Vliegende Start – Avonturen beleef je bij PEAK-IT (inzending PEAK-IT)

We beloven de IT-professional een vliegende start in de IT-branche: een carrière, die naar grote hoogte stijgt. Lees de hele case van PEAK-IT die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2020.

Redactie Op 25 maart 2020
Gem. leestijd 4 min 264x gelezen
Deel dit artikel:
Vliegende Start – Avonturen beleef je bij PEAK-IT (inzending PEAK-IT)

Omschrijving van de case

Wat doe je om IT-professionals in een zeer krappe arbeidsmarkt ervan te overtuigen dat jouw organisatie het beste te bieden heeft? Dat doe je niet alleen met mooie praatjes, beelden en overtuigende teksten. Voor ons was het tijd om dit anders aan te vliegen! Want bij PEAK-IT is ‘your career our priority’.

‘Wij wilden iets meegeven wat blijvend is; een onvergetelijke ervaring.’

We wilden minstens 340 talentvolle IT-professionals overtuigen om onderdeel te zijn van onze organisatie. En geld bieden is dan simpelweg niet goed genoeg. Dure auto’s, laptops en mobiele telefoons? Veel te makkelijk. Wij wilden iets meegeven wat blijvend is; een onvergetelijke ervaring, waardoor je ons niet snel vergeet. Met als doel dat professionals PEAK-IT zien als een energieke, jonge en hippe organisatie waar alles mogelijk is. Dat gaat om meer dan alleen goede arbeidsvoorwaarden; bij ons ga je het avontuur aan.

Naast dat wij startende IT-professionals beloven een vliegende start te maken in hun IT-carrière, bieden wij een loopbaan waarin je kan doorgroeien, ontwikkelen en uitgedaagd wordt: een carrière, die naar grote hoogte stijgt. Dat bracht ons begin 2019 op het idee om onze beloftes letterlijk te nemen; de ultieme ervaring van een IT-carrière op grote hoogte. Zo konden IT-professionals bij ons daadwerkelijk beleven hoe avontuurlijk PEAK-IT is.

Op 25 maart 2019 kregen 15 nieuwe collega’s de mogelijkheid om hun arbeidscontract op grote hoogte te tekenen.

Op 25 maart 2019 kregen 15 nieuwe collega’s de mogelijkheid om hun arbeidscontract op grote hoogte te tekenen tijdens een rondvlucht in een privéjet over Nederland. Vanaf Rotterdam The Hague Airport gingen zij de lucht in vergezeld door drie IT-Recruiters en Director Operations Richard Stassen. Het was letterlijk het hoogtepunt van onze ‘Vliegende Start’-campagne. De campagne stond in het teken van de droomstart van je carrière. Met ons eigen marketingteam, bestaande uit drie personen, organiseerden we zelf het evenement en de volledige campagne eromheen, zonder hulp van externe bureaus. Zowel voor als na de campagne produceerden we diverse teasers, beelden, een socialmediacampagne, advertenties en tekstproducties.

Wat was de impact van de case?

Onze doelstelling was om gedurende de campagne (maart en april 2019) minimaal 400 IT-professionals te laten solliciteren via de website. Uiteindelijk solliciteerde 32 procent meer professionals dan de doelstelling op onze vacatures en was er sprake van een verdubbeling in het aantal websitebezoeken. De campagne droeg tevens flink bij aan de merkherkenbaarheid en naamsbekendheid van PEAK-IT. Zo groeide het aantal volgers op de verschillende kanalen veel meer dan normaal. LinkedIn kende een groei van 10 procent, Facebook van 5 procent en Instagram van maar liefst 156 procent. Ook het bereik op de kanalen nam flink toe met ruim 60 procent.

De campagne genereerde een mediawaarde van meer dan 145.000 euro en ruim 24 miljoen views.

Bovendien genereerde de campagne een mediawaarde van meer dan 145.000 euro en ruim 24 miljoen views. Met deze campagne behaalden we ook de nodige publiciteit in zowel landelijke als vakmedia. Onder meer De Telegraaf, Metro, het Algemeen Dagblad, Emerce, AGConnect en Computable vonden onze campagne het benoemen waard. Zelfs recent nog werden wij door de landelijke media (NRC) genoemd omtrent onze ‘Vliegende Start’-campagne. Sinds de lancering van deze campagne inspireerden we daarmee andere organisaties uit de IT-branche. Denk aan het solliciteren in een luchtballon of het verkrijgen van een adellijke titel.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

We willen professionals niet alleen laten zien wat we te bieden hebben, maar ze dit ook daadwerkelijk laten ervaren. In onze ogen is de mens een cruciale factor op een IT-afdeling. Onze IT-professionals vervullen deze belangrijke rol en daarom vinden wij het essentieel om continu te investeren in hun ontwikkeling. Zo kunnen zij het beste uit zichzelf halen, ontwikkelen en doorgroeien. Met deze actie bewezen we dat wij onderscheidend zijn ten opzichte van de concurrentie.

Uniek aan deze campagne is dat we alles zelf intern hebben opgezet. Zonder hulp van buitenaf.

Zo konden IT-professionals op een unieke manier ervaren hoe het is om bij PEAK-IT in dienst te zijn. Dit motiveerde ook toekomstig talent om onderdeel te willen zijn van ons team. Uniek aan deze campagne is dat we alles zelf intern hebben opgezet. Zonder hulp van buitenaf zijn we in samenwerking met de afdelingen Marketing en Recruitment in staat geweest om deze campagne zelfstandig uit te voeren.

vliegende start bij peak-it

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

PEAK-IT heeft deze campagne volledig intern opgezet. De media werden aangehaakt door het PR-bureau. De volgende afdelingen en personen waren betrokken bij de ‘Vliegende Start’ campagne. Ook de figuranten in het promotiemateriaal zijn eigen medewerkers.

Intern:

  • Recruitment: o.a. Chantal Truijens, Emelia Inees, Wesley Baatje
  • Directie: Richard Stassen, Jojanneke van ‘t Land
  • Marketing: Maaike Berger, Debbie van Oostrum en Sander Meulemans

Extern:

  • PR-bureau (Koolhoven & Partners)

vliegende start peak-it

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 31 maart 2020 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners