Steam wordt partner in het internationale OneAgent Network

Arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam is partner geworden in het OneAgent Network, het grootste, wereldwijde netwerk van onafhankelijke bureaus op het gebied van employer branding.

Peter Boerman Op 18 november 2019
Gem. leestijd 2 min 266x gelezen
Deel dit artikel:
Steam wordt partner in het internationale OneAgent Network

Het Amsterdamse bureau verwacht met het nieuwe partnership bestaande opdrachtgevers in Nederland nog beter te kunnen bedienen. Zeker als campagnes ook naar het buitenland doorvertaald moeten worden. Tegelijkertijd opent de samenwerking met OneAgent de deur naar ‘internationale new business en het delen van kennis en talent met andere landen’, aldus Marco van Rookhuijzen, een van de oprichters van Steam.

‘Dit is het enige wereldwijde netwerk van onafhankelijke employer branding-bureaus.’

Voor werkgevers die over de grenzen heen op zoek zijn naar talent kan het lastig zijn om de arbeidsmarktcommunicatie via lokale bureaus logistiek, inhoudelijk en financieel af te stemmen en te beheren. OneAgent moet aan dat probleem tegemoetkomen, aldus Van Rookhuijzen. ‘Het is het enige echte wereldwijde netwerk van onafhankelijke en gelijkgestemde employer branding-bureaus.’

‘Een enorme verrijking’

OneAgent werkt voor multinationals als Shell en Ikea aan employer branding-projecten. De focus ligt hierbij op de ontwikkeling van een krachtige Employee Value Proposition (EVP) en de vertaling hiervan in een onderscheidend creatief concept. Van Rookhuijzen: ‘Een employer branding-strategie en bijbehorend creatief concept moet toepasbaar zijn voor iedere relevante arbeidsmarkt, zonder dat je daarbij creatieve compromissen wilt doen. Dat lukt alleen als je samenwerking zoekt met lokale specialisten. Zij weten immers hoe de cultuur, de mensen en het medialandschap ter plaatse in elkaar steken. En daar hebben wij nu toegang toe. We zien het als een enorme verrijking van ons bureau.’

‘Een employer branding-concept moet toepasbaar zijn voor elke arbeidsmarkt, zonder compromissen.’

Het is overigens niet de eerste internationale samenwerking voor het Amsterdamse bureau. In 2011 sloot Steam al een partnership met Tribe Global. De samenwerking met dit wereldwijd netwerk van zelfstandige bureaus was ook al bedoeld om kennis en inzichten te delen en bij elkaar aan te kloppen als projecten het bureau over de grens brengen.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners