Webinar Week 6 t/m 10 februari 2023

De Werf& en ZiPconomy Webinar Week 2023
Van 6 tot en met 10 februari 2023 delen boegbeelden, specialisten en ervaringsdeskundigen op de arbeidsmarkt hun kennis met jou tijdens de 11e Webinar Week van Werf& en ZiPconomy. Wil jij ook in 1 week op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen op het gebied van vast en flex? Nieuwsgierig naar de laatste trends op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Dan mag je de Webinar Week zeker niet missen.
Programma
Op dit moment wordt hard gewerkt aan de invulling van het programma. Elke dag staat in het teken van een thema. Voor deze editie ziet dat er zo uit:
- Maandag 6 februari: Digitalisering, automatisering en data
- Dinsdag 7 februari: Professioneel inhuren in de praktijk
- Woensdag 8 februari: Employer Branding
- Donderdag 9 februari: Successtories
- Vrijdag 10 februari: Goed opdrachtgeverschap / werkgeverschap
Het programma vind je hieronder. De komende dagen zal dit worden aangevuld
Als flexbureau is het niet altijd eenvoudig om de juiste kandidaten te werven. Er komt steeds meer bij kijken: marketing, recruitment en een onvergetelijke kandidaat beleving. De kandidaat van sollicitatie tot en met loonstrook begeleiden op één solide basis, dat is waar een Total Talent Solution voor jou het verschil kan maken.
Na deze sessie weet je:
- Wat een Total Talent Solution kan betekenen voor jouw organisatie;
- Hoe je de competitie ver achter je laat;
- Waarom een Total Talent Solution de oplossing is voor een onvergetelijke kandidaatbeleving.
Benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Volg dan dit webinar van Maikel Neelen.
Naar de inschrijfpagina
Meer instroom en waardevol talent verbinden met je organisatie. Inzicht hierin is cruciaal. Terugkijken is belangrijk, maar vooruitkijken, daar draait het om.
In dit webinar nemen we je mee in onze visie op Staffing Analytics. Aan de hand van 2 praktische voorbeelden laten we zien hoe succesvolle bureaus beter inzicht krijgen in de bijdrage van marketing aan de omzet en de verbinding met medewerkers om meer talent aan te trekken en uitstroom te voorkomen.
Na deze sessie weet je:
* hoe succesvolle bureaus grip en inzicht krijgen op hun key data
* hoe dashboards je business effectiever en succesvoller maken
* hoe je eenvoudig de belangrijkste verbeterpunten in de talent journey in kaart brengt
* hoe je de shift maakt van rapporteren naar inzicht en vooruitkijken
Naar de inschrijfpagina
Schrijf heldere en inclusieve (vacature)teksten met een smart writing software voor tekstoptimalisatie. Data-driven schrijven lastig? Zeker niet! Wij laten je zien hoe het eenvoudiger kan.
Na dit webinar weet je:
* Hoe je al je (arbeids)communicatie duidelijk en inclusief kunt schrijven met een smart writing software als Textmetrics.
* Hoe belangrijk data-driven schrijven is als toevoeging op de traditionele manier van vacatureteksten schrijven
* Hoe data-driven schrijven ervoor kan zorgen dat het bereiken van de perfecte kandidaat appeltje eitje is
Naar de inschrijfpagina
Tijdens ons webinar nemen we je mee in de laatste ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt. We bespreken opvallende trends in het vacatureaanbod op organisatie-, locatie- en beroepsniveau. We laten je daarnaast zien hoe skills kunnen helpen om het gat tussen vraag- en aanbod kleiner te maken.
Na deze sessie weet je:
* Wat de laatste trends op de Nederlandse arbeidsmarkt zijn.
* Waar (verrassende) kansen liggen voor jouw recruitment of leadgeneratie.
* Hoe skills je kunnen helpen in je werving- en selectieprocessen.
* Hoe je arbeidsmarktdata voor jou kunt laten werken.
Naar de inschrijfpagina
Tijdens dit webinar vertelt Marius van den Hombergh je hoe de kracht van data en voortdurende automatisering de toekomst van recruitment bepalen.
Naar de inschrijfpagina
Men heeft het vaak over de War for Talent om te verwijzen naar het belangrijke en soms moeilijke proces van het werven én behouden van de beste talenten. Dit geldt niet alleen voor vast personeel, maar ook voor freelancers. In een competitieve arbeidsmarkt, hebben ZZP'ers ruime keuze uit verschillende opdrachtgevers. Daarom is het van groot belang om ervoor te zorgen dat talentvolle freelancers voor jouw organisatie kiezen, goed werk leveren en ook graag terugkomen voor de volgende opdracht. Maar hoe zorg je hiervoor?
Tijdens deze sessie gaan wij internationale voorbeelden en best practices bespreken over:
- Employer/Freelance value propositions en het pitchen van opdrachten
- Het inwerken van freelancers
- Het delen van feedback
- Relatieonderhoud voor toekomstige opdrachten
Na deze sessie ken je de best practices voor:
- Het pitchen en aantrekkelijk maken van jouw opdracht/opdrachtgever
- Onboarding van ZZP’ers
- Het delen van effectieve feedback
- Het opbouwen en managen van een talentpool van de beste freelancers
Naar de inschrijfpagina
Nederland telt op dit moment meer dan 1,6 miljoen zzp’ers. Het is de snelst groeiende groep werkenden op de Nederlandse arbeidsmarkt, met een aandeel van ruim 17% van de Nederlandse werkzame beroepsbevolking. Aangejaagd door de schaarste op de arbeidsmarkt, de roep – van met name de jongere generatie - om vrijheid en flexibiliteit en ondersteund door platformtechnologie lijkt deze ontwikkeling alleen maar te versnellen.
De voorgenomen plannen van Karien van Gennip, minister Sociale Zaken en Werkgelegenheid, lijken hier haaks op te staan. Ben jij al bekend met de 3 sporen om de balans te herstellen in de huidige arbeidsmarkt? Wat betekenen de ontwikkelingen rondom het zzp-dossier voor jou als opdrachtgever? In dit webinar geeft Business Development Director Paul Oldenburg een kijkje achter te schermen bij de Tweede Kamer en bieden zij inzicht in welke mogelijkheden dit overlaat voor jouw organisatie om succesvol én compliant samen te werken met zzp’ers.
Na dit webinar:
• Ben je op de hoogte van alle actuele politieke ontwikkelingen op het gebied van het zzp-dossier.
• Krijg je inzicht om wet- en regelgeving naar de inhuursituatie van jouw organisatie te vertalen.
• Bieden we jouw concrete handvatten om – buiten de gebaande paden, maar 100% compliant - externe professionals in te kunnen zetten.
Naar de inschrijfpagina
Het herziene SNA keurmerk dat 1 februari van start gaat kent een aantal aanzienlijke wijzigingen voor uitleners van personeel. Dit keurmerk met zijn wijzigingen zal als ondergrens gaan fungeren bij de komst van het verplichte certificeringsstelsel dat voor alle uitleners van arbeid gaat gelden per 1 januari 2025. Denk daarbij aan het hebben van goed werkende procedures en een systematiek om fouten te ontdekken en te voorkomen. Paul Heinrichs van Bureau Cicero neemt u mee in deze ontwikkelingen en zal vanuit zijn inspectie ervaring concreet voorbeelden kunnen delen.
Deze sessie brengt je:
- Praktische tips omtrent nieuwe eisen SNA keurmerk
- Tips hoe samenwerking tussen opdrachtgever en uitzendbureau te professionaliseren
- Een doorkijk naar de verplichte certificering uitzendbureau
Naar de inschrijfpagina
Er wordt al jaren geroepen dat er een War on Talent komt. Inmiddels is die voorspelling meer dan uitgekomen omdat er over de gehele line een schreeuwend tekort is aan personeel. Niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. We hebben gezien dat na de wereldwijde lockdowns door de pandemie, mensen zijn gaan schuiven qua werk. Deze beweging heeft het proces van krapte op de arbeidsmarkt versneld. En dit tekort aan mensen is niet tijdelijk, het zal zo blijven. Ondanks een eventuele recessie die we op ons af zien komen.
Dit betekent dat werkgevers creatiever moeten zijn om talent te werven en vast te houden. Een doelgroep die deze pijn kan gaan verzachten zijn de 50-plussers. Gedurende Covid hebben hebben 50-plussers in grote getale hun baan opgezegd. Ze zijn met vervroegd pensioen gegaan, zijn minder gaan werken of zijn wat anders gaan doen. We zien nu dat veel 50-plussers wel (meer) zouden willen blijven werken maar dan op hun eigen voorwaarden. Flexwerk of flextijd zijn voorbeelden hoe deze groep met veel werkervaring te verleiden. En je als werkgever ook juist over de landsgrenzen heen moeten denken en kijken om het talent te vinden die je zoekt.
In dit webinar wordt besproken wat dit betekent voor werkgevers en recruiters/staffing bureaus. Wat zijn de trends en ontwikkelingen en wat kan je doen om de 50+ doelgroep aan je te binden. Waar moet je aan denken en wat moet je als werkgever of intermediair vooraf al regelen?
Na deze sessie weet je wat de laatste trends en ontwikkelingen zijn voor de arbeidsmarkt. Er zal worden toegelicht wat je kan doen als organisatie om de 50+ workforce te faciliteren en wat daar voor nodig is.
Naar de inschrijfpagina
In dit webinar legt Marc Nijhuis, voorzitter van brancheorganisatie Bovib, precies uit wat de plannen van het kabinet zijn rond de vervanging van de Wet DBA. Wat de gevolgen zijn voor opdrachtgevers en bureaus. En welke politieke speelruimte er nog ligt.
Net voor het Kerstreces kwam minister Van Gennip immers naar buiten met de hoofdlijnen van nieuwe regels omtrent het inhuren/inzetten van zzp’ers. In rap tempo zullen die hoofdlijnen de komende maanden verder ingevuld worden. Snel daarna start al het wetgevingsproces.
De nieuwe regels kunnen ingrijpend zijn voor een deel van de zzp-markt. De Bovib zet daarnaast stevig in om ook ruimte te houden om zzp’ers in te huren.
Tijdens die webinar:
• Leer meer over welke wetgeving er aankomt
• Krijg inzicht in de politieke speelruimte die er nog ligt
• Begrijp hoe je je (inhuur)strategie kan aanpassen om klaar te zijn voor deze nieuwe realiteit
Naar de inschrijfpagina
Candidate Generation.
Van recruiters en recruitmentteams wordt tegenwoordig het uiterste gevraagd. Ze moeten niet alleen voldoende kandidaten vinden om hun pijplijn te vullen, maar ook passieve kandidaten aantrekken in een lawaaierige, concurrerende, door technologie gedreven markt.
De noodzaak om in deze markt pijplijnen te vullen met diverse kandidaten - rekening houdend met interne kandidaten, referrals, stagiairs, freelancers, gig-workers en andere soorten talent - maakt recruitment complexer dan ooit tevoren en vergroot het belang van marketing, je werkgeversmerk, sourcing en schaalbaarheid.
Het is tijd geworden voor een aanpak a la 2023
Nu traditionele wervingsstrategiën minder effectief zijn en "sourcing" alleen niet meer volstaat, doe je er beter aan om voor een meer marketinggerichte aanpak te kiezen. Het marketingproces van vraagontwikkeling (demand generation) - het creëren van een groep geïnteresseerde klanten en hen overtuigen om te kopen of met een vertegenwoordiger te spreken - kan worden toegepast op recruitment. Candidate Generation volgt deze aanpak.
In deze sessie ontdek je wat de voordelen van Candidate Generation zijn en hoe je dit binnen je eigen organisatie kunt implementeren.
Je moet deze sessie volgen:
- Omdat je veel tijd kunt besparen door Candidate Generation toe te passen
- Omdat met alleen employer branding je dit jaar niet de strijd gaat winnen
- Omdat je door marketing, sourcing en tech te combineren een persoonlijke kandidaat ervaring op schaal aan kunt bieden.
Naar de inschrijfpagina
Verwacht een stuk inzicht en concrete tips en tricks voor recruitment en arbeidsmarkcommunicatie in de mbo doelgroep. Hoe breng je jouw employer brand in een vroeg stadium tot in de haarvaten van het mbo.
Naar de inschrijfpagina
We zijn een cruciaal decennium voor klimaatverandering ingegaan. Wat kan jij als organisatie bijdragen en wat betekent dit voor het duurzaam personeelsbeleid?
Dit is het moment voor actie!
Om organisaties te ondersteunen, bieden we een blauwdruk voor het bereiken van organisatorische duurzaamheid, met bruikbare inzichten voor het ontwikkelen van de cultuur, vaardigheden en visie die nodig zijn om over te schakelen naar een groenere, schonere manier van werken.
Na deze sessie heb jij 3 concrete stappen om de groene transitie binnen jouw personeelsbeleid op te pakken en aanvullende tips om bepaalde valkuilen te ontlopen.
Naar de inschrijfpagina
In een schaarse markt is het van groot belang om de juiste middelen in te zetten, om zo de juiste kandidaten te vinden. Of het nu gaat om vaste werving of om inhuur, het bereiken van de juiste kandidaat vraagt om een doelgerichte aanpak.
Na dit webinar weet je:
- Welke aanpak minder goed werk
- Welke aanpak goed werkt
- Wat de laatste trends zijn
Naar de inschrijfpagina
De Rijksoverheid is sinds jaar en dag een grote afnemer van inhuur. Door het grote volume, de verschillende profielen en lange inzetten is zij aantrekkelijk voor leveranciers en freelancers. VROM startte met het automatiseren en centraliseren van tijdelijke opdrachten, interne mobiliteit en inhuur. Dat initiatief is bij de vorming van rijksbrede shared service organisaties overgegaan naar Binnenlandse Zaken. Nétive is vanaf het prille begin betrokken bij de grote ambitie die de overheid heeft om de inhuurketen te optimaliseren. Intussen ondersteunt Nétive al 20 jaar bij het halen van wisselende doelstellingen van het inhuurprogramma. Van kostenbesparing, compliance, forecasting tot en met volledig elektronisch bestellen en factureren. Tijdens deze sessie kijken we terug, samen met Caroline Wiemer, (Strategisch Adviseur O&P Rijk) naar de eerste 20 jaar, het heden en de toekomstplannen binnen de Rijksoverheid.
Na deze sessie weet je: Welke uitdagingen op het gebied van inhuur de Rijksoverheid had en hoe ze deze het hoofd heeft geboden met de inzet van een VMS.
Hoe de Rijksoverheid kijkt naar de toekomst van inhuur en de inzet van technologie.
Naar de inschrijfpagina
Opnieuw komen er nieuwe regels en wetten voor uitzenders, detacheerders en zzp-bemiddelaars. Ze kunnen een flinke impact hebben op het businessmodel van uitzenders, detacheerders, zzp-bemiddelaars maar ook consultancy bureau. Zo wordt compliance een boardroom kwestie. Het gaat gelden als belangrijkste hygiëne variabele van de bedrijfsstrategie van ondernemingen actief in de bemiddeling van personeel.
Het bieden van zekerheden en oplossingen aan inleners en uitleners zal vaak langs de lijn van de regelgeving spelen. Wie heeft de juiste werkvormen en contracten op een rij en kan keuzes bieden?
Stef Witteveen en Alexander Kist van W&RK Advies nemen u mee in de achtergronden van de totstandkoming van dit nieuwe overheidsbeleid. Ze laten zien waar de bedreigingen, maar ook kansen, liggen. En hoe ondernemingen zich tijdig kunnen voorbereiden.
Naar de inschrijfpagina
Mensen vormen de bloedsomloop van een succesvolle organisatie. Een constante bron van nieuwe kennis, ervaring en energie die de zuurstof vormt voor groei. Bij Circle8 noemen we dit Total Talent Flow, een nieuwe kijk op human capital endus op goed werkgeverschap/opdrachtgeverschap. Vaak focussen organisaties zich op 3 van de 4 individuele aspecten van Total Talent Flow: vinden, binden, en groeien, maar wordt (helpen) doorstromen vergeten. Door het groeien van het talent (de professional, de werknemer) als uitgangspunt te nemen, hem/haar/hen te begeleiden in zijn totale talent flow, binnen en als de tijd daar is ook buiten de organisatie (of opdrachtgever), werk je niet alleen aan het werkgeluk van het talent, maar zorg je ook voor groei van de organisatie/opdrachtgever. Het beste talent, op het juiste moment, op de juiste plek. 'Making it flow, is making it grow'.
Naar de inschrijfpagina
Maudie Derks, CEO Acture Groep, interviewt Florine Onderwijzer, Managing Director of Partner & Professionals Services HeadFirst, over wat is goed opdrachtgeverschap en onze visie daarop. Wat verstaan we onder social responsibility? Waarom is dit belangrijk? Wat heeft HeadFirst daar makkelijk en transparant in gemaakt met slimme techniek en hoe sluit Tulpenfonds daarop aan?
Al deze vragen gaan Maudie en Florine beantwoorden en lichten ook toe wat de samenwerking/partnership is tussen HeadFirst en Tulpenfonds en wat hierin uniek en innovatief is.
Na deze sessie weet je:
- Hoe goed opdrachtgeverschap eruit ziet
- Wat je mag verwachten van een platform
- Welke innovaties er zijn en nog gaan komen in het kader van social responsibility
- Wat slimme techniek voor een opdrachtgever kan doen
Naar de inschrijfpagina
Professionals zijn onmisbaar voor de maatschappelijk gedreven organisaties van Nederland. Met hun kennis, kunde en capaciteit maken zij het verschil. Het werkgeluk van professionals gaat ons aan het hart. We verbinden ze aan onze opdrachtgevers om ze aan de mooiste klussen te helpen. Ondersteunen en adviseren ze bij het administratief, financieel en juridisch regelwerk. En brengen ze in verbinding met een waardevol netwerk van andere professionals.
Ons hart klopt ook voor opdrachtgevers. Wij zorgen dat zij grip krijgen op externe inhuur. En we helpen hen bij het vinden van de juiste professionals. Dat regelen we goed en rechtmatig. Warm, persoonlijk én begrijpelijk.
Naar de inschrijfpagina
Five key takeaways: What works and what doesn’t in offshore/outsourcing recruitment
1. Why use an offshore recruitment service?
* Benefits of using offshore recruitment
* What you can expect when you use this type of service
* How you can measure success
2. How to approach using an offshore recruitment service
* Find out what using an offshore recruitment service is really like
* Discover ways to change your mindset for great results
3. The briefing process
* Get a walk through of the process
* See what the similarities and differences are with what you do with your own clients
4. Managing expectations
* What results are realistic?
5. The human element
* Why developing a positive work culture is important
* Steps Ally Talent Research takes to ensure quality
* Ally’s humanity-led leadership
Why follow Greg’s webinar?
Greg’s approach is straightforward, honest and to the point. He is aware of the negative connotations associated with offshore recruitment services and speaks candidly about the pros and cons of outsourcing candidate research.
This interesting and informative 25-minute presentation will be followed by a Q&A session, where Greg will answer any questions or concerns you may have.
Ally Talent Research, Greg’s company based in India, is built on an ethos of quality, kindness, courage and curiosity. Ally’s commitment to quality runs through every process, from hiring and retaining bright, ambitious and highly qualified analysts, to providing premium candidate research. Ally’s goal? To do the heavy lifting of candidate research for TA Executives and HR departments so that they have more time to spend on business development activities.
Follow this webinar to find out more about Greg’s unique take on offshore recruitment and see if Ally Talent Research is the right fit for you.
Naar de inschrijfpagina
“Geef mij een lijst met de 10 beste arbeidsmarktanalisten in Nederland” of “hoe kan ik me onderscheidend positioneren op de arbeidsmarkt als bank”, of “Met welke niche media kan ik Software Deverlopers het beste bereiken in Roemenië”. De mogelijkheden lijken gigantisch met de komst van ChatGTP en het speelveld van ons vakgebied zal substantieel veranderen. Google, LinkedIn, media-planners, chatbots, software developers, recruiters, tekstschrijvers... op iedereen gaat het impact hebben. Als niet vandaag, dan zeker nog dit jaar. En dan moet ChatGTP 4, 5 en 6 nog komen. Ook in je recruitment- en employer brandingstrategie.....
In dit webinar gaat Geert-Jan Waasdorp interactief met jou op verkenning over wat wel en niet mogelijk is met ChatGTP. Waar ligt de lat? En hoe gaan we er ons voordeel mee doen op de arbeidsmarkt? Waar ligt nog het onderscheidende vermogen voor het employer brand. Jouw inbreng in cruciaal om er een succesvol webinar van te maken... dus be prepared....
Naar de inschrijfpagina
-
Opening dagvoorzitter10:00 - 10:10
-
Opening dagvoorzitter10:00 - 10:15
-
De competitie voorbij met een Total Talent Solution!Als flexbureau is het niet altijd eenvoudig om de juiste kandidaten te werven. Er komt steeds meer bij kijken: marketing, recruitment en een onvergetelijke kandidaat beleving. De kandidaat van sollicitatie tot en met loonstrook begeleiden op één solide basis, dat is waar een Total Talent Solution voor jou het verschil kan maken. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Wat een Total Talent Solution kan betekenen voor jouw organisatie;<br> - Hoe je de competitie ver achter je laat;<br> - Waarom een Total Talent Solution de oplossing is voor een onvergetelijke kandidaatbeleving.<br> <Br> Benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Volg dan dit webinar van Maikel Neelen.<br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>10:15 - 11:00
-
Crisis? In control! 2 Staffing Analytics CasesMeer instroom en waardevol talent verbinden met je organisatie. Inzicht hierin is cruciaal. Terugkijken is belangrijk, maar vooruitkijken, daar draait het om. <br><br> In dit webinar nemen we je mee in onze visie op Staffing Analytics. Aan de hand van 2 praktische voorbeelden laten we zien hoe succesvolle bureaus beter inzicht krijgen in de bijdrage van marketing aan de omzet en de verbinding met medewerkers om meer talent aan te trekken en uitstroom te voorkomen. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> * hoe succesvolle bureaus grip en inzicht krijgen op hun key data<br> * hoe dashboards je business effectiever en succesvoller maken<br> * hoe je eenvoudig de belangrijkste verbeterpunten in de talent journey in kaart brengt<br> * hoe je de shift maakt van rapporteren naar inzicht en vooruitkijken<br> <br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>11:15 - 12:00
-
Digitale arbeidsmarktcommunicatie: duidelijk & inclusiefSchrijf heldere en inclusieve (vacature)teksten met een smart writing software voor tekstoptimalisatie. Data-driven schrijven lastig? Zeker niet! Wij laten je zien hoe het eenvoudiger kan.<br><br> <b>Na dit webinar weet je:</b><br><br> * Hoe je al je (arbeids)communicatie duidelijk en inclusief kunt schrijven met een smart writing software als Textmetrics.<br> * Hoe belangrijk data-driven schrijven is als toevoeging op de traditionele manier van vacatureteksten schrijven<br> * Hoe data-driven schrijven ervoor kan zorgen dat het bereiken van de perfecte kandidaat appeltje eitje is<br> <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>12:30 - 13:15
-
Ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarktTijdens ons webinar nemen we je mee in de laatste ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt. We bespreken opvallende trends in het vacatureaanbod op organisatie-, locatie- en beroepsniveau. We laten je daarnaast zien hoe skills kunnen helpen om het gat tussen vraag- en aanbod kleiner te maken. <br><br> Na deze sessie weet je:<br><br> * Wat de laatste trends op de Nederlandse arbeidsmarkt zijn.<br> * Waar (verrassende) kansen liggen voor jouw recruitment of leadgeneratie.<br> * Hoe skills je kunnen helpen in je werving- en selectieprocessen.<br> * Hoe je arbeidsmarktdata voor jou kunt laten werken.<Br> <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>13:30 - 14:15
-
Van “gut-feeling” naar data-gestuurde beslissingenTijdens dit webinar vertelt Marius van den Hombergh je hoe de kracht van data en voortdurende automatisering de toekomst van recruitment bepalen. <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>14:30 - 15:15
-
Opening dagvoorzitter10:00 - 10:15
-
Best practices voor succesvolle inhuur van ZZP'ersMen heeft het vaak over de War for Talent om te verwijzen naar het belangrijke en soms moeilijke proces van het werven én behouden van de beste talenten. Dit geldt niet alleen voor vast personeel, maar ook voor freelancers. In een competitieve arbeidsmarkt, hebben ZZP'ers ruime keuze uit verschillende opdrachtgevers. Daarom is het van groot belang om ervoor te zorgen dat talentvolle freelancers voor jouw organisatie kiezen, goed werk leveren en ook graag terugkomen voor de volgende opdracht. Maar hoe zorg je hiervoor? <br><Br> Tijdens deze sessie gaan wij internationale voorbeelden en best practices bespreken over:<br> - Employer/Freelance value propositions en het pitchen van opdrachten<Br> - Het inwerken van freelancers<br> - Het delen van feedback<br> - Relatieonderhoud voor toekomstige opdrachten<br> <br><Br> Na deze sessie ken je de best practices voor:<br> - Het pitchen en aantrekkelijk maken van jouw opdracht/opdrachtgever<Br> - Onboarding van ZZP’ers<Br> - Het delen van effectieve feedback<br> - Het opbouwen en managen van een talentpool van de beste freelancers<Br> <Br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>10:15 - 11:00
-
Wat is de toekomst van het werken met zzp’ers?Nederland telt op dit moment meer dan 1,6 miljoen zzp’ers. Het is de snelst groeiende groep werkenden op de Nederlandse arbeidsmarkt, met een aandeel van ruim 17% van de Nederlandse werkzame beroepsbevolking. Aangejaagd door de schaarste op de arbeidsmarkt, de roep – van met name de jongere generatie - om vrijheid en flexibiliteit en ondersteund door platformtechnologie lijkt deze ontwikkeling alleen maar te versnellen. <br><br> De voorgenomen plannen van Karien van Gennip, minister Sociale Zaken en Werkgelegenheid, lijken hier haaks op te staan. Ben jij al bekend met de 3 sporen om de balans te herstellen in de huidige arbeidsmarkt? Wat betekenen de ontwikkelingen rondom het zzp-dossier voor jou als opdrachtgever? In dit webinar geeft Business Development Director Paul Oldenburg een kijkje achter te schermen bij de Tweede Kamer en bieden zij inzicht in welke mogelijkheden dit overlaat voor jouw organisatie om succesvol én compliant samen te werken met zzp’ers.<br><br> Na dit webinar:<br> • Ben je op de hoogte van alle actuele politieke ontwikkelingen op het gebied van het zzp-dossier. <br> • Krijg je inzicht om wet- en regelgeving naar de inhuursituatie van jouw organisatie te vertalen.<br> • Bieden we jouw concrete handvatten om – buiten de gebaande paden, maar 100% compliant - externe professionals in te kunnen zetten.<br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>11:15 - 12:00
-
Kwalitatief goede uitzenders, waarop moet u letten?Het herziene SNA keurmerk dat 1 februari van start gaat kent een aantal aanzienlijke wijzigingen voor uitleners van personeel. Dit keurmerk met zijn wijzigingen zal als ondergrens gaan fungeren bij de komst van het verplichte certificeringsstelsel dat voor alle uitleners van arbeid gaat gelden per 1 januari 2025. Denk daarbij aan het hebben van goed werkende procedures en een systematiek om fouten te ontdekken en te voorkomen. Paul Heinrichs van Bureau Cicero neemt u mee in deze ontwikkelingen en zal vanuit zijn inspectie ervaring concreet voorbeelden kunnen delen. <bR><br> Deze sessie brengt je:<br> - Praktische tips omtrent nieuwe eisen SNA keurmerk<Br> - Tips hoe samenwerking tussen opdrachtgever en uitzendbureau te professionaliseren<Br> - Een doorkijk naar de verplichte certificering uitzendbureau<Br> <Br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>12:30 - 13:15
-
50+ workforce de nieuwe talentpool voor arbeidsmarktEr wordt al jaren geroepen dat er een War on Talent komt. Inmiddels is die voorspelling meer dan uitgekomen omdat er over de gehele line een schreeuwend tekort is aan personeel. Niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. We hebben gezien dat na de wereldwijde lockdowns door de pandemie, mensen zijn gaan schuiven qua werk. Deze beweging heeft het proces van krapte op de arbeidsmarkt versneld. En dit tekort aan mensen is niet tijdelijk, het zal zo blijven. Ondanks een eventuele recessie die we op ons af zien komen. <br><br> Dit betekent dat werkgevers creatiever moeten zijn om talent te werven en vast te houden. Een doelgroep die deze pijn kan gaan verzachten zijn de 50-plussers. Gedurende Covid hebben hebben 50-plussers in grote getale hun baan opgezegd. Ze zijn met vervroegd pensioen gegaan, zijn minder gaan werken of zijn wat anders gaan doen. We zien nu dat veel 50-plussers wel (meer) zouden willen blijven werken maar dan op hun eigen voorwaarden. Flexwerk of flextijd zijn voorbeelden hoe deze groep met veel werkervaring te verleiden. En je als werkgever ook juist over de landsgrenzen heen moeten denken en kijken om het talent te vinden die je zoekt. <br><br> In dit webinar wordt besproken wat dit betekent voor werkgevers en recruiters/staffing bureaus. Wat zijn de trends en ontwikkelingen en wat kan je doen om de 50+ doelgroep aan je te binden. Waar moet je aan denken en wat moet je als werkgever of intermediair vooraf al regelen? <br><br> Na deze sessie weet je wat de laatste trends en ontwikkelingen zijn voor de arbeidsmarkt. Er zal worden toegelicht wat je kan doen als organisatie om de 50+ workforce te faciliteren en wat daar voor nodig is. <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>13:30 - 14:15
-
De nieuwe zzp-wetgeving en de effecten op inhuurIn dit webinar legt Marc Nijhuis, voorzitter van brancheorganisatie Bovib, precies uit wat de plannen van het kabinet zijn rond de vervanging van de Wet DBA. Wat de gevolgen zijn voor opdrachtgevers en bureaus. En welke politieke speelruimte er nog ligt. Net voor het Kerstreces kwam minister Van Gennip immers naar buiten met de hoofdlijnen van nieuwe regels omtrent het inhuren/inzetten van zzp’ers. In rap tempo zullen die hoofdlijnen de komende maanden verder ingevuld worden. Snel daarna start al het wetgevingsproces. De nieuwe regels kunnen ingrijpend zijn voor een deel van de zzp-markt. De Bovib zet daarnaast stevig in om ook ruimte te houden om zzp’ers in te huren. <br><br> Tijdens die webinar: <br> • Leer meer over welke wetgeving er aankomt<br> • Krijg inzicht in de politieke speelruimte die er nog ligt <br> • Begrijp hoe je je (inhuur)strategie kan aanpassen om klaar te zijn voor deze nieuwe realiteit<Br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>14:30 - 15:15
-
Opening dagvoorzitter10:00 - 10:15
-
<a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>10:15 - 11:00
-
De opkomst van Candidate Generation in 2023Candidate Generation.<br> Van recruiters en recruitmentteams wordt tegenwoordig het uiterste gevraagd. Ze moeten niet alleen voldoende kandidaten vinden om hun pijplijn te vullen, maar ook passieve kandidaten aantrekken in een lawaaierige, concurrerende, door technologie gedreven markt. <br><br> De noodzaak om in deze markt pijplijnen te vullen met diverse kandidaten - rekening houdend met interne kandidaten, referrals, stagiairs, freelancers, gig-workers en andere soorten talent - maakt recruitment complexer dan ooit tevoren en vergroot het belang van marketing, je werkgeversmerk, sourcing en schaalbaarheid. <br><br> Het is tijd geworden voor een aanpak a la 2023 Nu traditionele wervingsstrategiën minder effectief zijn en "sourcing" alleen niet meer volstaat, doe je er beter aan om voor een meer marketinggerichte aanpak te kiezen. Het marketingproces van vraagontwikkeling (demand generation) - het creëren van een groep geïnteresseerde klanten en hen overtuigen om te kopen of met een vertegenwoordiger te spreken - kan worden toegepast op recruitment. Candidate Generation volgt deze aanpak. <br><br> In deze sessie ontdek je wat de voordelen van Candidate Generation zijn en hoe je dit binnen je eigen organisatie kunt implementeren.<br><br> Je moet deze sessie volgen:<br> - Omdat je veel tijd kunt besparen door Candidate Generation toe te passen<br> - Omdat met alleen employer branding je dit jaar niet de strijd gaat winnen <br> - Omdat je door marketing, sourcing en tech te combineren een persoonlijke kandidaat ervaring op schaal aan kunt bieden.<Br> <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>11:15 - 12:00
-
<a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>12:30 - 13:15
-
Team Rockstars IT: wat er gebeurt al je je mensen écht op #1 zet<a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>13:30 - 14:15
-
Hoe bereik ik de gouden mbo generatie?Verwacht een stuk inzicht en concrete tips en tricks voor recruitment en arbeidsmarkcommunicatie in de mbo doelgroep. Hoe breng je jouw employer brand in een vroeg stadium tot in de haarvaten van het mbo. <br><Br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>14:30 - 15:15
-
Opening dagvoorzitter10:00 - 10:15
-
<a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>10:15 - 11:00
-
De "Groene Transitie" - is uw personeelsstrategie gereed?We zijn een cruciaal decennium voor klimaatverandering ingegaan. Wat kan jij als organisatie bijdragen en wat betekent dit voor het duurzaam personeelsbeleid? Dit is het moment voor actie! <br> Om organisaties te ondersteunen, bieden we een blauwdruk voor het bereiken van organisatorische duurzaamheid, met bruikbare inzichten voor het ontwikkelen van de cultuur, vaardigheden en visie die nodig zijn om over te schakelen naar een groenere, schonere manier van werken. <br><Br> Na deze sessie heb jij 3 concrete stappen om de groene transitie binnen jouw personeelsbeleid op te pakken en aanvullende tips om bepaalde valkuilen te ontlopen. <br><Br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>11:15 - 12:00
-
Werving en inhuurtrendsIn een schaarse markt is het van groot belang om de juiste middelen in te zetten, om zo de juiste kandidaten te vinden. Of het nu gaat om vaste werving of om inhuur, het bereiken van de juiste kandidaat vraagt om een doelgerichte aanpak. <br><br> Na dit webinar weet je:<br> - Welke aanpak minder goed werk<br> - Welke aanpak goed werkt<br> - Wat de laatste trends zijn<br> <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>12:30 - 13:15
-
Wat bracht 20 jaar VMS binnen de Rijksoverheid?De Rijksoverheid is sinds jaar en dag een grote afnemer van inhuur. Door het grote volume, de verschillende profielen en lange inzetten is zij aantrekkelijk voor leveranciers en freelancers. VROM startte met het automatiseren en centraliseren van tijdelijke opdrachten, interne mobiliteit en inhuur. Dat initiatief is bij de vorming van rijksbrede shared service organisaties overgegaan naar Binnenlandse Zaken. Nétive is vanaf het prille begin betrokken bij de grote ambitie die de overheid heeft om de inhuurketen te optimaliseren. Intussen ondersteunt Nétive al 20 jaar bij het halen van wisselende doelstellingen van het inhuurprogramma. Van kostenbesparing, compliance, forecasting tot en met volledig elektronisch bestellen en factureren. Tijdens deze sessie kijken we terug, samen met Caroline Wiemer, (Strategisch Adviseur O&P Rijk) naar de eerste 20 jaar, het heden en de toekomstplannen binnen de Rijksoverheid. <br><Br> Na deze sessie weet je: Welke uitdagingen op het gebied van inhuur de Rijksoverheid had en hoe ze deze het hoofd heeft geboden met de inzet van een VMS. <br> Hoe de Rijksoverheid kijkt naar de toekomst van inhuur en de inzet van technologie. <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>13:30 - 14:15
-
Compliance als strategische prioriteit voor bureausOpnieuw komen er nieuwe regels en wetten voor uitzenders, detacheerders en zzp-bemiddelaars. Ze kunnen een flinke impact hebben op het businessmodel van uitzenders, detacheerders, zzp-bemiddelaars maar ook consultancy bureau. Zo wordt compliance een boardroom kwestie. Het gaat gelden als belangrijkste hygiëne variabele van de bedrijfsstrategie van ondernemingen actief in de bemiddeling van personeel. <br><br> Het bieden van zekerheden en oplossingen aan inleners en uitleners zal vaak langs de lijn van de regelgeving spelen. Wie heeft de juiste werkvormen en contracten op een rij en kan keuzes bieden? <br> Stef Witteveen en Alexander Kist van W&RK Advies nemen u mee in de achtergronden van de totstandkoming van dit nieuwe overheidsbeleid. Ze laten zien waar de bedreigingen, maar ook kansen, liggen. En hoe ondernemingen zich tijdig kunnen voorbereiden. <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>14:30 - 15:15
-
Opening dagvoorzitter10:00 - 10:15
-
Total talent flow: nieuwe kijk op goed werkgeverschapMensen vormen de bloedsomloop van een succesvolle organisatie. Een constante bron van nieuwe kennis, ervaring en energie die de zuurstof vormt voor groei. Bij Circle8 noemen we dit Total Talent Flow, een nieuwe kijk op human capital endus op goed werkgeverschap/opdrachtgeverschap. Vaak focussen organisaties zich op 3 van de 4 individuele aspecten van Total Talent Flow: vinden, binden, en groeien, maar wordt (helpen) doorstromen vergeten. Door het groeien van het talent (de professional, de werknemer) als uitgangspunt te nemen, hem/haar/hen te begeleiden in zijn totale talent flow, binnen en als de tijd daar is ook buiten de organisatie (of opdrachtgever), werk je niet alleen aan het werkgeluk van het talent, maar zorg je ook voor groei van de organisatie/opdrachtgever. Het beste talent, op het juiste moment, op de juiste plek. 'Making it flow, is making it grow'. <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>10:15 - 11:00
-
Goed opdrachtgeverschap voor klant én zelfstandige!Maudie Derks, CEO Acture Groep, interviewt Florine Onderwijzer, Managing Director of Partner & Professionals Services HeadFirst, over wat is goed opdrachtgeverschap en onze visie daarop. Wat verstaan we onder social responsibility? Waarom is dit belangrijk? Wat heeft HeadFirst daar makkelijk en transparant in gemaakt met slimme techniek en hoe sluit Tulpenfonds daarop aan? Al deze vragen gaan Maudie en Florine beantwoorden en lichten ook toe wat de samenwerking/partnership is tussen HeadFirst en Tulpenfonds en wat hierin uniek en innovatief is. <br><br> Na deze sessie weet je:<br><br> - Hoe goed opdrachtgeverschap eruit ziet<br> - Wat je mag verwachten van een platform<br> - Welke innovaties er zijn en nog gaan komen in het kader van social responsibility<br> - Wat slimme techniek voor een opdrachtgever kan doen<br> <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>11:15 - 12:00
-
Persoonlijk en Professioneel OpdrachtgeverschapProfessionals zijn onmisbaar voor de maatschappelijk gedreven organisaties van Nederland. Met hun kennis, kunde en capaciteit maken zij het verschil. Het werkgeluk van professionals gaat ons aan het hart. We verbinden ze aan onze opdrachtgevers om ze aan de mooiste klussen te helpen. Ondersteunen en adviseren ze bij het administratief, financieel en juridisch regelwerk. En brengen ze in verbinding met een waardevol netwerk van andere professionals. <br><br> Ons hart klopt ook voor opdrachtgevers. Wij zorgen dat zij grip krijgen op externe inhuur. En we helpen hen bij het vinden van de juiste professionals. Dat regelen we goed en rechtmatig. Warm, persoonlijk én begrijpelijk.<br><Br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>12:30 - 13:15
-
Five key takeaways: What works and what doesn’t in offshore/outsourcing recruitmentFive key takeaways: What works and what doesn’t in offshore/outsourcing recruitment<bR><br> 1. Why use an offshore recruitment service? <br> * Benefits of using offshore recruitment<br> * What you can expect when you use this type of service<br> * How you can measure success<br><br> 2. How to approach using an offshore recruitment service<br> * Find out what using an offshore recruitment service is really like<br> * Discover ways to change your mindset for great results<br><br> 3. The briefing process<Br> * Get a walk through of the process<br> * See what the similarities and differences are with what you do with your own clients<br><br> 4. Managing expectations<br> * What results are realistic?<br><br> 5. The human element<Br> * Why developing a positive work culture is important<br> * Steps Ally Talent Research takes to ensure quality<br> * Ally’s humanity-led leadership<br><br> <b>Why follow Greg’s webinar?</b><br> Greg’s approach is straightforward, honest and to the point. He is aware of the negative connotations associated with offshore recruitment services and speaks candidly about the pros and cons of outsourcing candidate research. <br> This interesting and informative 25-minute presentation will be followed by a Q&A session, where Greg will answer any questions or concerns you may have.<Br> Ally Talent Research, Greg’s company based in India, is built on an ethos of quality, kindness, courage and curiosity. Ally’s commitment to quality runs through every process, from hiring and retaining bright, ambitious and highly qualified analysts, to providing premium candidate research. Ally’s goal? To do the heavy lifting of candidate research for TA Executives and HR departments so that they have more time to spend on business development activities. <br><br> Follow this webinar to find out more about Greg’s unique take on offshore recruitment and see if Ally Talent Research is the right fit for you. <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>13:30 - 14:15
-
Hoe ChatGTP recruitment en employer branding gaat domineren.... nog dit jaar!“Geef mij een lijst met de 10 beste arbeidsmarktanalisten in Nederland” of “hoe kan ik me onderscheidend positioneren op de arbeidsmarkt als bank”, of “Met welke niche media kan ik Software Deverlopers het beste bereiken in Roemenië”. De mogelijkheden lijken gigantisch met de komst van ChatGTP en het speelveld van ons vakgebied zal substantieel veranderen. Google, LinkedIn, media-planners, chatbots, software developers, recruiters, tekstschrijvers... op iedereen gaat het impact hebben. Als niet vandaag, dan zeker nog dit jaar. En dan moet ChatGTP 4, 5 en 6 nog komen. Ook in je recruitment- en employer brandingstrategie..... <br><br> In dit webinar gaat Geert-Jan Waasdorp interactief met jou op verkenning over wat wel en niet mogelijk is met ChatGTP. Waar ligt de lat? En hoe gaan we er ons voordeel mee doen op de arbeidsmarkt? Waar ligt nog het onderscheidende vermogen voor het employer brand. Jouw inbreng in cruciaal om er een succesvol webinar van te maken... dus be prepared.... <br><br> <a href="https://www.wbnrs.live/webinarweek/">Naar de inschrijfpagina</a><br><br>14:30 - 15:15
Deze sprekers zijn al bekend, klik op de sprekers hieronder om te zien waar ze over gaan vertellen en meld je meteen aan voor hun webinar.
-
-
Frank Gielen
Co-Founder / Solution Engineer bij Byner -
Marcel Leeman
CEO bij Textmetrics -
Adelbert Smal
Business Development Director bij Jobdigger -
Marius van den Hombergh
Senior Account Manager bij Textkernel -
Sebastiaan Cové
Head of Marketing bij Timetohire -
Monique Giepmans
Manager Inhuur bij Reijn -
Paul Oldenburg
Business Development bij HeadFirst Group -
Wouter Waaijenberg
Chief Commercial Officer bij Circle8 -
Ruud Claasz Coockson
Business Development Director EMEA bij People2.0 -
Maurice Roy
Sales Director bij Hays -
Jaap Jan Westland
adjunct-directeur bij Flextender -
Stef Witteveen
Partner bij W&RK advies -
Alexander Kist
Partner bij W&RK advies -
Dustin Robinson
Marketing and Community Lead bij Malt -
Paul Heinrichs
Inspecteur bij Bureau Cicero -
Maudie Derks
CEO bij Acture Group -
Florine Onderwijzer
Managing Director Professionals & Partner Services bij HeadFirst Group -
Greg Simidian
Co-Founder and CEO bij Ally -
Marc Nijhuis
Voorzitter bij Bovib -
Sem Overduin
Public Affairs Officer bij HeadFirst Group -
Maikel Neelen
CTO & co-founder bij Tigris -
Eric Noorlander
Commercieel Directeur bij Nétive VMS -
Caroline Wiemer
Strategisch Adviseur bij Rijksoverheid -
Geert-Jan Waasdorp
Oprichter bij Intelligence Group -
Arjan Elbers
Founder bij Guruz