Een toffe job bij Hoppenbrouwers (inzending Hoppenbrouwers Techniek BV)

Redactie Op 05 maart 2019
Gem. leestijd 3 min 574x gelezen
Deel dit artikel:
Een toffe job bij Hoppenbrouwers (inzending Hoppenbrouwers Techniek BV)

De jeugd heeft de toekomst in de techniek! De vlogserie ‘een toffe job bij Hoppenbrouwers’ laat zien wat werken in de techniek is en hoe leuk het is. Lees de hele case van Hoppenbrouwers Techniek BV die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case Hoppenbrouwers Techniek BV

Omschrijving van de case

Hoppenbrouwers Techniek BV is een moderne totaalinstallateur met ruim 950 medewerkers vanuit verschillende locaties in Nederland. Het is een familiebedrijf met een historie van ruim 100 jaar, afgelopen jaar hebben wij het Predicaat Koninklijk mogen ontvangen en het keurmerk Beste Werkgever 2017-2018. We werken daarnaast aan mooie projecten en zijn gespecialiseerd in Elektrotechnische en Werktuigbouwkundige installaties, Industriële automatisering, Beveiliging, Sprinklertechniek, Datanetwerken, Inspectie, Onderhoud, Service, Duurzame energie en Dakbedekkingen.

De enorme arbeidsmarktkrapte voor technisch personeel vraagt om een andere aanpak. We zijn continue bezig met nieuwe instroom mogelijkheden en spreken zoveel mogelijk een brede doelgroep aan.

Enkele feiten om te zien welke doelgroepen voor ons belangrijk zijn:
• Jaarlijks bieden we 125 studenten een stageplaats aan
• We hebben 135 BBL-leerlingen en Duale studenten in dienst.
• 35 Zij-instromers (loopbaanswichers)
• 950 medewerkers
• Technisch ervaren vakmensen

De jeugd heeft de toekomst in de techniek! Een toffe job bij Hopenbrouwers heeft daarom als doel:
• De jeugd/jongeren/scholieren/jongvolwassenen via de vlogs enthousiasmeren voor de techniek
• Hoppenbrouwers als potentiële werkgever een gezicht geven: laten zien wie we zijn, waar we voor staan en hoe leuk het is om hier en in de
techniek te werken.
• Een YouTube kanaal waar bezoekers ook de video’s kijken omdat ze als fun worden gezien.
• Doormiddel van de vlogs een positieve beeldvorming achterlaten over techniek

Wat was de impact van de case?

De campagne loopt als 13 delige serie, waar tweewekelijks, op vrijdag, een nieuwe aflevering online komt. De eerste 4 afleveringen staan online

VLOG1# 18 januari 2019 – Monteur Brandbeveiliging – 8.800 views
VLOG2# 1 februari 2019 – Monteur Inbraakbeveiliging – 16.051 views
VLOG3# 15 februari 2019 – HBO Duaal student – 9.203 views
VLOG4# 1 maart 2019 – Werkvoorbereiders Industriële Automatisering – 4.500 views

De campagnes lopen goed online en we ontvangen veel leuke reacties. Het is nog te kort om te zeggen wat het oplevert aan sollicitanten maar we zien in de eerste maanden t.o.v. van vorig jaar wel en stijging in de sollicitanten. Ook onze medewerkers zijn enthousiast en we zien dat het goed gedeeld wordt via hun eigen social media kanalen. Medewerkers zijn trots op het eindresultaat en hun vak. Ze komen zich nu vrijwillig melden met de vraag of we een VLOG van hun cluster of bepaalde functie willen maken. Lotte is inmiddels een intern begrip geworden. De gedachte bestaat al wel om een vervolg serie van de VLOGS te maken. We denken nu al aan leuke techniek challenges die de jeugd gaan aanspreken. In de toekomst zouden we het liefst zelf een medewerker laten vloggen, maar er heeft zich tot nog toe niemand gemeld die dat durft en wil helaas.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

In de enorme arbeidsmarktkrapte binnen de technische branche heeft de jeugd de toekomst. Er heerst een bepaald beeld bij de techniek wat vaak niet klopt met de werkelijkheid. Voor technische bedrijven als ons dus belangrijk om de jeugd en ouders te enthousiasmeren voor de techniek. Het laat de mogelijkheden zien van functies, werken aan mooie projecten en doorgroei mogelijkheden binnen ons bedrijf. De VLOG serie ‘een toffe job bij Hoppenbrouwers’ is daar een mooi voorbeeld van.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Samen met PEP is het concept bedacht.
Linsey Thielen, Job Marketeer Hoppenbrouwers
Ellen Vermeer, directeur personeelszaken
Antoinette Boleij, Hoofd Communicatie

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 15 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners