is er ook een andere manier?
Volg onze sessie als je...
- op een nieuwe manier naar employer branding (of je eigen employer brand) wilt kijken;
- wilt ontdekken 'where the magic really happens';
- inzicht wilt in de risico's van alleen onderscheidend communiceren;
- en wilt weten hoe het nog meer kan!
Na onze sessie weet je...
- Het verschil tussen onderscheidend communiceren en onderscheidend zijn.
- Hoe je tot een werkgeversbelofte komt die onderscheidend én waar is.
- Hoe je onderscheidend kunt zijn (of worden) als werkgever.
Achter een succesvolle referral recruitment strategie schuilt een hoop denkwerk. Van onderzoek, persona's, stakeholdermanagement, geografische factoren, cultuur, borging, dashboard, IT en daadwerkelijke activatie.
Met welke succesvolle stappen kom je tot een kwalitatieve score. We nemen je stap voor stap mee in het proces en delen de insights en uiteraard ook de valkuilen.
Referral nog geen onderdeel van jouw recruitment strategie? Dan krijg je handvatten om morgen een start te maken.
Na deze sessie weet je waar je moet beginnen en waarom je niet moet beginnen met referral recruitment.
Sta aan de top van data-gedreven werven binnen recruitment en recruitment marketing door 10 magische geheimen van doelgroep data te gebruiken. Deze presentatie biedt niet alleen inzicht in hoe je verborgen wervingskansen kunt ontdekken, maar ook praktische strategieën om deze kansen om te zetten in succesvolle strategieën. Of je nu op zoek bent naar blue-collar of white-collar talent, deze sessie zal je voorzien van de inzichten om je wervingsinspanningen te verbeteren en concurrentie voor te blijven.
Volg deze sessie als je wilt leren hoe je als recruiter en recruitment marketeer kunt opvallen in een competitieve markt door middel van doelgroep data. Of je nu nieuw bent in de wereld van recruitment of een doorgewinterde professional, deze presentatie zal je voorzien van waardevolle inzichten en praktische tips om je wervingsstrategieën te verbeteren en je succes te vergroten.
Na deze sessie weet je:
- Ontdek de nieuwste en verborgen wervingskansen;
- Krijg inzicht in 10 Magische doelgroep data geheimen;
- Verover garandeert alle harten van kandidaten.
Het matchen kan sneller, beter en goedkoper. Met The Talentpool Community is matchen op skills en het delen van talent makkelijk en snel geregeld.
Na deze sessie weet je hoe je lid kan worden van The Talentpool Community en hoe het nieuwe matchen werkt!
Magie is minder moeilijk dan je denkt. Vaak weten bedrijven niet goed aan welke knoppen ze moeten draaien om een succesvolle employer branding strategie op LinkedIn uit te voeren. Met deze tips en inzichten ga je met nieuwe ideëen weer aan de slag.
Stagnerende sollicitaties? Lage replyrate op je InMails? Afwijzingen op je aanbiedingen? Met de juiste aanpak bereik jij meer. Tot wel 400% meer.
Tijdens dit webinar laat Nicol Tadema jou kennismaken met de kracht van invloed. Omdat ook jij jouw doelgroep kan beïnvloeden én zo jouw resultaten kan verbeteren. En niet zo’n beetje ook!
In sneltreinvaart deelt Nicol bergen beïnvloedingstechnieken die jouw kans op resultaat vergroten. Technieken die je direct én eenvoudig toepast in jouw processen. En let op: tijdens deze sessie word ook jij beïnvloed. Weet jij hóé dit gebeurt? Dan win je de prijs. Kortom, dit wil jij niet missen.
Na deze sessie weet je:
- wat de magische kracht van invloed is.
- welk leesteken jouw conversie verhoogt.
- hoe je een sollicitant voor je wint tijdens een gesprek.
- welk magische woord jouw kans op resultaat verviervoudigt.
- wat het beste moment is om een opdrachtgever óf kandidaat een aanbod te doen.
-
Opening door de dagvoorzitter Milou Verhoeks10:15 - 10:20
-
Pitches genomineerden AMC10:20 - 11:10
-
Pitches genomineerden Recruitment11:20 - 12:10
-
Opening dagvoorzitter13:00 - 13:15
-
Keynote door Ursula Pooters - Efteling13:15 - 13:40
-
'De magie van écht contact! door Ilse Beckers - CliniClowns NederlandIn een tijd waarin we steeds 'digitaler' met elkaar omgaan, is het minder makkelijk om jezelf te laten zien én de ander echt te zien. We leven en werken in een individualistisch tijdperk, maar gelukkig wél in een fase waarin we weer op zoek gaan naar oprechte verbinding. Ook op jouw vakgebied draait alles om mensen en om hoe organisaties verbondenheid uitdragen. '<br><br> Als directeur van het meest positieve goede doel van Nederland zet ik me in om de impact van CliniClowns verder te verspreiden. Door de boodschap van de kracht van kwetsbaarheid en de kunst van oprecht contact te stimuleren. Het vraagt soms om lef, maar de wereld om jou heen wat positiever maken begint bij jou en mij!15:45 - 16:15
-
Randstad Career Mode: werk aan echte skills met games!Tijdens deze presentatie laat Randstad zien hoe (simulatie)games worden ingezet om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat je met het spelen van games intrinsiek échte skills ontwikkelt die in je werk goed van pas komen. Met Career Mode stoomt Randstad de nieuwe generatie werkenden snel klaar voor het échte werk. <br><br> Volg deze sessie omdat we laten zien hoe je door het spelen van games echte skills ontwikkelt die je in je werkende leven kan gebruiken. Daarnaast laten we zien hoe we dit inzicht hebben gebruikt om de interesse voor praktische beroepen en opleidingen van Randstad te vergroten. <br><br> <a href=https://www.werf-en.nl/spreker/oscar-van-mourik/>Naar de sprekerspagina</a><br><br>16:15 - 16:45
-
Uitreiking Werf& Awards met Victor Mids16:15 - 17:00
-
Inloop09:15 - 10:00
-
SteamTalmark13:45 - 14:10
-
'Rituals - work with heart & soul' - RitualsTijdens deze sessie bieden we je een unieke beleving waarin het contrast tussen Rituals als consumentenmerk en Rituals als werkgeversmerk goed duidelijk wordt. Slow down versus hoog tempo. Ingetogen versus uitbundig. Laat je verrassen.<br><br> Daarnaast zoomen we in op wat het werken bij Rituals daadwerkelijk is aan de hand van onze “Employer Value Proposition” en onze nieuwe Career Site - created with heart & soul.<br><br> Laat je onderdompelen in de wereld van Rituals en ervaar hoe het consumenten- en werkgeversmerk elkaar aanvullen als yin en yang.14:15 - 14:40
-
Indeed15:15 - 15:40
-
Up in Business15:15 - 15:40
-
'90% van de wervingscampagnes werken niet. Wat nu?' - iD Employer MarketingVeel organisaties reageren reactief op vacatures, wat leidt tot haastige wervingsprocessen en opgeblazen mediabudgetten.<br> In de hedendaagse jungle van Employer Marketing is het makkelijk verdwalen. Iedereen lijkt zijn eigen pad te kiezen, zonder te kijken naar het bredere plaatje. Maar wat als we je vertellen dat de sleutel tot succes ligt in het samenbrengen van deze werelden? Recruitment is Marketing – durf jij deze uitdaging aan? <br><br> Wordt de marketingminded recruiter die elke organisatie zich wenst. <br> Of je nu op zoek bent naar frisse iDeeën om je recruitmentstrategie te versterken of klaar bent om je marketingstrategie een nieuwe draai te geven, <br> Na deze sessie kijk met een andere bril naar je eigen recruitment activiteiten. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> 1. Dat je je korte termijn activatie moet laten samensmelten met het versterken van je werkgeversimago.<br> 2. Dat zelfs de beste werkgeversbelofte nutteloos is als niemand het ziet.<br> 3. Dat je als werkgever kunt opvallen zonder enorme mediabudgetten uit te geven.<br> 4. Hoe je minder afhankelijk kan worden van ad-hoc vacature vraagstukken.<br> 5. Hoe je van je eigen medewerkers ware influencers kan maken.<br> 6. Dat Employer marketing niet langer een leuke toevoeging aan je wervingsstrategie is , maar een doorslaggevende factor bij het aantrekken van toptalent.13:45 - 14:10
-
'Een boodschap gehuld in nevelen, magisch of onhandig' - CoobleIs het magisch om alles al te vertellen of geef je juist niet alles weg bij het begin van de relatie?<br> Een dilemma waar veel recruiters en sourcers tegenaan lopen. Want een boodschap in nevelen kan nieuwsgierigheid oproepen maar geeft misschien niet de magie die je nodig hebt. <br><br> Deze sessie geeft je inzicht in de balans tussen delen of nog even wachten. Daardoor verleid je de juiste mensen. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - wat de magic touch is<br> - verleiden kent vele vormen<br> - waarom je altijd persoonlijk moet zijn <br>14:15 - 14:40
-
'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast' - IndeedDuik dieper in de AI-ontwikkelingen binnen de wereld van recruitment met onze boeiende sessie: <br> 'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast?'. Sara Cauwenbergh neemt je mee door de essentiële vraagstukken van deze tijd. Van de fundamentele vraag 'Wat is AI?' tot de complexe discussies over de mogelijke impact ervan op onze samenleving.<br><br> Deze sessie gaat verder dan alleen de zorgen en enthousiasme; het verkent ook de cruciale vraag van verantwoordelijkheid. <br><br> Sluit je bij ons aan en ontdek hoe we de complexiteit van AI in recruitment omarmen, terwijl we streven naar een evenwicht tussen innovatie, ethiek en menselijke waarden. <br><br> Ontdek waarom angst en opwinding hand in hand gaan als het gaat om AI. Deze sessie gaat verder dan alleen zorgen en enthousiasme. Een ding is zeker, AI gaat niet weg. Krijg antwoord op de vraag, hoe kunnen we verantwoord en als kracht voor positieve verandering in het wervingsproces omgaan met AI? <br><br> Na deze sessie weet je: <br> - Wat betekent AI? <br> - De opkomst van AI<br> - Waarom moeten we bezorgd zijn? Vooroordelen en psychologische aspecten. <br> - Waarom zijn we enthousiast? De positieve impact van AI op recruitment <br> - Indeed en AI15:15 - 15:40
-
'Van chaos naar controle: grip op externe werving ' - HirePortMis jij overzicht en grip op je externe werving? Wil je al je talent (flex en vast) op één plek? Wordt je gek van verschillende systemen? In deze sessie leer je hoe je weer grip krijgt op je externe werving, en de werelden van vast en flex bij elkaar brengt, op één centrale plek: in je ATS. <br><br> Stel je een wereld voor waarin talentacquisitie niet langer een chaos is van versnipperde systemen en processen. Een wereld waar je al je talentleveranciers en -stromen moeiteloos beheert vanuit je vertrouwde ATS. Een wereld waar de kloof tussen vast en flex talent verleden tijd is.<br><br> Dit is de magie die HirePort creëert. Onze embedded oplossing combineert de kracht van een VMS naadloos met die van je ATS. Geen gedoe meer met losse apps en complexe integraties. Slechts één vloeiende workflow voor al je talent acquisitie-activiteiten.<br><br> Het resultaat? Ongekende eenvoud, efficiëntie en controle. Leveranciersbeheer wordt kinderspel. De kloof tussen vast en flex talent lost op. En jij krijgt de inzichten en slagkracht om je talent acquisitie naar ongekende hoogten te stuwen. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Hoe je leveranciersbeheer stroomlijnt tot kinderspel;<br> - Wat de voordelen zijn van één naadloze workflow voor vast en flex talent;<br> - Hoe je orde schept in de chaos van versnipperde apps en diensten binnen talent acquisitie;<br> - Hoe je volledige controle en inzicht krijgt over je talentstromen, leveranciersprestaties, flexbeheer, contracten en kosten;<br> - Waarom embedded VMS functionaliteiten in je ATS de toekomst is van total talent acquisition.<br>13:45 - 14:10
-
'Kandidaten delen met AI in regionale samenwerkingen' - 8vanceOntdek tijdens de interactieve presentatie van Laurens Waling hoe samenwerking binnen regionale ecosystemen leidt tot win-winsituaties voor alle betrokkenen. Ervaar hoe het delen van talent en het dichten van skillsgaps bijdraagt aan minder verspilling van resources en een efficiëntere benutting van beschikbaar potentieel binnen dynamische arbeidsmarkten. Hoe je AI inzet om te berekenen welke skills je in huis hebt, welke je nodig hebt en waar je ze kunt vinden. Hoe je nieuwe doelgroepen aanboort en met objectief continu de beste kandidaat uit het ecosysteem vindt. Hoe je nieuwe carrière kansen kunt bieden en gezamenlijk talent aantrekt en behoudt. <br><br> Laurens bespreekt diverse inspirerende voorbeelden van regionale samenwerkingen en ecosystemen binnen sectoren, waar 'silver-medaillist' op basis van skills gedeeld en gematcht worden. Je weet waar je praktisch mee aan de slag kunt en waar je op moet letten. Wie de koplopers zijn en waar jij staat. <br><br> Na deze sessie ken je: <br> - De business case voor het delen van kandidaten (en medewerkers) tussen organisaties.<br> - Welke eisen er zijn aan een technische infrastructuur (AI-gedreven).<br> - Hoe je skills en skills-gaps berekent en hoe je deze overbrugt. <br> - Hoe je een ecosysteem van talent opzet en nieuwe doelgroepen aanboort.<br> - Hoe je de candidate experience maximaliseert .14:15 - 14:40
-
Equalture15:15 - 15:40
-
'De magie van internationale werving' - Undutchables Recruitment Agency BVEr wordt aan alle kanten geroepen over krapte, veranderende regelingen, AI, nieuwe skills pakketten en meer. Maar wat moet je hiermee / welke berichten zijn voor jouw van belang? Waar moet je je focus leggen? En wat kan jij doen om jouw bedrijf relevant te houden in een constant evoluerende mondiale arbeidsmarkt? Er komt bij deze sessie misschien geen konijn uit een hoge hoed, maar wel antwoorden op deze vragen en top tips voor hoe je internationale talenten in jouw organisatie succesvol kan laten zijn. <br><br> Beleef de magie van internationale werving en ontdek hoe je dit in kan zetten om jouw bedrijf divers, inclusief en succesvol te laten zijn. Toegevoegde waarde gegarandeerd. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Waar internationaal talent zich bevindt.<br> - Hoe jij je bedrijf goed kan profileren voor het binnenhalen van internationaal talent.<br> - Hoe je internationaal talent kan behouden binnen je organisatie. <br> - Wat levert het inzetten van een divers en inclusief team op voor je organisatie.13:45 - 14:10
-
'Minder sollicitanten, lagere kosten, maximale impact' - Bluewave Recruitment MarketingDe reactie van bedrijven op de aanhoudende krappe arbeidsmarkt heeft voor een enorme stijging in jobmarketing gezorgd. Vaak kiezen bedrijven voor het promoten van vacatures op tal van vaak online kanalen. Een ogenschijnlijk logische keuze, maar is dit ook echt zo?<br><br> Er wordt van alles uit de kast getrokken. Maar als we dieper inzoomen op wat er gebeurt, dan lijkt het toch minder logisch dan velen denken. Want is je vacature zichtbaar maken tussen al die andere nu echt de beste tactiek? Tijdens deze break-out sessie vertellen John & Jeroen van Bluewave Recruitment Marketing waarom focus op een lage Cost per Applicant achterhaald is en je beter kan inzetten op Employer Branding. <br><br> Na deze sessie weet je hoe je écht een concurrerende positie op de arbeidsmarkt kan innemen en je een lagere cost per hire kan realiseren.14:15 - 14:40
-
123film15:15 - 15:40
-
'Sluit de lekkage in je wervingsbudget met het RSF ' - TimetohireWij werken al jaren aan de hand van het door ons ontwikkelde Recruitment Success Framework (RSF). <br><br> Om onze klanten en jullie nog beter te helpen met het behalen van recruitment succes hebben we ons RSF afgelopen jaar een flinke upgrade gegeven. Naast onze eigen expertise hebben we namelijk ook met externe experts gesproken over hoe we elke stap kunnen optimaliseren. <br><br> Dit RSF 2.0 hebben we inmiddels al bij ruim 50 organisaties getest en met groot succes. <br><br> Werf& Live is het moment om het RSF 2.0 bekend te maken en al onze inzichten met jullie te delen.<br><br> Dus heb jij inmiddels wel genoeg geld weggegooid aan W&S bureaus en wil je jouw recruitment echt goed en duurzaam aanpakken? Ontdek dan het nieuwe Recruitment Success Framework. <br><br> Je loopt nu constant tegen dezelfde problemen aan. Je krijgt maar geen grip op de instroom, elke keer moet je dat W&S bureau opnieuw uitleggen wat je zoekt, je bouwt niet aan je eigen werkgeversmerk en ga zo maar door. <br><br> Met het RSF los je dit allemaal op en bouw je aan duurzaam recruitment succes. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Hoe je een strategisch 5 jaren organisatieplan vertaalt naar day-to-day recruitment;<br> - Hoe je jouw zichtbaarheid verhoogd door te werken aan een sterk employer brand en een heldere visie;<br> - Hoe je een talentpool bouwt en ook in de toekomst je vacatures sneller invult;<br> - Hoe je de juiste profielen definieert op basis van skills om je organisatie te laten groeien;<br> - Hoe je weet wat je moet meten en meet wat je moet weten.13:45 - 14:10
-
'Onderscheidend communiceren én onderscheidend zijn' - De WerkgeversarchitectenIn onze sessie nemen we jullie mee in de magische wereld van werkgeversmerken bouwen. Op een manier die duurzaam is: van binnenuit. Maar... hoe bouw je nu een sterk werkgeversmerk als je eigenlijk (nog) niet zo heel bijzonder bent en stiekem niet veel meer te bieden hebt dan je werkgeversconcurrenten? Trek je dan die flitsende campagne uit de kast en hoop je dat het goed komt..? Of is er ook een andere manier? <br><br> Volg onze sessie als je... <br> - op een nieuwe manier naar employer branding (of je eigen employer brand) wilt kijken;<br> - wilt ontdekken 'where the magic really happens';<br> - inzicht wilt in de risico's van alleen onderscheidend communiceren; <br> - en wilt weten hoe het nog meer kan! <br><br> Na onze sessie weet je...<br> - Het verschil tussen onderscheidend communiceren en onderscheidend zijn.<br> - Hoe je tot een werkgeversbelofte komt die onderscheidend én waar is.<br> - Hoe je onderscheidend kunt zijn (of worden) als werkgever. <br>14:15 - 14:40
-
Tellent15:15 - 15:40
-
'Het winnen van een Werf&Award met Referral Recruitment!' - The Referral CompanyAchter een succesvolle referral recruitment strategie schuilt een hoop denkwerk. Van onderzoek, persona's, stakeholdermanagement, geografische factoren, cultuur, borging, dashboard, IT en daadwerkelijke activatie. <br> Met welke succesvolle stappen kom je tot een kwalitatieve score. We nemen je stap voor stap mee in het proces en delen de insights en uiteraard ook de valkuilen. <br><br> Referral nog geen onderdeel van jouw recruitment strategie? Dan krijg je handvatten om morgen een start te maken. <br><br> Na deze sessie weet je waar je moet beginnen en waarom je niet moet beginnen met referral recruitment.13:45 - 14:10
-
'10 Magische data geheimen: Leer verder te kijken om wervingskansen te ontdekken' - Intelligence GroupSta aan de top van data-gedreven werven binnen recruitment en recruitment marketing door 10 magische geheimen van doelgroep data te gebruiken. Deze presentatie biedt niet alleen inzicht in hoe je verborgen wervingskansen kunt ontdekken, maar ook praktische strategieën om deze kansen om te zetten in succesvolle strategieën. Of je nu op zoek bent naar blue-collar of white-collar talent, deze sessie zal je voorzien van de inzichten om je wervingsinspanningen te verbeteren en concurrentie voor te blijven.<br><br> Volg deze sessie als je wilt leren hoe je als recruiter en recruitment marketeer kunt opvallen in een competitieve markt door middel van doelgroep data. Of je nu nieuw bent in de wereld van recruitment of een doorgewinterde professional, deze presentatie zal je voorzien van waardevolle inzichten en praktische tips om je wervingsstrategieën te verbeteren en je succes te vergroten.<br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Ontdek de nieuwste en verborgen wervingskansen;<br> - Krijg inzicht in 10 Magische doelgroep data geheimen;<br> - Verover garandeert alle harten van kandidaten.14:15 - 14:40
-
'The Talentpool Community en het nieuwe matchen' - The Talentpool CommunityHet matchen kan sneller, beter en goedkoper. Met The Talentpool Community is matchen op skills en het delen van talent makkelijk en snel geregeld. <br><br> Na deze sessie weet je hoe je lid kan worden van The Talentpool Community en hoe het nieuwe matchen werkt!15:15 - 15:40
-
'Toveren op LinkedIn' - Jesse GeulMagie is minder moeilijk dan je denkt. Vaak weten bedrijven niet goed aan welke knoppen ze moeten draaien om een succesvolle employer branding strategie op LinkedIn uit te voeren. Met deze tips en inzichten ga je met nieuwe ideëen weer aan de slag.13:45 - 14:10
-
'Magisch werven: de kracht van invloed.' - Nicol TademaStagnerende sollicitaties? Lage replyrate op je InMails? Afwijzingen op je aanbiedingen? Met de juiste aanpak bereik jij meer. Tot wel 400% meer.<br><br> Tijdens dit webinar laat Nicol Tadema jou kennismaken met de kracht van invloed. Omdat ook jij jouw doelgroep kan beïnvloeden én zo jouw resultaten kan verbeteren. En niet zo’n beetje ook! <br><br> In sneltreinvaart deelt Nicol bergen beïnvloedingstechnieken die jouw kans op resultaat vergroten. Technieken die je direct én eenvoudig toepast in jouw processen. En let op: tijdens deze sessie word ook jij beïnvloed. Weet jij hóé dit gebeurt? Dan win je de prijs. Kortom, dit wil jij niet missen. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - wat de magische kracht van invloed is.<br> - welk leesteken jouw conversie verhoogt.<br> - hoe je een sollicitant voor je wint tijdens een gesprek.<br> - welk magische woord jouw kans op resultaat verviervoudigt.<br> - wat het beste moment is om een opdrachtgever óf kandidaat een aanbod te doen.14:15 - 14:40
-
Scotty AI15:15 - 15:40
Inschrijven
Mis de betovering van Werf& Live 2024 niet en reserveer vandaag nog je ticket.
InschrijvenSprekers
-
-
Gino Ammerlaan
Business Development Manager bij Intelligence Group -
Ilse Beckers
Directeur/bestuurder bij CliniClowns -
Sara Cauwenbergh
Talent Strategy Advisor Benelux bij Indeed -
Sebastiaan Cové
Head of Marketing bij Timetohire -
Elke Draaijer
programma manager / project manager bij Rituals -
Jesse Geul
Trainer, spreker en LinkedIn Top Voice bij Jesse Geul trainingen -
Jeroen Joosten
Client Director bij Bluewave Recruitment Marketing -
Bram Medema
Co-founder | GTM & Strategic Partnerships bij HirePort -
Victor Mids
Illusionist & Public speaker, combining neuroscience with magic! bij victormids.com -
John Olsthoorn
Managing Partner bij Bluewave Recruitment Marketing -
Anne-Britt Petri-Arends
Employer branding / Recruitment marketing consultancy & coaching bij De Werkgeversarchitecten -
Bianca Roelandschap
Co-Founder bij De Werkgeversarchitecten -
Ronald van Schaik
Kaliber Interactive bij Oprichter en eigenaar -
Michelle Schroen
Employer Marketing & Media Strateeg- Partner bij iD Employer Marketing & Media -
Jan Karel Sindorff
Partner bij Cooble -
Heleen Stoevelaar
Founder & Co-Owner bij The Referral Company -
Marjan Stoit
Commercial Manager bij Undutchables Recruitment Agency BV -
Nicol Tadema
spreker | trainer | auteur bij Scoren met woorden -
Remke Vloeimans
Employer Marketing Strateeg - Partner bij iD Employer Marketing & Media -
Laurens Waling
Chief Evangelist bij 8vance -
Kevin Wheeler
Inschrijven
Awards
De Werf& Awards zijn prijzen voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases die impact hebben (gehad) op de instroom van een organisatie. De awards richten zich op kleine en grote organisaties, zonder budget of met grote budgetten, voor werkgevers (corporates) en bureaus (amc/w&s/uitzend/detachering) in de breedste zin van het woord. De awards worden op 28 mei 2024 tijdens Werf& Live in Amersfoort uitgereikt.
Ontdek meer over de Werf& AwardsAftermovie Werf& Live 2023
De aftermovie van 2023 bekijk je hier.