Bepaal je wervingsstrategie op basis van huidige en toekomstige ontwikkelingen [adv]

Anja van Kemenade Op 25 oktober 2017 Gem. leestijd 2 min1132x gelezen
Deel dit artikel:
Bepaal je wervingsstrategie op basis van huidige en toekomstige ontwikkelingen [adv]

Welke arbeidsmarkttrends en kengetallen zijn in 2018 voor jou van belang? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Vertaal cijfers en trends naar arbeidsmarktkansen

Dinsdag 21 november 2017 organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie het seminar Arbeidsmarkttrends 2018-2022. Wat zijn de actuele onderwerpen op de arbeidsmarkt en hoe vertaal je deze op de korte termijn door naar het aantrekken van talent, het inspelen op veranderd zoekgedrag en met impact profileren op de kandiatenmarkt. Tegelijkertijd staan we stil bij de lange termijn waarin we moeten voorsorteren op zaken als flexibiliteit, internationalisering, candidate experience en de nieuwe KPI’s op het gebied van het lean inrichten van het recruitmentproces.

Een seminar vol met data, kennis, nieuwe inzichten en praktische vertalingen. Je wordt verrast met nieuwe inzichten, de laatste nieuwtjes en geprikkeld om sterk en onderscheidend een arbeidsmarktplan te maken voor 2018 en verder.

Programma

Deze dag neemt Aad van der Werf alle deelnemers mee in de actualiteit van de huidige arbeidsmarkt en de belangrijkste ontwikkelingen. Deze inleiding mondt uit in een workshop waarin de belangrijkste trends en disruptive ontwikkelingen worden geïnventariseerd. Na de workshop geeft Aad zijn reflectie op de aangedragen trends & ontwikkelingen en vult deze verder aan met alle nationale en internationale ontwikkelingen die het speelveld op de arbeidsmarkt op dit moment veranderen en een nieuwe kleur geven.

De markt is veranderd, waardoor employer branding, social media, mobile first en de rol van het eigen ATS veranderen. Termen als candidate experience, l(pre)boarding, lean recruitment proces, predictive data in het ATS en nieuwe referral strategieën veranderen het landschap en bepalen wie wint op de arbeidsmarkt. In deze sessie gaat Geert-Jan Waasdorp langs alle belangrijkste internationale ontwikkelingen en worden deze vertaald in een workshop om duiding te geven voor de eigen organisaties.

Talent is allesbepalend. Maar hoe kunnen de ‘statements’ over talent waar plannen over worden volgeschreven, concreet omgezet worden in acties waardoor talent gaat schijnen… Trots zijn we om een zeer talentvolle spreker (met olympisch goud) te mogen verwelkomen die zich dag en nacht bezighoudt met het koesteren en ontwikkelen van talent.

Op de hoogte zijn van de laatste trends?

Wil jij ook op de hoogte zijn van de laatste trends voor nu en de toekomst en een middag de gelegenheid hebben om met vakgenoten ideeën op te doen? Lees meer en/of download de factsheet met alle informatie. Direct inschrijven kan natuurlijk ook, bij inschrijving samen met meerdere collega(‘s) kunt u gebruik maken van de combinatiekorting.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Mysolution
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.