Bureau zoekt de beste baksteenverkoper

Martijn Hemminga Op 07 april 2010
Gem. leestijd 2 min 1498x gelezen
Deel dit artikel:

Reclamebureau OgilvyOne Worldwide start deze week de zoektocht naar de beste verkoper ter wereld. Het product dat verkocht moet worden is universeel en alledaags: een baksteen. De finalisten strijden tijdens het reclamefestival in Cannes om een fellowship van drie maanden bij OgilvyOne. 

Youtube
De zoektocht vindt plaats via Ogilvy’s eigen kanaal op YouTube, youtube.com/ogilvy. Ook is de wedstrijd te volgen via andere social media, zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. Ervaring in het sales-vak is geen vereiste om deel te nemen aan de wedstrijd die in 15 landen wordt gehouden. Wedstrijddeelnemers vanaf 18 jaar kunnen tot 16 mei op het YouTube-kanaal video’s uploaden van 1 tot 2 minuten. Voor een eerlijke beoordeling moeten alle inzendingen in het Engels zijn en pitchen de deelnemers voor hetzelfde product. Een doodgewone baksteen. Want: “Kun je een baksteen verkopen, dan kun je waarschijnlijk alles verkopen”, aldus Mat Zucker, Executive Creative Director bij Ogilvy New York, de bedenker van de wedstrijd.

Een jury, bestaande uit executives van OgilvyOne, Ogilvy & Mather, IBM en Salesforce.com beoordelen de inzendingen, na een publieke stemming op onder meer creativiteit en effectiviteit. De beste deelnemers worden geïnterviewd en moeten een schriftelijke opdracht uitvoeren. Hierna reizen de drie finalisten af om een sales-pitch voor een bestaand product te presenteren bij het Cannes Lions International Advertising Festival. De prijs is een fellowship bij OgilvyOne Worldwide, waarbij de winnaar gaat meehelpen met het schrijven van de 21st Century Guide to Selling. Video’s kunnen worden ingezonden tot dinsdag 16 mei.

Ode aan Ogilvy
OgilvyOne Worldwide, deel van de Ogilvy & Mather Worldwide, brengt met deze wedstrijd een ode aan de oprichter David Ogilvy. Hij begon zijn carrière als salesman met de huis aan huis verkoop van Aga cookers. Dit ging hem zo goed af dat Aga hem vroeg om een handboek voor andere verkopers te schrijven.
Bron: Reclameweek

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners