Salarisadministrateurs werven in het PSV-stadion (inzending Strictly People & Sioux)

Samen met BN’er én oud-international Willy van de Kerkhof, vond Strictly People binnen mum van tijd een salarisadministrateur voor Sioux. Lees de hele case van Strictly People & Sioux, die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2020.

Redactie Op 23 maart 2020 Gem. leestijd 3 min176x gelezen
Deel dit artikel:
Salarisadministrateurs werven in het PSV-stadion (inzending Strictly People & Sioux)

Omschrijving van de case

‘Hoe een oud-international Strictly People aan de juiste salarisadministrateur hielp.’

Vraag je ons over een aantal jaar nog naar de meest succesvolle campagne die Strictly People gedraaid heeft, dan roepen we ongetwijfeld in koor: ‘Willy van de Kerkhof’. Want Willy, oud-voetbalinternational, zorgde ervoor dat wij binnen mum van tijd de kandidaten vonden die we zochten voor de functie van Senior Salarisadministrateur.

Inmiddels maken we al langere tijd veelvuldig gebruik van video’s op LinkedIn om de juiste kandidaten voor onze vacatures te vinden. We zetten hierin steeds een stap verder om een groter bereik te creëren en de beste kandidaten te vinden. Een aantal maanden geleden startten we daarom met campagnes in onze video’s, waarin we kandidaten oproepen om op een bijzondere plek op sollicitatiegesprek te komen.

LinkedIn explodeerde na het plaatsen van de video waarin Wim, Ruud en Willy opriepen om te komen solliciteren in de skybox.

Zo ook voor Sioux. Na de aanvraag vanuit Sioux om een Senior Salarisadministrateur voor hen te zoeken startten we met brainstormen. In samenwerking met Ruud Sparidaens van Sioux besloten we om de skybox van Sioux in het PSV-stadion in te zetten voor een video én de sollicitatiegesprekken en we maakten een afspraak met Willy van de Kerkhof om te figureren in onze video. LinkedIn explodeerde na het plaatsen van de video waarin onze recruiter Wim, Ruud en Willy opriepen om te komen solliciteren in de skybox. Binnen korte tijd hadden we meerdere sollicitatiegesprekken met Salarisadministrateurs ingepland in de skybox en in minder dan 4 weken stond uiteindelijk de handtekening van een passende kandidaat op papier.

Wat was de impact van de case?

Intern word nu bij elke vacature nagedacht welke campagne we kunnen inzetten om ons organisch bereik enorm te vergroten. Er wordt veel gebrainstormd en er komen goede ideeën uit. Sioux is als klant zeer tevreden met de werkwijze van Strictly People. Daarnaast heeft deze case ons concreet een groot bereik opgeleverd van tenminste 10.000 views op onze LinkedIn-posts en een plaatsing binnen 4 weken voor een moeilijk invulbare rol.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Onze case laat zien dat creativiteit voor een groot organisch bereik kan zorgen en dat lef tonen en afwijken van de gebaande paden zeer effectief is.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Strictly People: Wim van den Nobelen en Saskia van Dam
Extern: Ruud Sparidaens (Sioux) en Willy van de Kerkhof, oud-international

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 31 maart 2020 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark

Meld je aan voor de livestream van Werf& Live

Donderdag 1 oktober vindt de 5-jarige jubileumeditie plaats van Werf& Live. Dit jaar is het event hybride en kun je de livestream volgen. Met sprekers van o.a. Facebook, Jumbo, Alliander, Action en Indeed. Ook goeroe Dr. John Sullivan en kitesurfer Willem Hooft zijn van de partij.

Meld je nu aan en volg het event over impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment vanaf kantoor of thuis of koop een van de laatste tickets om er offline bij te zijn.