Facebooken en Twitteren belangrijker dan salaris

Martijn Hemminga Op 26 mei 2010
Gem. leestijd < 1 minuut 13863x gelezen
Deel dit artikel:

Acht op de tien werkenden zegt het uitermate belangrijk te vinden dat ze op hun werk vrij op internet kunnen surfen. Het mogen ‘twitteren’ en ‘facebooken’ onder werktijd wordt zelfs belangrijker genoemd dan het salaris blijkt uit onderzoek onder 1.600 managers en werknemers in de UK, VS, Duitsland en Australië.

Reden om ontslag te nemen
Iets meer dan een vijfde (21%) van de ondervraagden gaat nog een stap verder door te zeggen dat een verbod op het bezoeken van sociale netwerksites reden zou zijn om ontslag te nemen. Onderzoeker Andrew Wyatt spreekt van opmerkelijke resultaten in het licht van de economische crisis en het hoge werkloosheidscijfer. De trend is vooral waarneembaar onder 25- tot 35-jarigen, de groep die al op jonge leeftijd gewend raakte aan het dagelijks gebruik van internet en continue bereikbaar zijn via e-mail en mobiele telefoons.

Mannen actiever dan vrouwen
Uit het onderzoek blijkt dat mannen actiever bezig zijn met sociale media op het werk dan vrouwen. 48% van de mannen geeft aan op het werk in te loggen op sociale netwerksites tegenover 36% van de vrouwen. Als het gaat om e-mail checkt 69% van de mannen op het werk privémail tegen 54% van de vrouwen. En zelfs als het gaat om online shopping winnen mannen het van de vrouwen met 34% tegen 20%.
Bron: Computing

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners