Getronics werft ICT-ers op de skipiste

Martijn Hemminga Op 29 december 2008
Gem. leestijd 3 min 4534x gelezen
Deel dit artikel:

Getronics WinterwonderlandOp maandag 29 december 2008 organiseerde KPN-dochter Getronics een Winterwonderland wervingsevent in Snowworld Zoetermeer. In een winterse omgeving nodigde Getronics ervaren en startende ICT’ers uit om kennis te maken met Getronics. Niet alleen de ICT’er was er welkom, maar ook partner en eventuele kinderen konden zich een hele middag vermaken in de sneeuw en op het ijs. Op uitnodiging van Getronics was Werf& er ook bij en doet verslag.

400 reacties
Middels een uitnodigingse-mail, bannering op diverse vaksites, adverteren in RSS-feeds en een actiematige site werd de doelgroep uitgenodigd om op 29 december kennis te komen met het nieuwe Getronics. Nieuwe Getronics omdat sinds de overname door KPN in oktober 2007 Getronics zich op werkplekbeheer richt en niet meer op applicatie-ontwikkeling (verkocht aan Cap Gemini). Tijd dus om ICT’ers dit te laten ontdekken op een informele wijze: in de sneeuw van Snowworld in Zoetermeer. In totaal reageerden 400 ICT’ers met een CV waarvan 130 bruikbaar waren en uiteindelijk werden uitgenodigd met hun gezin.

Getronics Winterwonderland
Perfecte ontvangst
Midden in de kerstvakantie een evenement organiseren bij Snowworld vraagt om problemen zou je denken. Niets is echter minder waar. Speciaal voor haar Gasten heeft Getronics een apart parkeerterrein voor de deur geregeld. In een tent bij de ingang worden de gasten onthaald en krijgt men een lanyard uitgereikt. Getronics maakt hiervoor handig gebruik van verschillende kleuren voor de verschillende specialismen van de ICT-dienstverlener. Recruiters en lijnmanagers dragen bodywarmers in dezelfde kleuren als de lanyards waardoor kandidaat en recruiter elkaar makkelijk kunnen herkennen.

Getronics Winterwonderland
Meer oriëntatie dan sollicitatie
“Het doel van Winterwonderland is niet zozeer werven, maar meer informaal kennismaken,” legt recruitment manager Daan Apon uit. “We willen dat mensen op een ontspannen wijze kunnen kennismaken met het nieuwe Getronics. Tijdens de feestdagen hebben de mensen veel vrij en hebben ze tijd om eens ergens anders te gaan kijken. En als je je partner en kinderen mee kunt nemen, is de drempel natuurlijk erg laag.” Apon legt verder uit dat als 15 mensen overhouden aan het evenement, het doel voor Getronics is bereikt. “Maar daarnaast werkt het ook op de lange termijn door en kan het best zijn dat iemand die vandaag is geweest pas over driekwart jaar daadwerkelijk de overstap maakt.”

Getronics Winterwonderland
Uitgebreid programma
Getronics heeft de organisatie van Winterwonderland uitbesteedt aan Joffi. Dat het professioneel is aangepakt blijkt wel uit het gevarieerde programma. Naast skiën en skiles kon er worden geschaatst, waren er optredens voor de kinderen van Yes’R en Djumbo en was er veel winters eten en drinken.

Kredietcrisis
Op de vraag waarom Getronics zo’n groots evenement organiseert terwijl de arbeidsmarkt ruimer wordt door de kredietcrisis, legt Apon uit dat er structureel krapte is. “Goede ervaren ICT’ers zijn schaars en blijven schaars. Voor 2009 gaan we uit van 1.000 vacatures, net zoveel als in 2008. Ons recruitmentbudget voor volgend jaar is ook gelijk gebleven. Momenteel staan er 300 vacatures open, ondanks de kredietcrisis en ondanks het feit dat we per januari 3.000 mensen van KPN erbij krijgen. Doordat we ons nu specialiseren op werkplek- en applicatiebeheer, hebben we op dit vlak veel mensen nodig. En doordat ICT een bijdrage kan leveren aan het kostenbesparingen voor onze klanten, verwachten we juist te kunnen profiteren.”

Getronics Winterwonderland

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners