Waarom Manpower in Amsterdam ruim 50 flexkrachten een swapfiets bood (inzending Manpower)

Door swapfietsen te bieden voorzien we flexmedewerkers niet alleen van duurzaam vervoer, maar maken we de hoofdstad ook een stukje mobieler. Lees de hele case van Manpower die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2020.

Redactie Op 19 maart 2020 Gem. leestijd 3 min132x gelezen
Deel dit artikel:
Waarom Manpower in Amsterdam ruim 50 flexkrachten een swapfiets bood (inzending Manpower)

Omschrijving van de case

Recruitment gaat natuurlijk verder dan werven. Denk bijvoorbeeld aan retentie; hoe houd je huidige flexkrachten tevreden? Dit gaat verder dan het bieden van arbeidsvoorwaarden, want je bindt medewerkers pas echt als je hen voorziet van oplossingen op maat.

Daarom nemen wij van je graag mee in de unieke manier hoe wij Amsterdamse flexkrachten aan Manpower weten te binden.
In de binnenstad van Amsterdam, waar de meeste kandidaten werken, is de mobiliteit al jaar en dag een probleem. Fietsen houdt onze medewerkers gezond en draagt bij aan een schonere stad en een beter bereikbaar Amsterdam.

Fietsen houdt onze medewerkers gezond en draagt bij aan een schonere stad.

Daarom hebben wij Swapfiets opgezocht voor een partnership. Wij willen onze flexmedewerkers namelijk allemaal voorzien van een goed werkende fiets waarmee zij zich eenvoudig door de stad kunnen verplaatsen.

Met dit initiatief spelen we in op het groeiende mobiliteitsprobleem in de hoofdstad. Fietsen houdt onze medewerkers gezond en het draagt bij aan een schonere stad en een beter bereikbaar Amsterdam. Dankzij deze samenwerking met Swapfiets helpen we onze flexkrachten verder en dragen we tegelijkertijd bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van gemeente Amsterdam.

Wat was de impact van de case?

Uiteindelijk hebben 56 flexmedewerkers een swapfiets gekregen. Flexkrachten hebben aangegeven gemotiveerder naar het werk te gaan en zich even gebonden voelen aan Manpower als aan de opdrachtgever. Dit is in veel gevallen de Gemeente Amsterdam geweest.

Uiteindelijk hebben 56 flexmedewerkers een swapfiets gekregen.

Ook hebben we punten gescoord met onze partnership, aldus de countrymarketeer van Swapfiets: “Wij zijn ontzettend trots dat we samen met Manpower het leven van zoveel flexkrachten een stukje aangenamer maken. Naast de vele voordelen voor de gezondheid en het klimaat, is het voor bewoners van grote steden vanwege de drukte en parkeerproblemen steeds aantrekkelijker om over een bedrijfsfiets te beschikken. Met dit initiatief benutten we de voordelen van flexibel vervoer optimaal. En samen met Manpower geven we invulling aan de mobiliteitsbehoefte van werknemers.”

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze case moet de Werf& Award verdienen omdat het mes aan zoveel kanten heeft gesneden. Als grote organisatie moet je jouw steentje bijdragen in actuele ontwikkelingen; duurzaamheid is hier een groot onderdeel van. Door flexkrachten te helpen aan een fiets draag je hier aan bij en help je andere ondernemers ook. Dat is waar Manpower voor staat. Om bij te dragen aan retentie door flexmedewerkers te voorzien van een fiets is creatief en verdient een onderscheiding!

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Chris Reijers (Manpower), Peter Hut (Manpower), Pien Fromink (Swapfiets)

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 31 maart 2020 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
Talent.com
ToTalent.eu
WBNRS