Ampelmann Study Weekender (inzending Ampelmann Operations)

Redactie Op 15 maart 2019 Gem. leestijd 4 min247x gelezen
Deel dit artikel:
Ampelmann Study Weekender (inzending Ampelmann Operations)

Ampelmann Study Weekender biedt studenten een rustige studieplek vlak voor de drukste tentamenperiodes. Volledig gefaciliteerd en gratis voor de student. Lees de hele case van Ampelmann Operations die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case Ampelmann Operations

Omschrijving van de case

De tentamenperiode is weer begonnen. Je kent het wel – je begint altijd net te laat met studeren en het weekend voor de tentamens moet je echt nog even aan de bak. Helaas zijn in de weekenden de faculteiten gesloten en is de UB in Delft overvol. Echt in rust en kalmte studeren is er niet bij en stress om een studieplekje is het laatste waar je zin in hebt. Hoe fijn zou het zijn als je zeker bent van een plek waar je in rust kan studeren en lekkere koffie krijgt? En dat je de deur niet uit hoeft want er is lunch geregeld en je kan de hele dag door koekjes en fruit pakken? En dat allemaal voor noppes? To good to be true? Nee hoor! Dat vind je bij Ampelmann op het hoofdkantoor in Delft tijdens de Ampelmann Study Weekender!

Ampelmann gooit sinds januari 2018 haar deuren open in de weekenden van de drukste tentamenperiodes. Het wordt voor en door studenten georganiseerd. Het concept is ontstaan door in te leven in de studenten in de behoefte van de studenten gecombineerd met de ‘why not?’ mentaliteit van Ampelmann.

Ampelmann belooft dus een rustige en ruime studieplek voor iedere student. Met de hele dag door koffie, thee, koeken, fruit en lunch. We hebben expliciet niet gekozen voor het doen van een praatje, of een andere verplichting waar de studenten aan moeten commiteren. Voor de 5e editie op rij bieden wij 150 plekken aan per Study Weekender, zowel op zaterdag als op zondag. De vorige editie was binnen 10 minuten volgeboekt en het FOMO effect bij de studenten was aanwezig.

Klinkt too good to be true voor de studenten. Waar zit de adder onder het gras? Helemaal nergens. We vinden het belangrijk dat de studenten met een prettig gevoel bij ons kunnen studeren. Zonder dat ze lastig gevallen worden door verplichtingen zoals bijvoorbeeld naar een bedrijfspresentatie te luisteren. Wel hebben we op onze schermen door het pand informatie staan over onze vacatures of mogelijkheden voor studenten. Ook laten we onze mascotte ‘Ampie’ koekjes uitdelen om de studenten

Wat was de impact van de case?

Wanneer blijkt een concept echt een succes? Als anderen je proberen te kopiëren en het niet lukt ???? Dit is een low effort (qua geld en organisatie) maar high impact case (brand awareness).

De kracht van het concept is dat het voor en door studenten is dus we hebben goed begrip van de wensen en behoeften van deze doelgroep. Elementen van succes/impact:

  • mooi pand, dichtbij waar de student woont
  • Eigen werkstudenten die als ambassadeurs de organisatie op zich pakken en hun netwerk aanboren (mond-tot-mond reclame en creeëren van buzz)
  • Bij promotie vooraf gebruik van social media afgestemd op doelgroep: facebook, Instagram + whatsapp
  • De afgelopen 3 edities waren de beide weekend dagen binnen 10 minuten vol
  • Schatting van bereik is ruim 2.500 per editie
  • Tijdens het weekend hebben we vooral indirecte werving en marketing: tv schermen die filmpjes van onze producten, diensten en mensen laten zien, 1 bord met vacatures en afstudeeropdrachten bij de coffee corner. Team van 10 Ampelmann studenten + 3 medewerkers die in branded shirts rond lopen om vragen te beantwoorden. We plaatsen Instagram live stories tijdens het weekend. Die gemiddeld door 200 man in 24u bekeken worden
  • Verwijzingen naar de Ampelmann Study Weekender bij sollicitaties van studenten voor vacatures en opdrachten
  • Voorbeeld persoonlijk ontvangen briefje: Dankje voor gebruik van je bureau dit weekend ???? [naam] P.S. Dit is een geweldig bedrijf!
  • Opbouw e-mailadressen van technische studenten doelgroep

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De Ampelmann Study Weekender is een concept als geen ander. Het is geen doorsnee inhousedag of een business course. Het is 100% afgestemd op de studiebehoefte van een student zonder dat er gepushed wordt op werving of marketing.

Het concept heeft zichzelf bewezen en studenten zouden het onwijs missen als het er niet meer zou zijn, omdat er simpelweg niet voldoende werkplekken zijn voor alle studenten in Delft gefaciliteerd door de TU/HHS. Het is een low effort – high impact-case.

Het kost ons per studieplek minder dan 10 euro. Als je dit vergelijkt met een business course voor 20 Delfste studenten waaraan we hebben deelgenomen, waar we omgerekend 175 euro per deelnemer hebben betaald, is voor ons het organiseren van de Ampelmann Study Weekender op alle fronten lucratiever.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • 10 Ampelmann studenten en 3 Ampelmann medewerkers die tevens BHV-ers zijn.

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 9 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
HROffice
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.