Unlimited awareness possibilities: House of No Limits (inzending T-Mobile / ENHR Solutions)

Employee advocacy in tijden van een afgeronde fusie. Met z’n tweeën sta je sterker. Maar wat betekende dit voor betrokkenheid van de medewerkers ? Lees de hele case van T-Mobile / ENHR Solutions die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2020.

Redactie Op 19 maart 2020
Gem. leestijd 4 min 260x gelezen
Deel dit artikel:
Unlimited awareness possibilities: House of No Limits (inzending T-Mobile / ENHR Solutions)

Omschrijving van de case

Afgelopen Halloween probeerden Nederlands favoriete influencers te ontkomen aan een bloederig einde in de slasher-comedy House of No Limits. Voor deze Halloweenfilm is T-Mobile een samenwerking aangegaan met Samsung en EndemolShine Nederland. De film werd volledig gedraaid met een smartphone, de Samsung Galaxy S10 Plus en was vanaf donderdag 31 oktober voor iedereen gratis te bekijken op YouTube.

De cast in deze ‘smartphonefilm’ bestaat niet enkel uit bekende Nederlanders, de echte sterren waren de medewerkers van T-Mobile. Zij maakten hun acteerdebuut met een geweldig gaaf eindproduct als resultaat. Maar hoe motiveer je medewerkers om uit hun comfortzone te stappen en als echte merkambassadeur op te staan? We zijn begonnen met de uitrol van een interne promotiefilm met als doel zoveel mogelijk collega’s te motiveren om auditie te doen voor de film. Meteen uitdaging twee te pakken: het moest namelijk snel, heel snel en ook nog eens met veel impact.

De snelheid werkte in ons voordeel, want op de dag van de auditie stonden tientallen T-Mobilers klaar om hun acteertalent te laten zien.

De snelheid bleek in ons voordeel te werken, want op de dag van de auditie stonden er tientallen T-Mobilers klaar om hun acteertalent te laten zien. De regie moest vervolgens uit een ruime groep aanmelding en selectie maken, dat bleek geen gemakkelijk karwei.

In de film speelt de internetcultuur een belangrijke rol. Daarnaast barst het van de grappen over de influencers-scene. De influencers zelf spelen een uitvergrote versie van zichzelf en dat zorgt voor komische taferelen op het witte doek. Bij productie en distributie stond innovatie centraal. Om die reden is bewust gekozen de film binnen één dag op te nemen, en vervolgens te distribueren via YouTube in plaats van de bioscoop. Met deze werkwijze en marketinggedachte wilden wij onze doelgroep nog concreter aanspreken. In aanloop naar de première is verschillende content gemaakt en gedeeld via onze socialemediakanalen. Dit had als doel de film onder de aandacht te brengen van onze doelgroep.

Wat was de impact van de case?

Het employee engagement verhogen en T-Mobile positioneren als innovatieve speler in de markt, dat waren onze doelstellingen en deze zijn behaald. Met een out-of-the-box denkwijze hebben wij nieuwe manieren gevonden om nieuw talent te vinden én aan te spreken. De case laat zien dat het niet nodig is om continu te spreken over vacatures en sollicitaties. Wil je mensen echt aan je binden, focus je dan op een heel ander verhaal. Op humor. Op beleving. En op mensen.

Wil je mensen echt aan je binden, focus je dan op een heel ander verhaal. Op humor. Op beleving. En op mensen.

Trots, dat zijn we op het resultaat. De campagne heeft met de film de volgende resultaten behaald:

YouTube-kanaal 4.79k volgers
Video’s op het YouTube kanaal 20
Aantal keer dat de gehele video is bekeken 255.694
Totale aantal keer bekeken op Youtube 470.200

Instagram
88 berichten
5.232 volgers
Meer dan 47.000 likes

LinkedIn en Facebook
Daarnaast hebben wij op LinkedIn en Facebook meerdere campagnes gedraaid met banners en woordspelingen op House of No Limits.
Deze campagne heeft uiteindelijk voor meerdere vacatures voor een hogere CTR-rate gezorgd in vergelijking met campagnes die puur gericht zijn op solliciteren.

Werken-bij website
Het aantal bezoekers op onze werken-bij website is gedurende de campagne met 28,75% gestegen en ook de bezoekduur is met 46% gestegen. De verhoging in engagement heeft geresulteerd in 244 aannames.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Met deze awareness-campagne zijn vier onafhankelijke partijen erin geslaagd binnen een ongekend kort tijdsbestek een mooi en creatief product af te leveren. Dit eindproduct is een passende mix van elementen van verschillende merken die volledig tot hun recht komen in de video. Het duidelijke beeld van één team, één taak spat van het doek en is door vorm, content en presentatie nauw afgestemd op de doelgroep.

Het duidelijke beeld van één team, één taak spat van het doek.

Samenwerking, medewerkers, influencers en flinke dosis humor zijn de kernelementen van de campagne en laten zien dat T-Mobile dé organisatie is waar je wilt werken als je behoort tot de generatie die comfort-zones wil doorbreken.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Endemolshine Nederland
  • T-Mobile
  • Samsung
  • EN HR solutions

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 31 maart 2020 om 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners