Candidate experience to the max! (inzending T-Mobile)

De Arbeidsmarkt Experience is een uniek wervingsmiddel om specifieke doelgroepen een interactieve sollicitatie-ervaring en relevante content te bieden. Lees de hele case van T-Mobile, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2022.

Redactie Op 01 april 2022 Gem. leestijd 3 min174x gelezen
Deel dit artikel:
Candidate experience to the max! (inzending T-Mobile)

Omschrijving van de case

Soms heb je meer nodig dan alleen tekst en beeld en wil je een kandidaat echt laten ‘ervaren’ hoe het is om bij je te werken. T-Mobile daagde hiervoor Getnoticed uit om in samenwerking met Experience Republic een unieke digitale sollicitatie-ervaring te creëren voor kandidaten. Het resultaat: een 360-graden experience met interactieve hotspots, audio samples, links en video’s.

T-Mobile maakte een 360-graden experience met interactieve hotspots, audio samples, links en video’s.

Hierin wordt de kandidaat verwelkomd door de CEO en de Chief People Officer. Kan een virtual tour worden gevolgd door het hoofdkantoor of een T-Shop. Of stapt de kandidaat letterlijk in de lift naar het gewenste vakgebied en relevante vacatures. Als sollicitant beslis je dus zelf wat je wilt zien en weten. Deze experience draagt hierdoor bij aan een persoonlijke candidate journey en verhoogt de kwaliteit van het selectieproces. Serious next level arbeidsmarktcommunicatie dus!

Wat was de impact van de case?

De sollicitant heeft met deze experience een nog persoonlijker en meer interactieve sollicitatie-ervaring. Doordat de sollicitant zoveel aansprekende content kan zien zal dit bijdragen aan de kwaliteit en kwantiteit van de sollicitaties. Het selectieproces wordt hierdoor kwalitatiever en het verhoogt het aantal sollicitanten. Dit alles draagt bij aan het versterken van het employer brand van T-Mobile.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De Arbeidsmarkt Experience biedt een vernieuwende unieke beleving voor werkzoekenden om een potentiële werkgever te ervaren en zo gevoel te krijgen bij de cultuur en werksfeer van de organisatie. De implementatie op de nieuwe T-Mobile werkenbij-site teammagenta.nl laat dit op een geheel eigen wijze zien.

Deze experience stelt kandidaat en werkgever op een interactieve manier aan elkaar voor.

Met deze onderscheidende experience worden kandidaat en werkgever op een interactieve manier aan elkaar voorgesteld. Dit is een innovatie die serieuze impact kan hebben op het wervingsproces, de candidate experience en het employer brand. Een recruitmenttool om te omarmen in deze competitieve arbeidsmarkt. T-Mobile is al gestart!

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Getnoticed
  • T-Mobile
  • Experience Republic

Meer weten?

Bekijk hier alle inzendingen van 2022 voor de Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Adver-Online Group
BRANDMANNEN
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Pro Contact
Ravecruitment
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Timetohire
ToTalent.eu
WBNRS