Kevin van Houten

Het vertellen van je werkgeversverhaal zorgt ervoor dat je betere mensen aantrekt, die langer bij je blijven en gelukkiger zijn in wat ze doen. En dat betekent betere service en een hogere omzet. Ik help je om dat te realiseren.

In het begin van mijn carrière dacht ik dat corporate marketing het mooiste zou zijn wat er is. Aan een groot merk werken, wat kan er toffer zijn toch? Nou, na 5 jaar recruitment en 6 jaar bureauervaring weet ik wel beter. Mensen helpen bij het vinden van een juiste baan is het mooiste wat er is.

Het is mijn missie om heel Nederland in te laten zien dat je met het vertellen van je verhaal je bedrijf verder helpt. En ik stop niet voordat arbeidsmarktcommunicatie belangrijker wordt gevonden dan marketing.

Ik heb gewerkt voor klanten als Kruidvat, Defensie, Action, MKB ondernemingen, Het Rijksmuseum, detacheerders en zorginstellingen.

Verder ben ik vader van 3 fantastische kinderen en man van een geweldige vrouw. Ik woon in het pittoreske Moordrecht. Wat niemand kent, behalve als ik zeg dat Memphis Depay er vandaan komt, de grootste parenclub van Nederland en Satudarah. We hebben hier alles dus.

Ik houd van humor om te lachen en zie dat als de basis van het leven. We kunnen de maatschappij mooier maken als we wat meer gaan lachen. Daar ben ik van overtuigd.+

Kevin op het Festival

Kevin verzorgt de sessie ‘AMC, makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker!’ – ronde 3 (15:15-16:00) in zaal 20.

Wist je dat humor een van de krachtigste wapens is om een boodschap over te brengen? Waarom wordt dat dan nooit gedaan vraag ik mij af.

Om iets te verkopen heb je emotie nodig. Of het nou een pot pindakaas is of een baan. Mensen nemen nou eenmaal beslissingen op basis van emotie. Wist je dat er twee manieren zijn om emoties los te krijgen bij iemand? Huilen en lachen.

Omdat vertellen dat jouw organisatie om te huilen is het hele verkopen wat lastig maakt, kun je beter mensen laten lachen. Want als je mensen laat lachen door je communicatie, levert dat drie dingen op. Let op:

1. Je trekt meer de aandacht
2. Mensen onthouden je beter
3. Je boodschap wordt meer gedeeld

En toch gebruikt bijna niemand humor communicatie. Waarom toch niet?

In deze sessie laat ik je zien dat humor helemaal niet eng is en dat het juist mensen aantrekt in plaats van afstoot. Je gaat leren hoe je het inzet en hoe het aansluit bij je doelgroep. Het wordt lachen!

Na mijn sessie heb je niet alleen een reminder gehad dat je echt iets aan je arbeidsmarktcommunicatie moet doen, maar dat het ook nog eens leuk kan zijn. En dat je je zo echt kunt onderscheiden.

En je hebt er weer een paar woordgrappen bij voor in het weekend tijdens de bbq met de buren.

Esther Moelands

Esther Moelands heeft een praktische, resultaatgerichte, authentieke kijk op het recruitmentproces. Ze adviseert en begeleidt meer dan 50 klanten binnen bureau recruitment en corporate recruitment op het gebied van recruitment marketing automation.

Esther heeft haar achtergrond in arbeidsbemiddeling en heeft meer dan 10 jaar ervaring in deze sector. Dit heeft haar waardevolle praktijkervaring opgeleverd. Traditionele benaderingen boden niet de oplossingen die ze zocht. Het simpelweg plaatsen van vacatures, intensiever zoeken op vacatureplatforms en meer telefoontjes plegen bleek niet afdoende. Haar voornaamste vraag werd: Hoe kan ik eerder dan mijn concurrenten contact leggen met mijn doelgroep? Het antwoord vond ze in recruitment marketing automation.
Door de potentie van gerichte online kanalen slim te benutten en vervolgens relevante gedragingen te volgen en analyseren, creëerde ze een solide aanpak. Haar enthousiasme dient als drijvende kracht en motiveert haar om samen met anderen succes te behalen.
Esther is al meer dan 6 jaar Partner bij UP in business, waar ze met veel passie haar werkzaamheden uitvoert. Ze is gespecialiseerd in de toepassing van data en technologie voor zowel bureau recruitment als corporate recruitment

Esther op het Festival

Esther verzorgt samen met Thomas van Meer de sessie ‘Data-Gedreven werven: Ontgrendel de kracht van RMA‘ – sessie 3 (15:15-16:00) in zaal 4.

Ontdek het potentieel van recruitment marketing automation doormiddel van data-inzet in deze sessie.

Ontdek de toekomst van werven! Ontgrendel de kracht van recruitment marketing automation, aangedreven door slimme data-inzet. Schrijf je nu in voor deze inzichtelijke en inspirerende sessie. Transformeer je aanpak en ontdek de geheimen achter het aantrekken van de beste talenten!

Betreed de wereld van recruitment marketing automatisering, aangedreven door slimme- data inzet. Leer hoe je data voor je laat werken gecombineerd met de inzet van recruitment marketing automation.

Na deze sessie weet je:

  • Belang data-gedreven aanpak: Begrijp waarom data essentieel is voor effectieve recruitment marketing automation.
  • Automation voordelen: Ontdek de voordelen van automatisering met behulp van data in wervingsprocessen.
  • Strategische inzichten: Verkrijg inzichten in het gebruik van data voor strategische wervingsbeslissingen.
  • Implementatie tips: Ontwikkel concrete stappen om succesvolle recruitment marketing strategieën op te zetten met data-inzet.

Martijn Hemminga

Martijn Hemminga is oprichter van Recruitment Tech Network, een internationaal platform dat recruiters en leveranciers van tooling informeert, inspireert en bij elkaar brengt. Met toonaangevende initiatieven als Recruitment Tech Event, Recruitment Tech Demo_Day, Recruitment Tech Landscape en diverse websites en nieuwsbrieven heeft het platform een essentiële bijdrage geleverd aan het inzichtelijk maken van de markt.

Naast Recruitment Tech Network is Martijn ook mede-oprichter van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Werf&. Hij schrijft, traint, spreekt en adviseert daarnaast op het gebied van recruitmenttechnologie, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.