Gem. leestijd 3 min  634x gelezen

Met deze werkenbij-site zette KLM zich ook als IT-werkgever op de kaart

Werf& Nieuwsbrief

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Met deze werkenbij-site zette KLM zich ook als IT-werkgever op de kaart

Als IT-werkgever was KLM nooit zo bekend. Een nieuwe werkenbij-site moet dat veranderen, en ‘beleving’ is daarbij centraal gesteld. Het leidt tot nu toe onder meer tot een betere cultural fit met sollicitanten.

Lees de hele case van EN HR solutions die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2018.

Omschrijving van de case

KLM is bekend als een van ‘s werelds grootste luchtvaartmaatschappijen. Minder bekend is dat alles binnen KLM draait om informatietechnologie. Zonder IT geen luchtvaart. Maar hoe vind je die nieuwe generatie IT-professionals en hoe maak je KLM bekend als innovatieve IT-werkgever?

Er moest een onderscheidende site komen die het verhaal van KLM IT duidelijk overbrengt

Die vraag bereikte EN HR solutions, specialist in recruitment outsourcing, die vervolgens aan de slag ging met een volledige rebranding van de werkenbij-site van KLM IT. Er moest een site komen die onderscheidend was en die het verhaal van KLM IT duidelijk op de doelgroep overbrengt. Volledig ingericht volgens het (employer) brand, met als doel trainees en andere IT-professionals te enthousiasmeren en activeren. En natuurlijk: mobile first.

In gesprek met medewerkers, van managers tot trainees

EN HR solutions organiseerde eerst verschillende conceptsessies, verdiepte zich in de behoefte van zowel de organisatie als de gewenste doelgroep en ging in gesprek met de medewerkers, van management tot trainees. Opvallende fotografie, scherpe content, eenvoudige navigatie en een optie voor tweetaligheid, zorgden vervolgens voor een nieuwe werken-bij website die bijdraagt aan een optimale candidate experience.

Wat was de impact van de case?

De werkenbij-site heeft de beleving rondom KLM als IT-werkgever veranderd:

  • Het heeft de IT-afdeling en de lopende projecten binnen KLM beter op de kaart gezet.
  • De betrokkenheid onder medewerkers is toegenomen (gemeten aan de hand van toename sociale interacties).
  • Sollicitanten hebben voorafgaand een duidelijker beeld van KLM als IT-werkgever en de impact van de werkzaamheden. Hierdoor zijn de kandidaten beter voorbereid op het gesprek en wordt er een betere ‘culture fit‘ waargenomen.
  • KLM IT is aantrekkelijker geworden onder een van de belangrijkste doelgroepen van het bedrijf: trainees.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

EN HR solutions laat met deze case zien dat recruitment ook anders kan. Een werkenbij-site ontwikkelen is misschien geen unieke en nieuwe prestatie, het uiteindelijke product is dat echter wel.

Van begin tot het eind wordt de bezoeker meegenomen in de wereld van KLM

Als je goed naar de website kijkt, merk je dat het hier maar om één ding draait: beleving. Door transparante en eerlijke communicatie krijgt KLM IT een herkenbaar gezicht. Van begin tot het eind wordt de bezoeker meegenomen in de wereld van KLM. In tekst, in beeld; de gehele website ademt de cultuur van de luchtvaartmaatschappij. ‘Dat is hoe recruitment anno 2018 hoort te zijn’, zeggen ze bij EN HR solutions.

KLM_mock_1200x732

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

KLM

  • Simone van Leeuwen – Recruiter
  • Sintia Liefveld – Recruiter

EN HR solutions

  • Nikki van der Post – Content Marketeer
  • Kees van Ardenne – Designer
  • Jolien Bijhouwer – Online Recruitment Marketeer
  • Rob de Vormer – Online Recruitment Marketeer

Overig

  • Rick Klaassen en Dennis Aarts – IT Development
  • Frank van den Burg – Fotograaf
  • Caroline van Leuven – Vertaalster

En speciaal dank aan alle medewerkers van KLM IT die hebben meegeholpen.

Kom naar de uitreiking!

De Werf& Awards van 2018 worden donderdag 17 mei uitgereikt tijdens Werf& Live in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Onder meer Hudson’s Bay komt daar vertellen hoe zij hun werving aanpakken. Wie zich voor 16 maart inschrijft, profiteert nog van een korting van maar liefst 70 euro. Wie zich met een team van minstens 3 mensen inschrijft, krijgt tot die tijd bovendien nog eens 25 procent korting op de totaalprijs. Wil je gebruik maken van deze teamkorting, stuur dan even een mailtje.

  • Meteen inschrijven kan hier

 

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners