De volgende stap in psychometrische assessments: je pizza voorkeur

Bas van de Haterd Op 20 april 2016 Gem. leestijd 1 min82x gelezen
Deel dit artikel:

pizzaDe laatste tijd ben ik zeer betrokken bij nieuwe vormen van psychometrisch onderzoek. Hoe kan je iemands karakter vaststellen door andere zaken dan de op (veel) vragen gebaseerde assessments. Van games (hoe je die speelt) tot micro expressies. Nu is er een nieuw onderzoek bij gekomen: wat je eet zegt iets over je karakter.

Goed, misschien moet er nog wat meer onderzoek naar gedaan worden, maar…. het is leuk om eens te kijken naar een van de favoriete onderwerpen van veel mensen: pizza.

Zo stelt het onderzoek bijvoorbeeld dat een Hawaii Pizza zegt dat je zelfverzekerd, rustig en tevreden bent. Om ansjovis als favoriet te hebben moet je wel vasthoudend, koppig en een durfal zijn. Immers, er zijn heel veel mensen die dat niet willen en je verpest de hele pizza ermee.

Een pizza met champignons maakt je ‘gegrond’, open en vrijgevig. Pepperoni maakt je zorgzaam, ongecompliceerd en gezellig. Het is de meest bestelde variant in de VS namelijk.

Nou ja, lees ze allemaal maar in dit artikel.

Conclusie

Leuk onderzoek, maar het gaat volledig in op alle vooroordelen, iets dat je volgens mij juist wilt vermijden bij psychometrische testen. Immers, die heb je al genoeg n.a.v. wat er op een CV staat.

 

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

123film
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Apply
BRANDMANNEN
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Cooble
Employer Brand Builders
Freshheads
Guruz
Indeed
Intelligence Group
JEX
Jobdigger
Monsterboard
Pro Contact
Radancy
Recruitercode
Recruitment Accelerator
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
RecruitNow
SendtoDeliver
Staff Capital
SteamTalmark
Textmetrics - Smart AI writing software voor  tekstoptimalisatie
the HERD
Tigris
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
WBNRS
Wees Vaardig
Your Talent Agency