Webinar Week 6 t/m 10 februari 2023

De Werf& en ZiPconomy Webinar Week 2023

Van 6 tot en met 10 februari 2023 delen boegbeelden, specialisten en ervaringsdeskundigen op de arbeidsmarkt hun kennis met jou tijdens de 11e Webinar Week van Werf& en ZiPconomy. Wil jij ook in 1 week op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen op het gebied van vast en flex? Nieuwsgierig naar de laatste trends op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Dan mag je de Webinar Week zeker niet missen.

Programma

Elke dag staat in het teken van een thema. Voor deze editie ziet dat er zo uit:

  • Maandag 6 februari: Digitalisering, automatisering en data
  • Dinsdag 7 februari: Professioneel inhuren in de praktijk
  • Woensdag 8 februari: Employer Branding
  • Donderdag 9 februari: Trends en Innovaties
  • Vrijdag 10 februari: Goed opdrachtgeverschap / werkgeverschap

 

De invulling van programma vind je hieronder.

Showing All
Candidate expercience / Employer branding
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
Maandag 6 februari
Thema: Digitalisering, automatisering en data
Maandag 6 februari
Maandag 6 februari
Opening dagvoorzitter

Opening dagvoorzitter

In een markt vol digitalisering voorop lopen door optimaal gebruik te maken van technologie? Een Total Talent Solution is de oplossing!
De competitie voorbij met een Total Talent Solution!
10:15 - 11:00
Maikel Neelen
Tigris
Thema
Digitalisering, automatisering en data
Omschrijving

Als flexbureau is het niet altijd eenvoudig om de juiste kandidaten te werven. Er komt steeds meer bij kijken: marketing, recruitment en een onvergetelijke kandidaat beleving. De kandidaat van sollicitatie tot en met loonstrook begeleiden op één solide basis, dat is waar een Total Talent Solution voor jou het verschil kan maken.

Na deze sessie weet je:
- Wat een Total Talent Solution kan betekenen voor jouw organisatie;
- Hoe je de competitie ver achter je laat;
- Waarom een Total Talent Solution de oplossing is voor een onvergetelijke kandidaatbeleving.

Benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Volg dan dit webinar van Maikel Neelen.

Naar de inschrijfpagina

Meer grip & inzicht in de hele talent journey. Aan welke knoppen moet je draaien? Key dashboards voor meten, weten en doelgerichte acties
Crisis? In control! 2 Staffing Analytics Cases
11:15 - 12:00
Frank Gielen en Rob Boersma
Organisatie
Byner en Jobrock
Thema
Digitalisering, automatisering en data

Meer instroom en waardevol talent verbinden met je organisatie. Inzicht hierin is cruciaal. Terugkijken is belangrijk, maar vooruitkijken, daar draait het om.

In dit webinar nemen we je mee in onze visie op Staffing Analytics. Aan de hand van 2 praktische voorbeelden laten we zien hoe succesvolle bureaus beter inzicht krijgen in de bijdrage van marketing aan de omzet en de verbinding met medewerkers om meer talent aan te trekken en uitstroom te voorkomen.

Na deze sessie weet je:
* hoe succesvolle bureaus grip en inzicht krijgen op hun key data
* hoe dashboards je business effectiever en succesvoller maken
* hoe je eenvoudig de belangrijkste verbeterpunten in de talent journey in kaart brengt
* hoe je de shift maakt van rapporteren naar inzicht en vooruitkijken

Naar de inschrijfpagina

Duidelijk digitaal communiceren is een vak apart. Hoe spreek je zoveel mogelijk mensen aan en zorg je dat de juiste kandidaat solliciteert?
Digitale arbeidsmarktcommunicatie: duidelijk & inclusief
12:30 - 13:15
Marcel Leeman
Textmetrics
Thema
Digitalisering, automatisering en data

Schrijf heldere en inclusieve (vacature)teksten met een smart writing software voor tekstoptimalisatie. Data-driven schrijven lastig? Zeker niet! Wij laten je zien hoe het eenvoudiger kan.

Na dit webinar weet je:

* Hoe je al je (arbeids)communicatie duidelijk en inclusief kunt schrijven met een smart writing software als Textmetrics.
* Hoe belangrijk data-driven schrijven is als toevoeging op de traditionele manier van vacatureteksten schrijven
* Hoe data-driven schrijven ervoor kan zorgen dat het bereiken van de perfecte kandidaat appeltje eitje is


Naar de inschrijfpagina

We zien een aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt, maar tegelijk ook kansen om op een andere manier te gaan werven, gebaseerd op skills.
Ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt
13:30 - 14:15
Adelbert Smal
Jobdigger
Thema
Digitalisering, automatisering en data

Tijdens ons webinar nemen we je mee in de laatste ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt. We bespreken opvallende trends in het vacatureaanbod op organisatie-, locatie- en beroepsniveau. We laten je daarnaast zien hoe skills kunnen helpen om het gat tussen vraag- en aanbod kleiner te maken.

Na deze sessie weet je:

* Wat de laatste trends op de Nederlandse arbeidsmarkt zijn.
* Waar (verrassende) kansen liggen voor jouw recruitment of leadgeneratie.
* Hoe skills je kunnen helpen in je werving- en selectieprocessen.
* Hoe je arbeidsmarktdata voor jou kunt laten werken.


Naar de inschrijfpagina

Van “gut-feeling” naar data-gestuurde beslissingen
14:30 - 15:15
Marius van den Hombergh
Textkernel
Thema
Digitalisering, automatisering en data

Tijdens dit webinar vertelt Marius van den Hombergh je hoe de kracht van data en voortdurende automatisering de toekomst van recruitment bepalen.

Naar de inschrijfpagina

Dinsdag 7 februari
Thema: Professioneel inhuren in de praktijk
Dinsdag 7 februari
Dinsdag 7 februari
Opening dagvoorzitter

Tijdens deze sessie delen we internationale best practices over het werven, inwerken en managen van freelancers.
Best practices voor succesvolle inhuur van ZZP'ers
10:15 - 11:00
Dustin Robinson
Malt
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk
Omschrijving

Men heeft het vaak over de War for Talent om te verwijzen naar het belangrijke en soms moeilijke proces van het werven én behouden van de beste talenten. Dit geldt niet alleen voor vast personeel, maar ook voor freelancers. In een competitieve arbeidsmarkt, hebben ZZP'ers ruime keuze uit verschillende opdrachtgevers. Daarom is het van groot belang om ervoor te zorgen dat talentvolle freelancers voor jouw organisatie kiezen, goed werk leveren en ook graag terugkomen voor de volgende opdracht. Maar hoe zorg je hiervoor?

Tijdens deze sessie gaan wij internationale voorbeelden en best practices bespreken over:
- Employer/Freelance value propositions en het pitchen van opdrachten
- Het inwerken van freelancers
- Het delen van feedback
- Relatieonderhoud voor toekomstige opdrachten


Na deze sessie ken je de best practices voor:
- Het pitchen en aantrekkelijk maken van jouw opdracht/opdrachtgever
- Onboarding van ZZP’ers
- Het delen van effectieve feedback
- Het opbouwen en managen van een talentpool van de beste freelancers


Naar de inschrijfpagina

De actuele politieke ontwikkelingen hebben invloed op de toekomst van het werken met zzp’ers, laat een inhuurpartner jou hierbij adviseren.
Wat is de toekomst van het werken met zzp’ers?
11:15 - 12:00
Paul Oldenburg & Sem Overduin
HeadFirst Group
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk
Omschrijving

Nederland telt op dit moment meer dan 1,6 miljoen zzp’ers. Het is de snelst groeiende groep werkenden op de Nederlandse arbeidsmarkt, met een aandeel van ruim 17% van de Nederlandse werkzame beroepsbevolking. Aangejaagd door de schaarste op de arbeidsmarkt, de roep – van met name de jongere generatie - om vrijheid en flexibiliteit en ondersteund door platformtechnologie lijkt deze ontwikkeling alleen maar te versnellen.

De voorgenomen plannen van Karien van Gennip, minister Sociale Zaken en Werkgelegenheid, lijken hier haaks op te staan. Ben jij al bekend met de 3 sporen om de balans te herstellen in de huidige arbeidsmarkt? Wat betekenen de ontwikkelingen rondom het zzp-dossier voor jou als opdrachtgever? In dit webinar geeft Business Development Director Paul Oldenburg een kijkje achter te schermen bij de Tweede Kamer en bieden zij inzicht in welke mogelijkheden dit overlaat voor jouw organisatie om succesvol én compliant samen te werken met zzp’ers.

Na dit webinar:
• Ben je op de hoogte van alle actuele politieke ontwikkelingen op het gebied van het zzp-dossier.
• Krijg je inzicht om wet- en regelgeving naar de inhuursituatie van jouw organisatie te vertalen.
• Bieden we jouw concrete handvatten om – buiten de gebaande paden, maar 100% compliant - externe professionals in te kunnen zetten.

Naar de inschrijfpagina

Uitzendbureaus staan aan de vooravond van professionaliseringsslagen die in diverse keurmerken tot uiting komen. Cicero neemt u hierin mee.
Kwalitatief goede uitzenders, waarop moet u letten?
12:30 - 13:15
Paul Heinrichs
Bureau Cicero
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk
Omschrijving

Het herziene SNA keurmerk dat 1 februari van start gaat kent een aantal aanzienlijke wijzigingen voor uitleners van personeel. Dit keurmerk met zijn wijzigingen zal als ondergrens gaan fungeren bij de komst van het verplichte certificeringsstelsel dat voor alle uitleners van arbeid gaat gelden per 1 januari 2025. Denk daarbij aan het hebben van goed werkende procedures en een systematiek om fouten te ontdekken en te voorkomen. Paul Heinrichs van Bureau Cicero neemt u mee in deze ontwikkelingen en zal vanuit zijn inspectie ervaring concreet voorbeelden kunnen delen.

Deze sessie brengt je:
- Praktische tips omtrent nieuwe eisen SNA keurmerk
- Tips hoe samenwerking tussen opdrachtgever en uitzendbureau te professionaliseren
- Een doorkijk naar de verplichte certificering uitzendbureau

Naar de inschrijfpagina

In dit webinar wordt besproken waarom en hoe de 50+ beroepsbevolking een deel van de krapte op de arbeidsmarkt kan oplossen.
50+ workforce de nieuwe talentpool voor arbeidsmarkt
13:30 - 14:15
Ruud Claasz Coockson
People2.0
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk
Omschrijving

Er wordt al jaren geroepen dat er een War on Talent komt. Inmiddels is die voorspelling meer dan uitgekomen omdat er over de gehele line een schreeuwend tekort is aan personeel. Niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. We hebben gezien dat na de wereldwijde lockdowns door de pandemie, mensen zijn gaan schuiven qua werk. Deze beweging heeft het proces van krapte op de arbeidsmarkt versneld. En dit tekort aan mensen is niet tijdelijk, het zal zo blijven. Ondanks een eventuele recessie die we op ons af zien komen.

Dit betekent dat werkgevers creatiever moeten zijn om talent te werven en vast te houden. Een doelgroep die deze pijn kan gaan verzachten zijn de 50-plussers. Gedurende Covid hebben hebben 50-plussers in grote getale hun baan opgezegd. Ze zijn met vervroegd pensioen gegaan, zijn minder gaan werken of zijn wat anders gaan doen. We zien nu dat veel 50-plussers wel (meer) zouden willen blijven werken maar dan op hun eigen voorwaarden. Flexwerk of flextijd zijn voorbeelden hoe deze groep met veel werkervaring te verleiden. En je als werkgever ook juist over de landsgrenzen heen moeten denken en kijken om het talent te vinden die je zoekt.

In dit webinar wordt besproken wat dit betekent voor werkgevers en recruiters/staffing bureaus. Wat zijn de trends en ontwikkelingen en wat kan je doen om de 50+ doelgroep aan je te binden. Waar moet je aan denken en wat moet je als werkgever of intermediair vooraf al regelen?

Na deze sessie weet je wat de laatste trends en ontwikkelingen zijn voor de arbeidsmarkt. Er zal worden toegelicht wat je kan doen als organisatie om de 50+ workforce te faciliteren en wat daar voor nodig is.

Naar de inschrijfpagina

Krijg inzicht in de kabinetsplannen rond de vervanging van de Wet DBA. Hoor welke politieke speelruimte er is voor opdrachtgevers en bureaus
De nieuwe zzp-wetgeving en de effecten op inhuur
14:30 - 15:15
Marc Nijhuis
Bovib
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk

In dit webinar legt Marc Nijhuis, voorzitter van brancheorganisatie Bovib, precies uit wat de plannen van het kabinet zijn rond de vervanging van de Wet DBA. Wat de gevolgen zijn voor opdrachtgevers en bureaus. En welke politieke speelruimte er nog ligt. Net voor het Kerstreces kwam minister Van Gennip immers naar buiten met de hoofdlijnen van nieuwe regels omtrent het inhuren/inzetten van zzp’ers. In rap tempo zullen die hoofdlijnen de komende maanden verder ingevuld worden. Snel daarna start al het wetgevingsproces. De nieuwe regels kunnen ingrijpend zijn voor een deel van de zzp-markt. De Bovib zet daarnaast stevig in om ook ruimte te houden om zzp’ers in te huren.

Tijdens die webinar:
• Leer meer over welke wetgeving er aankomt
• Krijg inzicht in de politieke speelruimte die er nog ligt
• Begrijp hoe je je (inhuur)strategie kan aanpassen om klaar te zijn voor deze nieuwe realiteit
Naar de inschrijfpagina

Woensdag 8 februari
Thema: Employer Branding
Woensdag 8 februari
Woensdag 8 februari
Opening dagvoorzitter

Employer Branding, hoe sterk is jouw wervingskracht?
10:15 - 11:00
Bjorn Veenstra
CompanyMatch
Thema
Employer Branding

Verleiden is een kunst. Vergelijkbaar met het verleiden van talent met behulp van je werkgeversmerk. Maar hoe doe je dat? Hoe maak je je Employer Brand vervolgens tastbaar en interactief voor jouw belangrijkste wervingsdoelgroepen? Een Verpleegkundige is geen Data specialist. Een kandidaat wil dat ervaren. Dus hoe sterk is jouw Employer Brand uitgedrukt in wervingskracht? CompanyMatch vertelt in dit webinar hoe zij talent verleidt om met jouw werkgeversmerk te matchen en organisaties dagelijks voorziet van nieuwe Recruitment Leads. Dit zijn geïnteresseerde kandidaten die zichzelf hebben gematcht met jouw werkgeversmerk en hebben aangegeven dat je contact met ze mag opnemen... Dat is de wervingskracht van jouw Employer Brand.

Naar de inschrijfpagina

Marketing, je merk, sourcing en Tech zijn super belangrijk voor recruitment geworden. Leer ze te combineren met Candidate Geneation.
De opkomst van Candidate Generation in 2023
11:15 - 12:00
Sebastiaan Cové
Timetohire
Thema
Employer Branding

Candidate Generation.
Van recruiters en recruitmentteams wordt tegenwoordig het uiterste gevraagd. Ze moeten niet alleen voldoende kandidaten vinden om hun pijplijn te vullen, maar ook passieve kandidaten aantrekken in een lawaaierige, concurrerende, door technologie gedreven markt.

De noodzaak om in deze markt pijplijnen te vullen met diverse kandidaten - rekening houdend met interne kandidaten, referrals, stagiairs, freelancers, gig-workers en andere soorten talent - maakt recruitment complexer dan ooit tevoren en vergroot het belang van marketing, je werkgeversmerk, sourcing en schaalbaarheid.

Het is tijd geworden voor een aanpak a la 2023 Nu traditionele wervingsstrategiën minder effectief zijn en "sourcing" alleen niet meer volstaat, doe je er beter aan om voor een meer marketinggerichte aanpak te kiezen. Het marketingproces van vraagontwikkeling (demand generation) - het creëren van een groep geïnteresseerde klanten en hen overtuigen om te kopen of met een vertegenwoordiger te spreken - kan worden toegepast op recruitment. Candidate Generation volgt deze aanpak.

In deze sessie ontdek je wat de voordelen van Candidate Generation zijn en hoe je dit binnen je eigen organisatie kunt implementeren.

Je moet deze sessie volgen:
- Omdat je veel tijd kunt besparen door Candidate Generation toe te passen
- Omdat met alleen employer branding je dit jaar niet de strijd gaat winnen
- Omdat je door marketing, sourcing en tech te combineren een persoonlijke kandidaat ervaring op schaal aan kunt bieden.


Naar de inschrijfpagina

Connected Intelligence: Engaging Your Audiences Using Technology, Data, and Insights
12:30 - 13:15
Steven Erlich
Radancy
Thema
Employer Branding

Join Steven Ehrlich, SVP Global Client Development at Radancy, to learn how data science, machine learning, and AI have transformed the recruitment strategies for hundreds of companies around the globe. Using data from more than a billion candidate visits to the Radancy career site network, companies have created laser-focused, efficient and highly effective campaigns, experiences, and candidate journeys that activate their employer brands in innovative ways.

Naar de inschrijfpagina

Wat gebeurt er als je je mensen echt op#1 zet? Team Rockstars IT doet het, en floreert in deze historisch krappe arbeidsmarkt. Maar hoe dan?
De Rockstars Methode: wat er gebeurt als je je mensen écht op #1 zet
13:30 - 14:15
Raymond de Looze & Laurens Simonse
Double-OO & Team Rockstars IT
Thema
Employer Branding

Team Rockstars IT heeft een mensfocus 2.0. Wat dat oplevert? Hoge werknemerstevredenheid, klanttevredenheid, laag verloop, laag verzuim, 200 nieuwe IT-ers in 2022. Wil je weten hoe?

Na deze sessie weet je:
- Waarom Laurens Simonse zijn eigen kantoor niet in durfde.
- Wat het inhoudt als je je mensen op #1 zet.
- Hoe Team Rockstars IT in een overspannen arbeidsmarkt 200 IT-ers in een jaar aantrok.
- Hoe je de achterdeur van jouw organisatie dichthoudt.
- Hoe je kernwaarden echt gedragen kunt krijgen.

Naar de inschrijfpagina

Arjan Elbers neemt je mee naar de wereld van het mbo. De gouden generatie, het imago van mbo en de plannen van zijn nieuwe stichting Guruz.
Hoe bereik ik de gouden mbo generatie?
14:30 - 15:15
Arjan Elbers
Guruz
Thema
Employer Branding
Omschrijving

Verwacht een stuk inzicht en concrete tips en tricks voor recruitment en arbeidsmarkcommunicatie in de mbo doelgroep. Hoe breng je jouw employer brand in een vroeg stadium tot in de haarvaten van het mbo.

Naar de inschrijfpagina

Donderdag 9 februari
Thema: Trends en Innovaties
Donderdag 9 februari
Donderdag 9 februari
Opening dagvoorzitter

Inzichten, cijfers en duiding naar aanleiding van de ‘Buyers Survey 2023-2024’, een ZiPconomy onderzoek onder opdrachtgevers van extern personeel
Onderzoek: zo gaan opdrachtgevers extern personeel inhuren
10:15 - 11:00
 
Hugo-Jan Ruts
 
ZiPconomy
Thema
Trends en Innovaties
 

Gaan opdrachtgevers meer of minder extern personeel inhuren? En zo ja welke vormen van externe arbeid gaan groeien? Hoe gaan ze om met Statement-of-Work? Hoe zit het met de volwassenheidsfase? Welke thema’s staat er op de agenda als het gaat om de inhuurstrategie in 2023 en 2024. ZiPconomy zette die vraag uit onder Nederlandse opdrachtgevers en dat gaf een actueel, en soms verrassend beeld.

In die webinar laat Hugo-Jan Ruts, hoofdredacteur van ZiPconomy, de uitkomsten zien, gaat hij met Saskia Kapper (CCO bij HERO) en Eugene van Berkel (Managing Partner van TalentIn) in gesprek over het verhaal achter de cijfers en beantwoorden ze vragen van kijkers.

Naar de inschrijfpagina

Er zijn verschillende mega trends in de wereld, zoals de groene transitie en in hoeverre is uw personeelsstrategie er klaar voor?
De "Groene Transitie" - is uw personeelsstrategie gereed?
11:15 - 12:00
 
Maurice Roy
 
Hays
Thema
Trends en Innovaties
 

We zijn een cruciaal decennium voor klimaatverandering ingegaan. Wat kan jij als organisatie bijdragen en wat betekent dit voor het duurzaam personeelsbeleid? Dit is het moment voor actie!
Om organisaties te ondersteunen, bieden we een blauwdruk voor het bereiken van organisatorische duurzaamheid, met bruikbare inzichten voor het ontwikkelen van de cultuur, vaardigheden en visie die nodig zijn om over te schakelen naar een groenere, schonere manier van werken.

Na deze sessie heb jij 3 concrete stappen om de groene transitie binnen jouw personeelsbeleid op te pakken en aanvullende tips om bepaalde valkuilen te ontlopen.

Naar de inschrijfpagina

De arbeidsmarkt en inhuurmarkt zijn nog steeds oververhit. In dit webinar worden de trends voor succesvolle werving besproken.
Werving en inhuurtrends
12:30 - 13:15
 
Jaap Jan Westland
 
Flextender
Thema
Trends en Innovaties
 

In een schaarse markt is het van groot belang om de juiste middelen in te zetten, om zo de juiste kandidaten te vinden. Of het nu gaat om vaste werving of om inhuur, het bereiken van de juiste kandidaat vraagt om een doelgerichte aanpak.

Na dit webinar weet je:
- Welke aanpak minder goed werk
- Welke aanpak goed werkt
- Wat de laatste trends zijn


Naar de inschrijfpagina

20 jaar VMS binnen de Rijksoverheid: verleden, heden en toekomst
13:30 - 14:15
 
Caroline Wiemer & Chris Neddermeijer
 
Rijksoverheid & Netive
Thema
Trends en Innovaties
 

De Rijksoverheid is sinds jaar en dag een grote afnemer van inhuur. Door het grote volume, de verschillende profielen en lange inzetten is zij aantrekkelijk voor leveranciers en freelancers. VROM startte met het automatiseren en centraliseren van tijdelijke opdrachten, interne mobiliteit en inhuur. Dat initiatief is bij de vorming van rijksbrede shared service organisaties overgegaan naar Binnenlandse Zaken. Nétive is vanaf het prille begin betrokken bij de grote ambitie die de overheid heeft om de inhuurketen te optimaliseren. Intussen ondersteunt Nétive al 20 jaar bij het halen van wisselende doelstellingen van het inhuurprogramma. Van kostenbesparing, compliance, forecasting tot en met volledig elektronisch bestellen en factureren. Tijdens deze sessie kijken we terug, samen met Caroline Wiemer, (Strategisch Adviseur O&P Rijk) naar de eerste 20 jaar, het heden en de toekomstplannen binnen de Rijksoverheid.

Na deze sessie weet je: Welke uitdagingen op het gebied van inhuur de Rijksoverheid had en hoe ze deze het hoofd heeft geboden met de inzet van een VMS.
Hoe de Rijksoverheid kijkt naar de toekomst van inhuur en de inzet van technologie.

Naar de inschrijfpagina

Krijg inzicht hoe nieuwe wet- en regelgeving rond driehoeksarbeidsrelaties en zzp-bemiddeling impact heeft bedrijfsstrategie van bureaus
Compliance als strategische prioriteit voor bureaus
14:30 - 15:15
 
Stef Witteveen & Alexander Kist
 
W&RK Advies
Thema
Trends en Innovaties
 

Opnieuw komen er nieuwe regels en wetten voor uitzenders, detacheerders en zzp-bemiddelaars. Ze kunnen een flinke impact hebben op het businessmodel van uitzenders, detacheerders, zzp-bemiddelaars maar ook consultancy bureau. Zo wordt compliance een boardroom kwestie. Het gaat gelden als belangrijkste hygiëne variabele van de bedrijfsstrategie van ondernemingen actief in de bemiddeling van personeel.

Het bieden van zekerheden en oplossingen aan inleners en uitleners zal vaak langs de lijn van de regelgeving spelen. Wie heeft de juiste werkvormen en contracten op een rij en kan keuzes bieden?
Stef Witteveen en Alexander Kist van W&RK Advies nemen u mee in de achtergronden van de totstandkoming van dit nieuwe overheidsbeleid. Ze laten zien waar de bedreigingen, maar ook kansen, liggen. En hoe ondernemingen zich tijdig kunnen voorbereiden.

Naar de inschrijfpagina

Vrijdag 10 februari
Thema: Goed opdrachtgeverschap /werkgeverschap
Vrijdag 10 februari
Vrijdag 10 februari
Opening dagvoorzitter

Blijvende groei van talenten en daarmee groei van je organisatie bereik je door hen te begeleiden in hun totale 'talent flow'.
Total talent flow: nieuwe kijk op goed werkgeverschap
10:15 - 11:00
Wouter Waaijenberg
Circle8
Thema
Goed opdrachtgeverschap / werkgeverschap
Omschrijving

Mensen vormen de bloedsomloop van een succesvolle organisatie. Een constante bron van nieuwe kennis, ervaring en energie die de zuurstof vormt voor groei. Bij Circle8 noemen we dit Total Talent Flow, een nieuwe kijk op human capital endus op goed werkgeverschap/opdrachtgeverschap. Vaak focussen organisaties zich op 3 van de 4 individuele aspecten van Total Talent Flow: vinden, binden, en groeien, maar wordt (helpen) doorstromen vergeten. Door het groeien van het talent (de professional, de werknemer) als uitgangspunt te nemen, hem/haar/hen te begeleiden in zijn totale talent flow, binnen en als de tijd daar is ook buiten de organisatie (of opdrachtgever), werk je niet alleen aan het werkgeluk van het talent, maar zorg je ook voor groei van de organisatie/opdrachtgever. Het beste talent, op het juiste moment, op de juiste plek. 'Making it flow, is making it grow'.

Naar de inschrijfpagina

We bespreken: Wat vinden wij goed opdrachtgeverschap? Hoe zien we de toekomst? Welke voordelen heeft dit voor de opdrachtgevers én zzp'ers?
Goed opdrachtgeverschap voor klant én zelfstandige!
11:15 - 12:00
Maudie Derks & Florine Onderwijzer
Acture Groep & HeadFirst
Thema
Goed opdrachtgeverschap / werkgeverschap
Omschrijving

Maudie Derks, CEO Acture Groep, interviewt Florine Onderwijzer, Managing Director of Partner & Professionals Services HeadFirst, over wat is goed opdrachtgeverschap en onze visie daarop. Wat verstaan we onder social responsibility? Waarom is dit belangrijk? Wat heeft HeadFirst daar makkelijk en transparant in gemaakt met slimme techniek en hoe sluit Tulpenfonds daarop aan? Al deze vragen gaan Maudie en Florine beantwoorden en lichten ook toe wat de samenwerking/partnership is tussen HeadFirst en Tulpenfonds en wat hierin uniek en innovatief is.

Na deze sessie weet je:

- Hoe goed opdrachtgeverschap eruit ziet
- Wat je mag verwachten van een platform
- Welke innovaties er zijn en nog gaan komen in het kader van social responsibility
- Wat slimme techniek voor een opdrachtgever kan doen


Naar de inschrijfpagina

Inhuur op een makkelijke en menselijke manier regelen? Bekijk hoe in dit webinar
Persoonlijk en Professioneel Opdrachtgeverschap
12:30 - 13:15
Monique Giepmans
Reijn
Thema
Goed opdrachtgeverschap / werkgeverschap

Professionals zijn onmisbaar voor de maatschappelijk gedreven organisaties van Nederland. Met hun kennis, kunde en capaciteit maken zij het verschil. Het werkgeluk van professionals gaat ons aan het hart. Goed opdrachtgeverschap speelt daarbij een cruciale rol, zeker als tussenpartij. Naast het professioneel goed inrichten van de contracten, het maken van heldere afspraken en een correcte facturatie, zijn wij ervan overtuigd dat persoonlijke aandacht minstens zo belangrijk is. Hoe bouw je als opdrachtgever een goede relatie op met zelfstandige professionals, die verder gaat dan het contract? Welke behoeften hebben de professionals zelf en hoe speel je daarop in? In dit webinar nemen wij je mee in een andere kijk op inhuur. Goed en rechtmatig. Warm, persoonlijk en begrijpelijk.

Naar de inschrijfpagina

Five key takeaways: What works and what doesn’t in offshore/outsourcing recruitment
13:30 - 14:15
Greg Simidian
Ally
Thema
Goed opdrachtgeverschap / werkgeverschap
Omschrijving

Five key takeaways: What works and what doesn’t in offshore/outsourcing recruitment

1. Why use an offshore recruitment service?
* Benefits of using offshore recruitment
* What you can expect when you use this type of service
* How you can measure success

2. How to approach using an offshore recruitment service
* Find out what using an offshore recruitment service is really like
* Discover ways to change your mindset for great results

3. The briefing process
* Get a walk through of the process
* See what the similarities and differences are with what you do with your own clients

4. Managing expectations
* What results are realistic?

5. The human element
* Why developing a positive work culture is important
* Steps Ally Talent Research takes to ensure quality
* Ally’s humanity-led leadership

Why follow Greg’s webinar?
Greg’s approach is straightforward, honest and to the point. He is aware of the negative connotations associated with offshore recruitment services and speaks candidly about the pros and cons of outsourcing candidate research.
This interesting and informative 25-minute presentation will be followed by a Q&A session, where Greg will answer any questions or concerns you may have.
Ally Talent Research, Greg’s company based in India, is built on an ethos of quality, kindness, courage and curiosity. Ally’s commitment to quality runs through every process, from hiring and retaining bright, ambitious and highly qualified analysts, to providing premium candidate research. Ally’s goal? To do the heavy lifting of candidate research for TA Executives and HR departments so that they have more time to spend on business development activities.

Follow this webinar to find out more about Greg’s unique take on offshore recruitment and see if Ally Talent Research is the right fit for you.

Naar de inschrijfpagina

Hoe ChatGPT recruitment en employer branding gaat domineren.... nog dit jaar!
14:30 - 15:15
Geert-Jan Waasdorp
Intelligence Group
Thema
Goed opdrachtgeverschap / werkgeverschap
Omschrijving

“Geef mij een lijst met de 10 beste arbeidsmarktanalisten in Nederland” of “hoe kan ik me onderscheidend positioneren op de arbeidsmarkt als bank”, of “Met welke niche media kan ik Software Deverlopers het beste bereiken in Roemenië”. De mogelijkheden lijken gigantisch met de komst van ChatGPT en het speelveld van ons vakgebied zal substantieel veranderen. Google, LinkedIn, media-planners, chatbots, software developers, recruiters, tekstschrijvers... op iedereen gaat het impact hebben. Als niet vandaag, dan zeker nog dit jaar. En dan moet ChatGPT 4, 5 en 6 nog komen. Ook in je recruitment- en employer brandingstrategie.....

In dit webinar gaat Geert-Jan Waasdorp interactief met jou op verkenning over wat wel en niet mogelijk is met ChatGPT. Waar ligt de lat? En hoe gaan we er ons voordeel mee doen op de arbeidsmarkt? Waar ligt nog het onderscheidende vermogen voor het employer brand. Jouw inbreng in cruciaal om er een succesvol webinar van te maken... dus be prepared....

Naar de inschrijfpagina

Maandag 6 februari
Dinsdag 7 februari
Woensdag 8 februari
Donderdag 9 februari
Vrijdag 10 februari

Webinar Week partnersBekijk alle partners

Ally
Bovib
Bureau Cicero
Byner
Circle8
CompanyMatch
Double-OO
Flextender
Guruz
HAYS Talent Solutions
HeadFirst Group
Intelligence Group
Jobdigger
Malt
Nétive VMS
People2.0
Reijn
Textkernel
Textmetrics
Tigris
Timetohire
Tulpenfonds
W&RK advies