Cultural Fit: innovatieve gedragscans voor sollicitanten (inzending PwC)

PwC en Neurolytics hebben innovatieve gedragscans ingezet voor de fit van nieuwe sollicitanten met huidige teams en delen graag de eerste inzichten! Lees de hele case van PricewaterhouseCoopers, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2022.

Redactie Op 01 april 2022
Gem. leestijd 3 min 302x gelezen
Deel dit artikel:
Cultural Fit: innovatieve gedragscans voor sollicitanten (inzending PwC)

Omschrijving van de case

Neurolytics en PwC hebben samen intern de organisatie (medewerkers op individueel en team niveau) en extern nieuwe kandidaten getest met employer branded gedragscans (videoscans). Dit is een compleet nieuwe manier van kijken naar menselijk gedrag, voor zowel je medewerkers als nieuwe kandidaten. Er is intern in de organisatie getest met de Neurolytics Scan, om een ‘cultuur baseline‘ neer te zetten en inzicht te krijgen in de organisatie-engagement, werk/cultuurvoorkeuren en stresslevels van medewerkers.

Met de scan krijg je inzicht in: wie voegen er echt wat toe aan het team?

Dit om inzicht te krijgen in de teams en organisatie, om vervolgens te kijken en vergelijken met nieuwe kandidaten. Wie passen er goed of voegen echt wat toe aan het team/organisatie? De oplossing wordt gebruikt om in een uitdagende markt nieuwe kandidaten naar je toe te trekken met eigen employer branding/bedrijfsspecifiek en om kandidaten te selecteren die passen in jouw specifieke team/organisatie.

Wat was de impact van de case?

  • Door co-creatie een unieke en korte kandidaatervaring ontwikkeld (voor zowel medewerkers als kandidaten; kort, bedrijfsspecifiek, interactief via video)
  • Inzichten voor sollicitanten in cultuur- en werkvoorkeuren, organisatie-engagement en stressniveaus, stressbestendigheid. Dit terugkoppelen in korte rapporten om mensen te helpen en hoe zij daarmee kunnen omgaan. Ook gaven we vragen terug aan sollicitanten die zij in interviews kunnen stellen. Zo kunnen ze voor zichzelf erachter komen of zij ergens gelukkig gaan worden.
  • Inzicht voor de organisatie in passende profielen/cultuurvoorkeuren/samenstelling van je interne teams, zodat je datagedreven je teams kunt ontwikkelen en de juiste passende mensen daarin kan aannemen (van onderbuik naar data).
  • Tastbare objectieve data geven aan recruiters/hiring team over menselijke soft skills, betrokkenheid, motivatie, stress om tijd te spenderen aan de juiste kandidaten.
  • Versnelling en modernisering van het proces (<15% minder tijd nodig).

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Omdat PwC en Neurolytics samen voor het eerst naar compleet andere/’human skills‘ data hebben gekeken, nieuw voor de HR/recruitment-markt. Wij stellen ons een wereld voor waarin mensen worden geholpen en beoordeeld op wie zij zijn, in plaats van hoe zij overkomen op anderen. Competenties en hard skills zijn aan te leren, wij als mensen zijn echter uniek en maken écht het verschil.

In deze case hebben we met een volledig nieuw en wetenschappelijk product gekeken naar menselijke skills.

Decennialang evalueerden mensen anderen op basis van dezelfde data (vragenlijsten, psychometrie, gamification) zonder voorspellende stappen voorwaarts te maken. We geven om mensen en hun wellbeing, werk- en levensgeluk en begrijpen hoe werk mensen gelukkig of ellendig kan maken. In deze case hebben we met een volledig nieuw en wetenschappelijk product (paper gepubliceerd in Nature) gekeken naar menselijke skills zoals intrinsieke betrokkenheid, motivatie, zelfvertrouwen, nervositeit en stressniveaus en -bestendigheid.

Het team van Neurolytics

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Felix Hermsen – Neurolytics
  • Bas Vliegenthart – PwC

Meer weten?

Bekijk hier alle inzendingen van 2022 voor de Werf& Awards.

 

Deel dit artikel:

Onze partners Bekijk alle partners