Over de gelaagdheid van de Generatie D van Defensie

Met Generatie D bouwde Defensie aan een van de meest spraakmakende campagnes van de laatste jaren. Het is de gelaagdheid erin die het verschil maakt, aldus hoofd arbeidsmarktcommunicatie Paul Klaessen. Wat bedoelt hij daar precies mee?

Peter Boerman Op 09 mei 2023 Gem. leestijd 3 min219x gelezen
Deel dit artikel:
Over de gelaagdheid van de Generatie D van Defensie

Ja, de zwaarbewapende militair in camouflagepak? Die kennen we wel. Maar dat Defensie elk jaar ook 1.000 tot 1.500 burgermedewerkers zoekt? Mensen voor in de ict, de techniek, de catering, zelfs controllers? Dat is allemaal wat minder bekend. En dan is er ook nog de ‘flinke ambitie’ om te groeien tot 20.000 reservisten, wat ook nog eens zo’n 1.000 extra ‘deeltijdmilitairen’ per jaar betekent. Dat zijn niet allemaal mensen die je alleen maar kunt werven met spectaculaire gevechtsbeelden en andere heldhaftige militaire toeren.

‘Met Generatie D heb je het nog niet over banen, je hebt het over een gevoel van werken bij Defensie.’

Hoe dan wel? De vorig jaar gestarte Generatie D-campagne laat in elk geval een heel ander geluid horen, en een ander beeld zien. En het mooie is: je kunt er alle kanten mee op, aldus hoofd arbeidsmarktcommunicatie Paul Klaessen. ‘Het is de gelaagdheid die het verschil maakt’, vertelde hij recent in de podcast Hier is AMC tegen Marcel van der Quast. ‘Met Generatie D heb je het nog niet over banen,...

Dit artikel gratis lezen?

Dit artikel is alleen beschikbaar voor Werf& Pro leden.

Waarom een Werf& Pro account super handig is:

  • Je krijgt toegang tot exclusieve content.
  • De homepage wordt aan de hand van jouw voorkeuren weergegeven.
  • Je ontvangt 2 keer per week onze nieuwsbrief;
  • Je krijgt 10% korting op al onze events*
  • Je ontvangt speciale aanbiedingen van onze partners.
  • Je download gratis het Jaarboek 2022/2023

*Exclusief RLN events

Maak binnen 1 minuut een gratis Werf& Pro account.

Registreren Al een account? Log dan hier in

Meer weten?

Benieuwd naar wat Paul Klaessen als hoofd arbeidsmarktcommunicatie van Defensie nog meer te vertellen heeft over Generatie D? Dat hoor je 16 mei, tijdens Werf& Live. Kijk hier voor meer informatie, of bestel meteen je tickets:

Werf& Live

Lees ook

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

123film
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Apply
BRANDMANNEN
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Cooble
Digitaal bureau Elephant
Employer Brand Builders
Freshheads
Guruz
iD Employer Marketing & Media
Indeed
Intelligence Group
JEX
Jobdigger
LEF Media
Monsterboard
Pro Contact
Radancy
RAFT
Recruitercode
Recruitment Accelerator
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
RecruitNow
SendtoDeliver
Staff Capital
SteamTalmark
Textmetrics - Smart AI writing software voor  tekstoptimalisatie
the HERD
Tigris
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
WBNRS
Wees Vaardig
Your Talent Agency