Campagne van de week: ‘Hero, Hub, Help’ voor de NH Hotel Group

Zomaar even een leuke recruitmentvideo produceren? Zo werkt het allang niet meer. Bij NH Hotel Group kozen ze voor een ‘Hero, Hub, Help‘-strategie. En helemaal mobile first. Wat bedoelen ze daarmee? En hoe pakt dat uit?

Peter Boerman Op 01 oktober 2019
Gem. leestijd 2 min 946x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: ‘Hero, Hub, Help’ voor de NH Hotel Group

Net als vele andere hotels, is ook de NH Hotel Group dringend op zoek naar personeel. Alleen al in Nederland staan er momenteel ruim 200 vacatures open. Maar ja, hoe vind je die mensen, en hoe onderscheid je je ten opzichte van al die anderen die op zoek zijn?

Alleen al in Nederland staan er momenteel ruim 200 vacatures open bij NH Hotel Group.

De NH Hotel Group kwam daarvoor uit bij het Amsterdamse videoproductiebureau FJ. Zij ontwikkelden een heuse ‘video journey voor het merk, en helemaal mobile first (natuurlijk). Het bureau hanteert een zogeheten Hero, Hub, Help-strategie, gebaseerd op ideeën van Google, en bedoeld om de aandacht van de kijker eerst te grijpen, vervolgens vast te houden en ten slotte om de kijker terug te laten komen voor antwoorden op vragen waarvan je weet dat ze leven onder je doelgroep. Zo is er ‘Hero‘-content in de vorm van een video van ongeveer een minuut, die alle aspecten van het werk bij de hotelketen belicht:

Hub met die content

Bij ‘Hub‘-content draait het er dus om de aandacht van de kijker vast te houden. Hiervoor produceerde FJ drie video’s die zich specifiek richten op de drie moeilijkst te vervullen vacaturegebieden; Kitchen, Service en Frontdesk. Deze video’s benadrukten het idee van de ‘NH Family’ en de doorgroeimogelijkheden die ze bieden en activeren werkzoekenden om te solliciteren.

De ‘Help’-content is voor deze campagne overigens niet geproduceerd. Dit is content die direct op vragen en behoeften van je kijkers kan reageren (oftewel: ‘always-on pull content bedoeld voor je kerndoelgroep’). Maar zover is het in deze videoserie dus (nog) niet. Wel is er nog ultrakort videomateriaal geproduceerd, onder het motto ‘Join The Family’:

In één klap meerdere doelen

De videocampagne is bedoeld om in één klap NH Hotel Group als aantrekkelijke werkgever neer te zetten én tegelijk drie specifieke vacatures te belichten, aldus FJ. ‘Met een HR-campagne die sterk afwijkt van de standaard.’ Het videoproductiebureau noemt met name de Hero-video ‘perfect voor het genereren van awareness. Hij is gedurfd en emotioneel. De spijker precies op zijn kop qua sfeer, boodschap en beeldtaal.’

nh hotel group behind the scenes
Een ‘behind the scenes’-foto van de campagne

NH Hotel Group: eerste universiteit in de sector

De NH Hotel Group is een van oorsprong Spaanse keten, die in Nederland onder meer bekend is van de nhow-hotels en het Grand Hotel Krasnapolsky. Begonnen in 1978, is het momenteel een van de 25 grootste hotelketens ter wereld, met ruim 400 hotels in 30 markten. In totaal werken er zo’n 19.000 mensen. De werkcultuur wordt omschreven als ‘jong, dynamisch, informeel, ontspannen, internationaal en resultaatgericht’. De keten was in 1996 de eerste in de hotelsector die een eigen bedrijfsuniversiteit oprichtte.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners