2018 agendapunt nummer 1: Google for Jobs

Bas van de Haterd Op 25 januari 2018
Gem. leestijd < 1 minuut 312x gelezen
Deel dit artikel:
2018 agendapunt nummer 1: Google for Jobs

Ik heb er al eerder over geschreven: Google for Jobs. De belangrijkste ontwikkeling waarschijnlijk voor 2018, er van uit gaand dat ze de oversteek naar Europa maken.

Smart Recruiters, een ATS dat als één van de eerste een Google-for-Jobs integratie en optimalisatie had ziet de resultaten bij hun klanten in de VS: 10% meer gratis sollicitanten. Johnson & Johnson in de VS zag 18% hogere kans (conversie) dat iemand solliciteerde.

Als ik nu kijk naar de cijfers die ik bij de meeste van mijn klanten zie is de impact van Google nu al groot, waarbij een deel ‘verstopt is’ omdat mensen via Google naar Indeed gaan en daar verder klikken. Die impact zal enkel groter worden.

Je website klaar maken voor Google-for-Jobs is prioriteit 1 in 2018 wat mij betreft.

Dit artikel geeft een mooi relaas over de impact die Google meestal heeft als ze een markt betreden, gekoppelt met een aantal actiepunten. Laten we beginnen er een paar te noemen.

  1. Zorg dat je website mobile toegankelijk is (responsive).
  2. Zorg dat je vacatures zijn opgebouwd volgens de Google standaard.
  3.  Zorg dat je op de hoogte bent en blijft van de details die in een vacature moeten staan die je vacature hoger laten scoren in Google. Wat we nu weten is dat het exacte adres van belang is (dus niet enkel standplaats) en ook het salaris noemen positief meeweegt.
  4. Google kijkt ook naar conversie, dus zorg voor een duidelijke solliciteermogelijkheid (knop).

Let vooral op je analytics als Google for Jobs eenmaal live gaat in Europa en zorg dat je nu vast klaar bent voor deze verandering.

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners