HR is allang geen ondersteunende rol meer – het is een strategische spil in elke organisatie. Wil jij als HR-professional niet aan de zijlijn staan, maar echt het verschil maken? Deze workshop geeft je de inzichten én tools om dat waar te maken.
Masterclass Selecteren zonder vooroordeel
Trek zonder vooroordeel de beste talenten aan
Wil jij als recruitmentprofessional, HR-specialist of hiring manager leren hoe je zonder vooroordelen de beste talenten aantrekt en een inclusievere werkomgeving creëert? Onze Masterclass Selecteren zonder vooroordeel biedt jou de kans om je recruitmentproces kritisch onder de loep te nemen, te ontdekken waar de bias zijn intrede doet en welke invloed dit heeft op de beslissingen in het proces.
In deze interactieve training krijg je inzicht in het ontstaan van onbewuste vooroordelen en hoe wij beslissingen nemen. Je leert waarom iedereen bevooroordeeld is en hoe je hiermee om kunt gaan. Daarna maken we de vertaalslag naar recruitment en ontvang je praktische tools en technieken om de bias zoveel mogelijk uit het proces te halen. Denk aan het inzetten van gestructureerde interviews, anoniem solliciteren en bias-checklists. We gaan een stap verder: je oefent met concrete casussen en leert hoe je je stakeholders overtuigt om biasvrije werving centraal te stellen binnen je organisatie.
Het resultaat? Meer diversiteit in je kandidatenpool, eerlijke selectieprocedures, en uiteindelijk een inclusievere organisatiecultuur.
Meer informatie over deze masterclass?
Lees meer, download de factsheet en/of schrijf je direct in >>
Masterclass Recruitment Marketing Automation
De juiste boodschap op het juiste moment
Op 14 april organiseren we de Masterclass Recruitment Marketing Automation. In deze interactieve training ontdek je het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation (RMA). We nemen je mee door het hele proces en werken aan jouw eigen praktijkcasus.
Recruitment Marketing Automation gaat verder dan enkel het uitsturen van vacatures of eenmalig adverteren. Het draait om:
- Het opbouwen van een waardevolle talentpool
- Gepersonaliseerde communicatie
- Conversie naar concrete hires
Het gaat om een structurele aanpak waarmee je in beeld blijft bij latent talent.
Uit onderzoek blijkt dat mensen gemiddeld 7 contactmomenten nodig hebben voordat ze overgaan tot actie. Recruitment Marketing Automation speelt hierop in door kandidaten op het juiste moment en met de juiste boodschap te benaderen, passend bij hun fase in het besluitvormingsproces.
Daarnaast zorgt Recruitment Marketing Automation ervoor dat je als werkgever een verhaal neerzet dat blijft hangen. Kandidaten die voor jouw verhaal kiezen, blijven vaak langer bij je werken. Het draait niet alleen om het invullen van een vacature, maar om het bouwen van merkvoorkeur en het aantrekken van kandidaten die zich verbonden voelen met jouw organisatie.
Tijdens de training behandelen we alle belangrijke aspecten van Recruitment Marketing Automation, waaronder data, employer branding en contentmarketing. Je leert hoe je een talentpool opbouwt en uitbreidt, hoe je jouw recruitment funnel optimaliseert en hoe je data en inzichten kunt toepassen om jouw content perfect af te stemmen op de verschillende fases waarin kandidaten zich bevinden. Een belangrijk onderdeel is dat je zelf actief aan de slag gaat met elk onderwerp, zodat je na de training precies weet wat je moet doen en hoe je dat kunt aanpakken.
Meer informatie over deze masterclass?
Lees meer, download de factsheet en/of schrijf je direct in >>
Arbeidsmarktcommunicatie Leer-& Intervisietraject
Til jezelf en je werk naar een hoger niveau
Ben jij een medior of senior professional die zich bezighoudt met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment (marketing)? Dan weet je hoe waardevol het is om te sparren met vakgenoten over jouw aanpak en plannen. Om te leren van andere organisaties, geïnspireerd te worden door experts en een kritische externe blik te betrekken bij jouw vraagstukken.
Samen met de Werkgeversarchitecten organiseren wij het Arbeidsmarktcommunicatie Leer- & Intervisietraject. De meerwaarde van dit traject:
- Je wordt elke sessie persoonlijk begeleid door docenten Bianca en Anne-Britt. Je wordt meegenomen in de theoretische kaders en de trends & ontwikkelingen die voor jou van toepassing zijn.
- Je krijgt de kennis en tools aangereikt om jezelf te ontwikkelen tot een nog betere professional en adviseur.
- Je kunt jouw specifieke vragen inbrengen en samen pakken we deze aan.
- Je gaat concreet aan de slag met jouw projecten.
- Je hoort hoe andere organisaties vergelijkbare uitdagingen aanpakken.
- Je maakt onderdeel uit van een intervisiegroep, waarmee je zowel binnen als buiten de sessies kunt sparren. Deze ‘tijdelijke collega’s’ bieden een frisse blik en inspiratie.
- Je gaat naar huis met concrete tips en verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast ontvang je nieuwe inspiratie en creatieve ideeën vanuit je intervisiecollega’s én De Werkgeversarchitecten.
Masterclass Werven via Video
Online video is niet meer weg te denken uit ons leven. Ook voor arbeidsmarktcommunicatie wordt video steeds belangrijker, want video geeft verhalen een extra dimensie. En biedt in tijden van corona ook extra mogelijkheden. Zeker nu we veel moeten thuiswerken is je online communicatie nog meer van belang. Hoe pak je dit nu op? Van vacature in videovorm en werkgeversvideo voor employer branding tot livestream. Een video is misschien wel dé manier om jouw potentiële werknemer een inkijkje in je bedrijf te geven.
In de deze masterclass krijg je inzicht in hoe arbeidsmarktcommunicatie video eruit ziet en hoe je er direct mee aan de slag kan gaan. De start van de masterclass is op 4 november om 12.00 uur en eindigt om 17.00 uur.
Lees meer of schrijf direct in >>
Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-wvv *
Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-wvv *
Live online class sourcing
In deze online class krijg je inzicht in wat er bij sourcing komt kijken en hoe je dat kunt toepassen. De start van de live online class op 7 mei is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
Live online class video solliciteren
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het remote sollicitatie proces eruit ziet en een gesprek gevoerd kan worden. De start van de live online class op 14 mei is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
Live online class Recruitment Tech: Tools & trends
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het recruitment tech landschap eruit ziet en wat de laatste trends zijn. Na de online training wordt de Recruitment Tech Guide 2020 naar je gestuurd die je gratis ontvangt mits je je uiterlijk 9 april aanmeldt. De start van de live online class op 23 april is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
Live online class arbeidsmarkt- en recruitmentdata
In deze online class laat Geert-Jan Waasdorp 10 unieke databronnen zien waar je heerlijk uit kunt shoppen voor presentaties en recruitmentdoeleinden. De start van de live online class is op 16 april om 9.00 uur en eindigt om 10.30 uur.
Live online class remote recruitment
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het remote sollicitatie proces eruit ziet en een gesprek gevoerd kan worden. De start van de live online class op 9 april is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het online sollicitatie proces eruit ziet en wat de mogelijkheden zijn een gesprek goed te voeren. Verder geeft Rob van Elburg, veelvuldig geroemd als Lead Recruiter (O.a. LinkedIn, Computable & Intermediair), je handvatten hoe je met de inzet van diverse methodieken het online sollicitatie proces optimaal uitvoert en op welke manier je het beste een online gesprek kan voeren.
Resultaat:
- Direct handvatten voor een goed online gesprek
- Do’s & Dont’s binnen het online sollicitatie gesprek
- Welke methoden gaan jou helpen bij een goed online sollicitatie proces
Deze online training is met name bedoeld voor recruiters die het eigen online sollicitatie proces beter willen maken. Je hoeft geen specifieke kennis te hebben, maar bent vooral benieuwd naar handvatten om jouw recruitment te optimaliseren met de inzet van diverse online methodieken.
Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.
Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation
Succesvol werven aan de hand van e-commerce principes
Op 20 & 21 november 2024 staat de zevende editie van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation op het programma. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.
Met Recruitment Marketing Automation krijg je grip op unieke kandidaten die je naar je toe wilt halen. Hierdoor kun je adequaat reageren op toekomstige personeelsbehoeften. Optimaliseer je funnel en realiseer succesvolle hires, vooral voor uitdagende profielen. Leer welke kanalen en welk type content het beste aansluiten bij je doelgroep en volg het gedrag van latent zoekende kandidaten op de voet.
Het draait allemaal om verleiding en het bouwen van merkvoorkeur bij latent zoekende kandidaten. Hierbij speelt content een cruciale rol. Daarom zetten we de kracht van content in om het proces efficiënter en effectiever te maken. Terwijl we als mensen nog steeds de regie behouden. Dankzij de data en inzichten die we verkrijgen, kunnen we content vormgeven die perfect aansluit bij verschillende doelgroepen en de fases waarin zij zich bevinden.
Ontdek met ons de mogelijkheden van Recruitment Marketing Automation en zet de eerste stap naar een vernieuwende en succesvolle aanpak van jouw recruitmentstrategie.
Deze tweedaagse laat alle disciplines langskomen van recruitment marketing & automation, met de belangrijkste kennisdragers van dit onderwerp. Belangrijk onderdeel van de training is dat je ook zelf actief aan de gang gaat met elk onderwerp, zodat je weet en richting hebt over wat je na de training gaat doen.
Dit doen we:
- Maximaal 16 deelnemers
- In 1 keer 2 dagen (incl. één overnachting)
- Veel interactie, oefeningen en intervisie
- Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn gemiddeld 4 tot 6 uur bezig met de voorbereiding
- De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
- Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht
Combikorting
De deelnamekosten voor deze tweedaagse zijn € 1999,- bij één persoon en € 3.600,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-rma.*
Meer informatie over deze tweedaagse opleiding?
Lees meer, download de factsheet en/of schrijf je direct in >>
Online Masterclass Recruitment Marketing
Programma
Ontvangst is vanaf 10.15 uur en het programma begint om 10.30 uur. Om 17.30 uur wordt de masterclass afgesloten.
Welkom en kennismaking
Vind de onzichtbare kandidaat
De ‘passive’ candidate bestaat, maar is alleen niet via de traditionele recruitmentkanalen te vinden. In dit gedeelte gaan we deze kandidaat in kaart brengen en tevens de (online) communities, mobile apps en websites waar je ‘m wel gaat treffen.
Lunch
Tech en data
De belangrijkste drivers van recruitment marketing zijn data en ‘tech’. Nieuwe innovaties, veelal gedreven of ondersteund door data, waardoor je meer succes haalt uit referral, het ATS, leads uit de traffic op websites, webinars of nieuwsbrieven en vacature ads.
Waarom jouw organisatie?
Om impact te maken op talent, moet je hem of haar in het hart raken: verrassen. Het creëren van een gevoel en een ijzersterk verhaal hebben. Geloofwaardig, authentiek en onderscheidend. Met welk verhaal over jouw organisatie verleid je je kandidaat?
Nieuwe spelregels
Slimmer werven of harder werken? Meer mediadruk of 1 op 1 benadering? 100 personen in een funnel voor 1 hire of juist maar 5? En op welke manier gebruik je bijvoorbeeld Whatsapp of Instagram in je werving? De huidige arbeidsmarkt, maar vooral het huidige talent vraagt aan jou om andere benaderingsstrategieën.
Vragen en afronding
Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de docent en collega-deelnemers.